09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 9 خرداد 1396 در ساعت 49 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

درد یکی از عواملی است که معمولا افراد را از انجام دادن تمرینات ورزشی باز می دارد. به تمام دردهایی که نواحی بدن را آزار می دهند، نباید بی تفاوت بود و باید آنها را جدی گرفت.دردهای خفیفی که قابل تحمل هستند باعث می شوند تا ورزشکار پیشرفت سریعتری در ورزش داشته باشد و بتواند زودتر به اهدف مورد نظر خود برسد ولی دردهایی نیز هستند که از آستانه تحمل درد افراد بیشتر هستند و اجازه ادامه فعالیت را به افراد نمی دهند.

انجام دادن شکل صحیح تمرینات در جلوگیری از آسیب دیدگی نقش بسیار مهمی دارد.اسید لاکتیک زمانی که در عضلات بیشتر از حد معمول ساخته شود، باعث اختلال و ناراحتی عضلات می شود و از انجام دادن ورزش جلوگیری می کند و ورزشکار نمی تواند هیچ گونه عمل و ورزشی را به راحتی انجام دهد.زمانی که به بدن و مخصوصا عضلات در زمان ورزش اکسیژن کافی نرسد، بدن پیروات را به اسید لاکتیک تبدیل کرده و فقط با شکسته شدن گلوکز انرژی برای انجام دادن ورزش فراهم می کند.

عضله ای که اسید لاکتیک در آن تجمع پیدا کرده است، 1 تا 3 دقیقه طول می کشد تا انرژی لازم را تولید کرده تا بتواند به بالا ترین حد نصاب انرژی خود برای انجام دادن ورزش برسد.برای اینکه بتوانید از تجمع اسید لاکتیک در بدن جلوگیری کنید، می توانید از کربوهیدرات هایی مانند برنج قهوه ای، سیب زمینی ، میوه، جو و... استفاده کنید و شب قبل از تمرین بدن را از این مواد بی نیاز کنید تا با تجمع این مواد در بدن ساخت اسید لاکتیک را به تعویق می اندازید و به تدریج آستانه تحمل درد در بدن شما افزایش پیدا خواهد کرد.

گرفتگی های عضلانی معمولا در یک یا چند عضله مانند؛ عضلات پا، ساق، عضلات قدامی، ران، عضلات دست، شکم و دندها انجام می شود. گرفتگی ها در عضلات معمولا بدون هشدار در بدن رخ می دهند و ورزشکار زمان کافی برای پیشگیری ندارد.گرفتگی ها در عضلات به عوامل مختلفی مانند؛ ورزش در گرما، خستگی عضلات، کم آبی بدن، کمبود منیزیم و پتاسیم، کمبود کلسیم بستگی دارند که با رعایت چند اصول و نکته ساده می توانید از گرفتگی عضلات جلوگیری کنید و تمرینات بسیار خوب و بدون مشکلی انجام دهید.

اگر در شبانه روز قبل از انجام دادن تمرینات ورزشی سعی کنید 800 میلی گرم سیترات منیزیم مصرف کنید، میتوانید عضلات را تقویت کرده و آسانه تحمل درد را در بدن خود بالا ببرید.سعی کنید در خانه نیز با استفاده از دستگاه های هوازی مانند؛ تردمیل، دوچرخه ثابت و ... فعالیتی داشته باشید تا ماهیچه ها با گرم شدن و فعال شدن بتوانند از حجم تجمع اسید لاکتیک در خود کم کنند و با قوی تر شدن آستانه تحمل درد آنها نیز بالا برود.

با دویدن بر روی تردمیل میتوانید قدرت هوازی بدن را نیز افزایش خواهید داد و به عضلات اکسیژن بیشتری می رسانید. با رسیدن اکسیژن به عضلات سوخت و ساز در بدن نیز افزایش پیدا می کند و عضلات در سکون باقی نمی مانند و زمانی برای رسوب اسید و مواد دیگر وجود ندارد.فراموش نکنید که در طی روز حداقل 3 لیتر آب بنوشید و سعی کنید با پوشیدن لباس های مناسب ورزشی دمای بدن را همیشه پایین نگه دارید.

برای اینکه کمتر دچار تجمع اسید لاکتیک در بدن شوید باید قبل یا حتی در زمان گرفتگی عضلات تمرینات کششی انجام دهید و به رژیم غذایی خود نیز توجه بیشتری داشته باشید.به یاد داشته باشید زمانی که در بدن مواد ریز مغذی در بدن کم شود و آب کافی نیز برای انجام فعالیت در اختیار نداشته باشد، قادر نخواهد بود فعالیت و پرورش عضلات را به اوج خود برساند و در عملکردهایش دچار مشکل خواهد شد.

ارسال نظر

سارا :
1 0
مطالب در خصوص تحمل درد در ورزش در حین خلاصه بودن قابل درک و فهم بود باسپاس
مدیریت :
0 1
سپاس از حسن نظر شما.
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()