09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 22 مرداد 1397 در ساعت 48 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

در نوجوانی و جوانی اکثر افراد به فکر سلامتی و حفظ آن نیستند مگر اینکه به دلایل مختلف دچار بیماری و گرفتاری های آن بشوند. همین که سن و سال بالاتر می رود افراد متوجه می شوند که باید کارها و البته فعالیت هایی انجام دهند که بتوانند سلامتی خود را حفظ و حتی آن را ارتقا دهند.

در این زمان سوالی که برای ما پیش می آید این است که برای حفظ کردن سلامتی باید از چه سنی و چه کارهایی باید انجام داد؟ برای پی بردن به پاسخ این سوال توصیه می کنیم با این مقاله همراه شوید.

بعضی از افراد از دوران کودکی به ورزش و جنب و جوش علاقه زیادی دارند و همواره ورزش را انجام می دهند و حتی بعضی از این افراد ورزشکاران حرفه ای فوق العاده ای می شوند. اما برای حفظ سلامتی حتما لازم نیست ورزشکار حرفه ای بوده و مدت زمان زیادی از روز خود را به ورزش کردن مشغول باشید.

برخلاف اکثر افراد که تصور می کنند که هر چه ورزش سنگین تر و سخت تر باشد شاهد نتایج بیشتر و بهتری خواهند بود، ورزش باید مناسب شما و البته فقط به طور مداوم انجام شود. غیر از انجام دادن ورزش موارد دیگری نیز هستند که با انجام دادن آنها به سلامتی تان کمک بزرگی خواهید کرد که در ادامه به آنها می پردازیم.

انجام دادن شنا یکی از ورزش های مفیدی است که اگر به آب و آبتنی علاقه مند باشید می توانید آن را از دوران جوانی شروع کنید و کودکانتان را نیز به انجام دادن آن از سنین کم تشویق کنید تا با انجام دادن این ورزش بتوانید به راحتی بر روی تمام عضلات بدنتان کار نمایید.

زمانی که شنا انجام می دهید تعداد ضربان قلبتان بالا می رود و سوخت و ساز بدن تان نیز افزایش پیدا می کند و به همین دلیل با شنا کردن حتی می توانید تناسب اندام بدن تان را علاوه بر سلامت جسمانی تان حفظ کنید.

محققان اعلام کرده اند با 30 تا 45 ‌دقیقه شنا کردن به صورت مداوم افسردگی و استرس را از خود دور خواهید کرد و بدن سالم تر و با تناسبی خواهید داشت.

انجام دادن ورزش های قدرتی و استقامتی را فراموش نکنید. از دوران جوانی عضلات را بسازید زیرا این عضلات هستند که به بدن فرم زیبا یا زشت می دهند و آنها هستند که باید در دوران کهنسالی از استخوان ها محافظت کنند تا با کوچکترین حرکت یا فعالیتی دچار شکستگی نشوید.

البته این را تاکید کنیم که لازم نیست شما نیز مانند ورزشکاران حرفه ای عضلات حجیم و پرورش یافته داشته باشید، همین که در هفته یک یا دو روز با کمک وزنه ورزش قدرتی مفیدی انجام دهید برای بدن بسیار مفید و کافی است.

یکی از ورزش ها و اقدامات خوبی که برای حفظ سلامتی تا پایان عمر می توانید انجام دهید و از مزایای بیشمار آن نیز بهره مند شوید پیاده روی است.

پیاده روی را مادر تمام ورزش می نامند که برای هر درد و بیماری درمان است. این ورزش احتیاج به وسایل یا لوازم گران قیمتی ندارد و در هر شرایطی می توانید این ورزش ساده را انجام دهید. حتی 30 ‌دقیقه زمان برای انجام دادن این ورزش کافی است و بهترین کار آن است که این رویه را به صورت منظم و روزانه ادامه دهید.

حتی اگر نمی توانید به خارج از خانه بروید یا دغدغه های کاری یا خانوادگی تان اجازه نمی دهند به باشگاه بروید برای انجام دادن ساده ترین ورزشی که می تواند سلامتی و تناسب اندام شما را حفظ کند چاره ای بیندیشید.

تهیه تردمیل بهترین کاری است که می توانید با کمک آن روزانه در هر ساعتی یا حتی شرایط آب و هوایی ورزش انجام دهید و از مزایای آن بهره مند شوید. با کمک پیاده روی می توانید سلامتی بدن تان را حفظ کنید و به لاغری و تناسب اندام بدن تان نیز کمک نمایید.

برای حفظ سلامتی تان علاوه بر انجام دادن ورزش لازم است نکاتی را نیز رعایت کنید:

استعمال سیگار و خوردن مشروبات الکلی را ترک کنید تا به سلامتی و افزایش طول عمر خود کمک نمایید. با سیگار کشیدن حتی در جوانی بدن خود را نابود خواهید کرد و حتی دچار مرگ زودرس نیز خواهید شد.

رژیم غذایی سالمی برای خود در نظر بگیرید و به آن عمل کنید. استفاده از میوه و سبزیجات تازه برای بدن لازم هستند و به طراوت و شادابی بدن شما نیز کمک می کنند. سعی کنید در زمان غذا خوردن این کار را با آرامش و با فرصت کافی انجام دهید، زیرا سریع خوردن و آشامیدن برای سلامتی بدن بسیار مضر هستند و شما را دچار مشکلات زیادی خواهند کرد.

به سلامت روانی خود نیز توجه کنید با داشتن رژیم غذایی مناسب و انجام دادن ورزش بیشتر می توانید به خود و حتی حالات روانی تان رسیدگی کنید که این کار بسیار پسندیده است. ذهنتان را خالی کنید و هر روز ورزش مفید حتی ساده را متناوب و متوالی انجام دهید.

حداقل 8 تا 9 ساعت خواب شبانه برای سلامتی بدن لازم و ضروری است. از زمان خواب برای انجام دادن کارهای بیهوده نزنید تا بتوانید بدن سالم و شادابی داشته باشید. جالب است بدانید با داشتن خواب کافی می توانید از بروز بیماری های قلبی، کلیوی، قلبی و عروقی، دیابت و ... جلوگیری کنید و سلامتی بدنتان را حفظ نمایید.

هرز چند گاهی تلفن همراهتان را خاموش کنید تا از آسیب رسیدن به سلامتی تان جلوگیری کنید. وابستگی و دائما درگیر بودن با تلفن همراه نه تنها به سلامتی جسمانی شما لطمه جبران ناپذیری وارد خواهد کرد بلکه سلامت روان شما را نیز به مخاطره خواهد انداخت.

نمک و شکر دو دشمن سلامتی بدن را از برنامه غذایی تان تا جایی که می توانید دور کنید. حتما تا به حال نام سم سفید را شنیده اید و با اندازه مصرف کردن یا حتی در صورتی که می توانید حذف این دو سم از زندگی تان می توانید به سلامتی بدنتان کمک زیادی کنید و راحت تر به هدف تان که حفظ سلامتی است برسید.

با رعایت این نکات که در مقاله مطالعه کردید به راحتی می توانید سلامتی خود را حفظ کرده یا حتی به تناسب اندام متناسب بدن تان کمک زیادی کرده باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()