09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 7 تير 1396 در ساعت 23 : 20 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آیا تا به حال تجربه کرده اید که علی رغم تلاش و فعالیت زیاد وزنی کم نمی کنید و حتی گاهی دچار اضافه وزن نیز می شوید. برای سوزاندن چربی و رسیدن به تناسب اندام اغلب اقداماتی را انجام می دهیم که گاهی همین اتفاقات سبب کم نکردن وزن و سوزانده نشدن چربی می شوند.دویدن بر روی سطح صاف یا بر روی تردمیل روشی بسیار مناسب برای از بین بردن چربی های اضافی و رسیدن به تناسب اندام محسوب می شوند، ولی گاهی دویدن به تنهایی نمی تواند وسیله ای کارآمد و ایده آل برای کاهش وزن باشد.

همان طور که میدانید بدن ما انسانها بسیار هوشمند است و اگر تمام فعالیت های روزانه را برای مدتی طولانی تکرار کنیم، بدن به این فعالیت ها عادت خواهد کرد و تمام تلاشمان بی فایده خواهد بود.بدن بعد از گذشت مدت زمانی نحوه مقابله با فعالیت ها را یاد خواهد گرفت و متابولیسم بدن به کالری سوزی پاسخ منفی خواهد داد و در نتیجه مشاهده می کنیم بعد از گذشت مدت زمان طولانی علی رغم فعالیت و ورزش، بدن ما تغییری نکرده است.

حتی اگر دویدن را طبق برنامه ای منظم در دوره طولانی انجام دهید، بدن واکنش نشان نخواهد داد و به همین دلیل است که شما گمان می کنید برخی از دویدن ها باعث کاهش وزن نمی شوند.تحقیقات زیادی برای پیدا کردن جواب این سوال که چرا بدن بعد از گذشت مدتی علی رغم فعالیت یا حتی دویدن به صورت منظم کالری سوزی انجام نمی دهد و فرد لاغر نمیشود؟ انجام شده است.

محققان به این نتیجه رسیدند که بدن قادر است حتی بعد از یک هفته خود را به شرایط وفق دهد و افرادی که ورزش انجام می دهند به خصوص افرادی که دویدن و راه رفتن را برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام خود انتخاب کردند، باید بدانند که بهتر است دویدن ثابت نداشته باشد.مثلا در ابتدای شروع ورزش در مدت زمان 30 دقیقه البته با سرعت کم بدوید و کم کم با افزایش آمادگی جسمانیتان این مدت زمان و حتی شدت تمرینات را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که تغییرات کوچک در ورزش شما می تواند، تغییرات بزرگی در زندگی و راه رسیدن به اهداف شما به وجود بیاورند.یکی دیگر از عوامل مهم در روند نتیجه گیری شما از ورزش شدت تمرینات است. اگر روی زمین معمولی راه می روید یا می دوید، تغییر شدت دویدن یا راه رفتن برای شما کار مشکلی خواهد بود و به همین دلیل هم توصیه می شود از تردمیل در خانه یا حتی در باشگاه استفاده کنید.

با کمک تردمیل می توانید بعد از گذشت مدتی شدت تمرینات خود را تغییر دهید و بهتر است حتی در اجرای تمرینات در یک مسافت طولانی سرعت ثابتی نداشته باشید.ثابت نگه داشتن سرعت تحمل و استقامت بدن را افزایش می دهد و در کاهش وزن شما تاثیری نخواهد داشت و بلکه وزن شما را در همان حالت قبلی نگه خواهد داشت.این روزها تحقیقات جدید نشان داده است مدت زمان ورزش چندان اهمیتی ندارد و مشخص شده است تمرینات حتی اگر کوتاه با شدت بیشتری انجام شوند، روند کالری سوزی افزایش پیدا خواهد کرد.

زمانی که با شدت بالا راه بروید یا بدوید، بدن انرژی از دست رفته خود را دوباره بدست می آورد و اسید لاکتیک ایجاد شده تبدیل به گلوکز می شود. با این تغییرات هورمون ها به شدت بازیابی می شوند و بدن به سختی شروع به کار می کند.زمانی که بدن به سختی شروع به کار کند، چربی بیشتری در بدن سوزانده خواهد شد و می توانید به لاغری و تناسب اندام دلخواه دست پیدا کنید.

همان طور که میدانید تمام فعالیت های روزانه ما سبب سوزاندن کالری می شوند، ولی اگر ما ورزش انجام دهیم و حتی در خانه با استفاده از تردمیل راه برویم یا بدویم علاوه بر اینکه کالری سوزی در بدن رخ می دهد، عضلات نیز با سرعت بیشتری تقویت و با کمک ورزش های مکمل دیگر پرورش خواهند یافت.در زمان انجام دادن ورزش برای رسیدن به کاهش وزن، ماهیچه ها را از یاد نبرید و بین تمرینات خود تمرینات استقامتی نیز انجام دهید.

اگر دوست ندارید از وزنه ها برای رشد عضلات استفاده کنید، می توانید با استفاده از تردمیل نیز تمرینات استقامتی انجام دهید، کافی است تمرینات را به مدت طولانی و با شدت کم اجرا کنید و البته باید بسیار صبور باشید.در کنار تردمیل برای زودتر رسیدن به اهداف خود بهتر است از دوچرخه ثابت نیز کمک بگیرید. پس به خاطر بسپارید که هر چند دویدن و راه رفتن به کاهش وزن کمک می کند، ولی اگر مدت زمان دویدن شما بیش از حد طولانی شود، حتی میتواند رواند کاهش وزن و چربی سوزی را مختل کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()