09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 29 بهمن 1396 در ساعت 19 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر به دنبال کم کردن وزنتان بوده باشید شاید به این مشکل برخورد کرده اید باشید که علی رغم زیاد سخت تلاش کردن اما به وزن و هدف ایده آل تان نرسیده اید. گاهی اوقات دویدن و پیاده روی ما به طرز صحیحی که منجر به چربی سوزی بشود انجام نمی گردد و ما با اینکه تلاش زیادی کرده ایم ولی به نتایج دلخواهمان نمی رسیم و در نهایت زودتر ناامید می شویم. دویدن یا پیاده روی برای رسیدن به تناسب اندام و لاغری یکی از بهترین و ساده ترین راه هایی است که می توانیم آن ها انتخاب کنیم و هر روز انجام دهیم به شرطی که درست و البته اصولی انجام شوند تا به بدن ما آسیبی نرسانند و باعث چربی سوزی در بدنمان شوند.

تا به حال دقت کرده اید شما یا حتی اطرافیانتان که اهل ورزش هستند چرا علی رغم دویدن های طولانی شاهد کاهش وزن نیستند و در وزن خود ثابت می مانند؟ در این مقاله قصد داریم نحوه صحیح دویدن را به شما یادآوریم کنیم تا با انجام دادن آن راحت تر بتوانید از شر چربی های اضافی بدنتان خلاص شوید.

دویدن را اگر به طرز درستی انجام دهید سبب چربی سوزی می شود و می توانید علاوه بر آب کردن چربی های اضافی عضلات خود را نیز قوی و زیبا تر کنید.

تردمیل بهترین وسیله ای است که در خانه به دور از آلودگی جان فرسا یا سرما و گرمای بیش از حد هوا به ما کمک می کند که در هر ساعت از شبانه روز بتوانیم ورزش کنیم و البته بدویم. اکثر افرادی که می خواهند در مدت زمان مشخصی چند کیلویی از وزن خود را کم کنند، سریع به سراغ تردمیل می روند و با آن می دوند.

برای کاهش چربی بهترین راه انجام دادن ورزش های هوازی البته طولانی مدت و تقریبا آرام است که شما را زودتر به مقصدتان می رساند.

برنامه مشخصی برای دویدن داشته باشید

زمانی که بر روی تردمیل می روید بدون برنامه شروع به راه رفتن یا دویدن نکنید و برای خود برنامه ای متناسب در نظر بگیرید. برای این کار بهتر است از داده هایی که تردمیل در اختیارتان قرار می دهد نیز استفاده کرده تا برنامه بهتری اجرا کنید. در تردمیل های امروزی برنامه های از پیش تعیین شده زیادی تعبیه شده اند که با انتخاب یکی از آنها سریع تر می توانید ورزش خود را شروع کرده و به صورت اصولی ادامه دهید.

برنامه شما نباید اینگونه باشد که یک روز بدوید و برای یک ماه آن را رها کنید، زیرا اینگونه دویدن به شما هیچ کمکی نمی کند. هر روز سی دقیقه حداقل بدوید البته زمانی که با کمک تردمیل و راه رفتن آمادگی جسمانیتان را افزایش دادید. این کار در طولانی مدت سبب کاهش وزن و چربی سوزی شکم خواهد شد.

دویدن یا پیاده روی

بیشتر افراد هنوز بین این دو ورزش گیر کرده اند و نمی دانند اگر کدام را بیشتر انجام دهند به لاغری و تناسب اندام می رسند و می توانند شاهد چربی سوزی خوبی در بدنشان باشند. دویدن و پیاده روی هر دو برای کاهش وزن مفید هستند، ولی زمان اجرای برنامه های آنها با یکدیگر متفاوتند تا به نتایج خوبی برسید.

در وهله اول کفش مناسبی چه برای دویدن چه برای راه رفتن انتخاب کنید تا به پا و کمرتان آسیب نرسانید. با پیاده روی مناسب و شدتی متناسب بر روی تردمیل سلامتی قلب، فشار خون و عضلات خود را تضمین نمایید و سوخت و ساز بدن را نیز افزایش دهید.

با دویدن می توانید کالری بیشتری بسوزانید و زودتر به هدف خود برسید. زمانی که پیاده روی با سرعت متوسطی را انجام می دهید باید مدت زمان بیشتری نسبت به دویدن راه بروید تا بتوانید مقدار قابل توجهی کالری بسوزانید. البته توجه داشته باشید برای دویدن باید توان کافی داشته باشید وگرنه بدتر به بدنتان آسیب می رسانید.

یکنواخت ندوید

اگر تمریناتتان را به صورت یکنواخت انجام دهید بدن به این رویه عادت می کند و بعد از مدتی نمی توانید کالری همیشگی را بسوزانید. برای اینکه به این یکنواختی عادت نکنید باید زمانی که بر روی تردمیل هستید سرعت و شدت دویدن خود به صورت مداوم تغییر دهید. به طور مثال اگر یک روز 30 دقیقه پیاده روی می کنید روز دیگر 25 دقیقه این کار را انجام دهید، اما با شدتی بیشتر تا همان کالری را مصرف نمایید، زودتر و البته به صورت یک سیر موفقیت آمیز به هدفتان در نهایت برسید.

شدید ولی کوتاه بدوید

اگر می خواهید وزنتان را ثابت نگه دارید یک ساعت آرام بدوید ولی این کار در کم کردن وزنتان تاثیر زیادی نخواهد داشت. اگر قصد شما از انجام دادن پیاده روی و دویدن کم کردن وزن است بهتر است شدید و کوتاه بدوید. زمانی که شما با سرعت بالایی بدوید سوخت و ساز بدن شما بالا خواهد رفت و کالری بیشتری می سوزانید در نتیجه بیشتر وزن کم خواهید کرد.

کالری سوزانده شده را نشمارید

کالری هایی که می سوزانید را دقیقه به دقیقه نشمارید، زیرا اعصابتان به هم خواهد ریخت. فقط شما از دویدن لذت ببرید و درست بدوید کالری سوزی خوبی در بدنتان اتفاق خواهد افتاد.

به یاد داشته باشید که با شکم خیلی پر و خیلی خالی بر روی تردمیل ندوید، زیرا مشکلات گوارشی پیدا خواهید کرد و از ادامه دادن به ورزش باز می مانید.

مراقب اعضای بدن حین دویدن باشید

برای دویدن باید تمام اعضای بدن درگیر شوند تا کالری سوزی خوبی در بدن به راه بیندازید. توجه داشته باشید در زمان دویدن تا جایی که می توانید پاشنه ها را روی زمین نکوبید، زیرا این کار باعث آسیب دیدگی پاها و البته زود خسته شدن شما می شود.

دست های شما مشت شده نباشد و آنها را رها کنید تا حرکت داشته و فعالیت بدنی شما را بیشتر کنند. در زمان راه رفتن غوز نکنید و صاف راه بروید. بهتر است آرنج ها را به حالت نود درجه بگیرید و آنها را تکان دهید تا به کالری سوزی بدنتان کمکی کرده باشید. اگر می توانید شکم خود را منقبض کنید تا چربی شکم فعال شوند و راحت تر از بین بروند.

و در پایان به طول قدم هایتان نیز توجه کنید که خیلی بلند یا بیش از اندازه کوتاه نباشند، زیرا این نوع قدم برداشتن ها به کالری سوزی شما کمک زیادی می کنند و بعد از مدتی به پاها و لگن تان آسیب می رسانند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
5 / 10
از 2 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()