09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 23 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

برخی از متخصصان تغذیه مثال جالبی میزنند آنها می‌گوید:شخصی که وزنی معادل 150 پوند داشته باشد،در هر مایلی که طی می کند حدود 100 کالری می سوزاند چه این مسافت را آهسته طی کند چه بدود! در واقع آنها معتقدند که میان دویدن و راه رفتن فرقی وجود ندارد.فقط مدت زمان طی کردن مسیر در این دو روش متفاوت می باشد که در راه رفتن آهسته طولانی تر است.اگر این پیاده روی یا دویدن شما در فضای بیرون از منزل باشد یا با استفاده از تردمیل و در منزل باز هم از نظر میزان کالری مصرفی تفاوتی ایجاد نمی شود.

اما عده ای دیگری از متخصصان با این نظریه مخالفند و آن را اشتباه می پندارند.آنها گمان می کنند که دویدن کالری بیشتری از پیاده روی کردن می سوزاند و حتی یک پیاده روی تند از پیاده روی آهسته موثرتر است.در واقع هرچه فعالیت فرد بیشتر و جنب و جوش او در تمرین زیاد باشد کالری سوزی شخص بالا تر است.در این جا ما قصد داریم تا این سوال شما را پاسخ دهیم و ببینیم نظر کدام گروه درست است؟

در حقیقت افرادی که پاسخ این سوال را نمی دانند بین دو مفهوم دچار سردرگمی شده اند.اینکه چگونه در مدت زمان مشخصی میزان کالری معینی بسوزانند یا در یک تایم مشخص کالری بیشتری مصرف کنند؟این دو مفهوم کاملاً با یکدیگر متفاوت است و قابل تامل می باشد.

پیش از اینکه این مطلب را برای شما روشن کنیم.باید بدانید که قبل از شروع تمرین باید به کمک یک متخصص تغذیه میزان کالری اضافی خود را مشخص کنید،مقدار کالری که در طول روز دریافت میکنید و مقداری را که باید مصرف شود نیز باید تعیین گردد.این محاسبات برای هر فردی متفاوت است و با توجه به قد و وزن و فیزیک بدنی او مشخص می شود.در واقع غذا عاملی ست که بر میزان کالری دریافتی شما تاثیر دارد و این بسته به مقداری ست که مصرف می کنید یا مواد غذایی که استفاده می کنید.البته شما تمام کالری موجود در غذا را جذب نمی کنید.

در حقیقت فردی با شرایط بدنی استاندارد و وزن تقریباً نرمال در هر مایل حدود صد کالری می سوزاند اما افرادی که وزن بالاتری دارند برای انجام فعالیت انرژی بیشتری از دست می دهند و در نتیجه کالری بیشتری هم می سوزانند.البته اگر می خواهید که کالری بیشتری مصرف کنید باید در زمان مشخص فعالیت بیشتر و سنگین تری داشته باشید مثلاً اگر با استفاده از تردمیل ورزش می کنید و مدت تمرین شما 45 دقیقه است به جای اینکه در این مدت به صورت آهسته پیاده روی کنید می توانید سرعت دستگاه را بالاتر ببرید و بر روی آن بدوید و یا شیب دستگاه را اضافه کنید به این ترتیب برای انجام این فعالیت ها انرژی بیشتری نیاز دارید و طبیعتاً کالری بیشتری نیز مصرف می کنید.

بنابراین انجام حرکات آهسته در مدت زمان مشخص کالری سوزی کمتری را به همراه دارد.توصیه ما به افراد این است که بهتر است هر مایل را در مدت 15 تا حداکثر 20 دقیقه طی کنند و همین میزان مسافت را به حالت دو در مدت زمان 7 تا حداکثر 10 دقیقه بپیمایند.برای یک شخص معمولی و با وزن تقریباً نرمال پیاده روی آهسته در یک دقیقه 5 کالری و دویدن در همین زمان 7 یا 8 کالری مصرف می کند.البته بازهم بسته به میزان دقیق وزن و مقدار مشخص سرعت این مقدار کالری سوزی تغییر می کند.

پس با این مثال مشخص شد که برای کالری سوزی بیشتر باید فعالیت های خود را سنگین تر و با سرعت بالاتری انتخاب کنید.

برای دستیابی به وزن ایده آل خود بهتر است؛ سرعت پیاده روی تان را بر روی تردمیل یا در فضای آزاد افزایش دهید مثلاً بدوید و در تمرینات خود از حرکات پرشی استفاده کنید، روزهای بیشتری از هفته را به انجام تمرینات اختصاص دهید، زمان بیشتری را ورزش کنید و حداقل یک مایل بدوید.

البته تجربه ثابت کرده است افرادی که با شور و شوق بیشتری ورزش می کنند میزان کالری مصرفی بالاتری دارند.زیرا در هر نوع تمرینی که انجام می دهند میزان انرژی مصرفی آنها بیشتر است.اما دقت کنید که در انجام حرکات خود حتماً نحوه صحیح اجرا را رعایت نمایید و کیفیت تمرین خود را قربانی نکنید.بنابراین اگر میخواهید کالری سوزی شما بالاتر رود یا زمان تمرینات را افزایش دهید یا شدت تمرینات خود را اضافه کنید.

ارسال نظر

زهرا :
4 0
مرسی از مقاله خوبتون
محمد رضا :
4 0
مرسی بابت مقاله زیبا وخوبتان
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()