09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 20 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

آخرین تحقیقات در مورد ورزش با دستگاه های هوازی مانند دوچرخه ثابت و تردمیل، نشان داده است که انجام تمرین با تردمیل به دلیل فشار نسبتاً زیادی که به ستون فقرات و اندام تحتانی وارد می کند موجب افزایش تراکم استخوان می شود و از بیماری پوکی استخوان پیشگیری می کند.پزشکان معتقدند انجام تمرین با دوچرخه ثابت تاثیر قابل توجهی بر روی تراکم استخوان ندارد و فقط به کسانی که به دلیل چاقی زیاد، کمر درد و زانو درد نمی توانند با تردمیل ورزش کنند، توصیه می شود. در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت می بایست زین و فرمان آن طوری تنظیم شده باشد که ناحیه کمر و زانوی بیمار زیاد خم نشود.

پیاده روی در سطوح صاف و هموار ساده ترین و مفیدترین ورزش محسوب می شود که مبتلایان به بیماری پوکی استخوان می توانند آن را انجام بدهند. این بیماران نباید به سراغ ورزش های رزمی و تمرینات پربرخورد مانند فوتبال بروند؛ همچنین بهتر است از دویدن پرسرعت نیز خودداری کنند؛ این ورزش ها ممکن است سبب زمین خوردن و ایجاد شکستگی در فرد بشود.

البته اخیراً ورزش تا چی که از ورزش های رزمی چین ریشه گرفته است به عنوان ورزش مناسب سالمندان معرفی شده؛ این ورزش نیز برای افزایش تراکم استخوان سودمند می باشد؛ علاوه بر آن تعادل فرد را بهبود می بخشد و خطر زمین خوردن هم ندارد.
مهم ترین مسئله در مورد تمرینات ورزشی این است که در کنار سلامت جسمی، سلامت روحی به همراه می آورند.

طبق تحقیقات توانبخشی و طب فیزیکی ورزش هایی که عضلات راست کننده ستون فقرات پشتی را درگیر می کنند، منجر به کاهش خمیدگی پشت می شوند و تعادل بدن را نیز بهبود می بخشند؛ در ضمن با این ورزش ها خطر زمین خوردگی کاهش می یابد و افرادی که به پوکی استخوان مبتلا هستند به این وسیله می توانند کیفیت زندگی خود را افزایش بدهند.

ورزش هایی که در آن کمر خم می شود برای این بیماران نه تنها مفید نیست؛ بلکه سبب افزایش احتمال شکستگی در ستون فقرات می شود.اخیراً قوز بندهای خاصی وارد بازار شده اند که شبیه به کوله پشتی هستند و دارای وزنه نیم کیلوگرمی می باشند؛ این قوزبندها با تحریک حس تعادل عمیق و هشدار دادن به بیمار برای راست نگه داشتن کمر موجب راست شدن ستون فقرات می شوند.

قوز بندهای وزنه دار را می توان در طول روز 2 الی 3 بار در نوبت های 1 ساعته استفاده کرد؛ به کارگیری این نوع قوزبندها خطر زمین خوردن را کاهش داده و برای بیماران مبتلا به پوکی استخوان مفید است؛ البته معابر و سطوحی که مردم بر روی آن راه می روند نیز باید اصلاح بشوند تا کیفیت زندگی افرادی که به بیماری پوکی استخوان دچار هستند، افزایش پیدا کند؛ به دلیل نامناسب بودن این سطوح پیاده روی بر روی تردمیل به این افراد بیش از راه رفتن بر روی زمین توصیه می شود.این بیماران باید ارتفاع تخت خود را تنظیم کنند و در هنگام رفتن به دستشویی و حمام مراقب باشند تا زمین نخورند. در شب نیز باید فضایی که در آن رفت و آمد می کنند نیز با نور مناسبی روشن باشد تا برخورد با اشیا موجب سر خوردن و سقوط آن ها نشود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()