09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 5 آذر 1397 در ساعت 38 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

متناسب و خوش‌اندام بودن چیزی نیست که کسی آن را دوست نداشته باشد. علاوه بر سلامتی و اینکه بتوانیم هر لباسی را که دوست داریم تهیه کنیم و در آن زیبا به نظر برسیم، چیزی نیست که هر فردی با هر سن و سالی که باشد آن را نخواهد و دوست نداشته باشد.

تعداد افرادی که در این دنیای ماشینی دچار اضافه وزن شده اند و برای لاغر شدن تلاش بسیاری می کنند کم نیست و البته این را باید بدانید تقریبا 80 درصد آنها موفق نمی شوند و به روال قبل خود باز می گردند. در واقع لاغر شدن همت و برنامه ریزی صحیح می خواهد و اینکه برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام به سلامتی خود صدمه ای وارد نکنید.

باید این را بدانید که این مقدار اضافه وزنی که دارید یک شبه به وجود نیامده که بخواهید در عرض مدت زمان کمی آن را از بین ببرید و به تناسب اندام دلخواه تان برسید. اینکه افرادی انتظار دارند تا آخر هفته یا برای رفتن به مراسمی وزن کم کنند و وزن دلخواه شان را داشته باشند، انتظار معقولی نیست و بدتر فقط به سلامتی بدن شان لطمه خواهند زد. برای اینکه اصولی لاغر شوید و به بدن تان نیز صدمه نرسانید لازم است مواردی را رعایت کنید تا شاهد نتایج خوبی در بدن تان باشید.

به توصیه هایی که در این مقاله به شما یادآوری می کنیم عمل کنید تا بتوانید اصولی و درست به تناسب اندام و لاغری برسید و علاوه بر داشتن ظاهری زیبا سلامتی نیز داشته باشید.

صبحانه خوردن را فراموش نکنید

میدانید که تمام وعده‌های غذایی مهم هستند و مهم ترین آنها صبحانه است. هستند افرادی که به دلیل داشتن مشغله های زیاد کاری این وعده را نادیده می گیرند، در صورتی که انجام دادن این کار اصلا به صلاح شما نخواهد بود و این وعده روند تغذیه شما را در طول روز مشخص می کند.

صبحانه وعده ای است که با خوردن آن می توانیم مدت زمان بیشتری در طول روز سیر بمانیم و کمتر هوس غذاهای جور واجور را کنیم. توجه داشته باشید که در وعده صبحانه نیز حتی می توانید فیبر مصرف کنید تا با رساندن مواد غذایی مفید به بدن تان سطح قند خون تان را نیز بالا ببرید و زیاده خواری نکنید تا چاق شوید.

تا جایی که می توانید برای رسیدن به تناسب اندامی خوب از خوردن غذاهای فراوری‌شده که مواد افزودنی زیادی دارند دوری کنید.غذاهای فرآوری شده اغلب دارای مقدار زیادی از نمک و چربی هستند که این دو عامل برای بدن ما مضر بوده و در طولانی مدت سبب بر هم خوردن تناسب اندام ما خواهند شد. مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه، حبوبات، پروتئین‌ و لبنیات کم‌چرب همگی از مواردی هستند که باید در لیست تغذیه روزانه ما گنجانده شوند تا بتوانید سلامت بدن و البته تناسب اندام تان را حفظ کنید.

قهوه بنوشید

قهوه خاصیت زیادی برای بدن ما دارد و می دانید که کافئین ماده‌ی ادرارآور طبیعی و منبعی غنی از آنتی اکسیدان است. نوشیدن 400 میلی‌گرم قهوه در روز نه تنها به بدن آسیبی نمی رساند بلکه برای بدن سرشار از فایده است و به حفظ سلامتی آن کمک می کند. چای، چای سبز و دم نوش های گیاهی مختلف نیز برای بدن ما مفید هستند و بهتر است از خاصیت های آنها استفاده کنیم.

نوشیدنی‌های شیرین نخورید

نوشیدنی‌های شیرین نه تنها ما را سیر نمی کنند بلکه مقدار زیادی شکر و البته کالری را وارد بدن ما می کنند و برای سوزاندن این همه کالری اضافه حتما به دردسر می افتید. یک بشقاب پر از پروتئین و سبزیجاتی که بخار پز شده اند و درصد کمی روغن دارد برای بدن بسیار مفید هستند و شما را تا مدت زمان طولانی سیر نگه می دارد. بنابراین باید حواس تان به خورد و خوراکتان باشد و نوشابه، آب‌میوه، چای و قهوه‌ی شیرین و ... نخورید. با خوردن هر کدام از آنها در طول روز چیزی در حدود 800 کالری اضافه وارد بدن تان خواهید کرد و بدن نیز برای سوخت و ساز این همه کالری دچار مشکل خواهد شد.

ورزش را فراموش نکنید

در هر سن و سالی که هستید با هر میزان آمادگی جسمانی که دارید ورزش کردن را فراموش نکنید و جزو برنامه های روزانه خود قرار دهید. اگر نمی توانید به باشگاه بروید و مدت زمان زیادی در اختیار ندارید، بهتر است برای خانه دمبل و وزنه تهیه کنید و در کنار راه رفتن و انجام دادن پیاده روی بر روی تردمیل از آنها نیز اصولی و درست استفاده نمایید.

ورزش‌ها و تمرینات قدرتی باعث می شوند تا ماهیچه های شما شکل و فرم زیباتری به خود بگیرند و با فعال شدن ماهیچه ها سوخت و ساز آنها نیز افزایش پیدا می کند و با مداومت در این کار بدنی بدون چربی خواهید داشت.

ادویه‌های تند بخورید

ادویه‌های تند سبب بالا رفتن میزان سوخت و ساز بدن تان خواهند شد. زمانی که غذایی را تند می کنید کمتر می توانید غذا بخورید و علاوه بر آن میزان سوخت و ساز بدن تان نیز بالا خواهد رفت.

خواب بیشتری داشته باشید

با زودتر خوابیدن کمتر دچار وسوسه‌ی رفتن به سر یخچال خواهید شد. تحقیقات نشان داده است خوابیدن کمتر از 7 ساعت در طول شبانه‌روز سوخت‌وساز بدن را کند می کند. پس اگر می خواهیم سریع لاغر شویم باید به‌میزان خواب‌تان هم توجه داشته باشید.

هر چه می خورید یادداشت کنید

آمار خورد و خوراک‌تان را داشته باشید و سعی کنید هر آنچه که می خورید را یادداشت کنید. از اپلیکیشن هایی که برای رسیدن به تناسب اندام طراحی شده اند کمک بگیرید و کالری‌هایی که دریافت می کنید را ثبت نمایید تا در پایان روز بتوانید محاسبه کنید که چه مقدار کالری دریافت کرده و چه مقدار سوزانده اید.

آب زیاد بنوشید

نوشیدن آب نیز در طی روز برای بدن شما فواید بسیار زیادی دارد که نباید از آن غافل شوید. برای دفع شدن مواد اضافی و سمی بدن، بالا رفتن سوخت و ساز آن، شادابی پوست و ... نوشیدن حداقل 8 لیوان آب برای بدن لازم است. نوشیدن آب را مخصوصا در زمان هایی که ورزش انجام می دهید فراموش نکنید تا بدن دچار مشکل حادی نشود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
6 / 10
از 2 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()