09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 28 ارديبهشت 1398 در ساعت 21 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بدن ما انسان ها مانند دستگاه های فوق پیشرفته امروزی یا شاید فراتر از آنها دقیق بوده و باید با آن اصولی رفتار کرد تا بتوان شاهد نتایج خوب برای سلامتی و شادابی خودمان باشیم. چاقی و اضافه وزن مشکلی است که برای سلامتی ما خطرات زیادی به دنبال خواهد داشت و باید این کار را هم از راه اصولی حل کرد و به تناسب اندام دلخواه رسید. برای رسیدن به تناسب اندام و خلاص شدن از شر چاقی و اضافه وزن باید در وهله اول حواستان به میزان کالری دریافتی بدن تان توجه داشته باشید. اغلب افراد از اینکه چه مقدار و به چه اندازه باید بخورند و در اصطلاح کالری دریافت کنند اطلاعی ندارند و دچار مشکلات زیادی می شوند. در این مقاله قصد داریم با راهنمایی هایی به شما کمک کنیم تا مطلع شوید تا چه مقدار غذا بخورید تا برای بدن شما کافی باشد و می توانید با این مقدار کالری لاغر شوید.

در ابتدا بهتر است بدانید که کالری چیست و بعد از آن به این نکته می پردازیم که چه مقدار از این کالری برای بدن ما کافی است. واحد اندازه‌گیری انرژی کالری است و در خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های مختلف میزان انرژی متفاوت است که باید آن را اندازه گرفت و اندازه آن با کالری بیان می شود. امروزه برای محاسبه اینکه چه مقدار کالری به بدن ما می رسد، روش های متفاوتی از جمله کالری شمارهای آنلاین و دستی وجود دارند که می توان از آنها استفاده کرد. برای تعیین مقدار کالری بدن هر فرد باید به عواملی مانند سن، قد، وزن و البته میزان فعالیت تان توجه کنید تا بتوانید رقم دقیقی بدست آورید.

استفاده از کالری شمار می تواند به ما کمک کند تا کالری هر چیزی که در طول روز می خورید اعم از کالری غذاها و نوشیدنی‌ها را محاسبه نمایید تا مشخص کنید چه مقدار کالری از چربی ها ، کربوهیدارت ها و ... وارد بدن تان می شود و زودتر به اهداف مورد نظرتان برسید. میزان کالری در واقع میزان انرژی است که به بدن شما وارد می شود و برای انجام فعالیت های روزانه تان از آن استفاده می کنید.

بهتر است بدایند برای اینکه افزایش وزن داشته باشید نیز باید بیشتر از نیاز بدنتان کالری دریافت نمایید و این قضیه زمانی که می خواهید به لاغری برسید برعکس می باشد. برای کاهش وزن و لاغری باید علاوه بر اینکه کالری دریافتی خود را کم می کنید، حواستان به آن باشد که چه می خورید تا جایی که می توانید از غذاهای سالم استفاده نمایید تا دچار انواع بیماری ها نشوید و بدن سالمی برای خود بسازید. برای اینکه به تناسب اندام و لاغری برسید لازم نیست بدن خود را دچار قحطی کنید و برای مدت زمان طولانی گرسنگی را تحمل نمایید.

گرسنگی کشیدن علاوه بر اینکه صدمات جسمانی به شما خواهد زد آثار روانی نیز برای شما خواهد داشت. برای کم کردن کالری دریافتی بسیاری از مواد غذایی کم کالری و بدون ضرر را می توانید جایگزین خوبی برای از بین رفتن احساس گرسنگی تان در نظر بگیرید. نباید اجازه دهید در طول روز بسیار گرسنه شوید تا بدن تان نتواند تحمل کند و غذاها و خوراکی هایی با کالری بالا مصرف نمایید و رژیم تان را بشکنید. تعداد وعده های غذایی تان را بیشتر کنید و با میان وعده های سالم بدن تان را شاداب و البته سیر نگه دارید.

سبک زندگی و رژیم غذایی تان را باید تغییر دهید تا کالری دریافتی تان نیز کم شود. بهتر است بدانید یکی از کارهای خوبی که می توانید برای کم شدن کالری دریافتی تان می توانید انجام دهید آن است که پروتئین بیشتری مصرف نمایید. با خوردن پروتئین اشتهای شما تا حد زیادی کم خواهد شد و می توان گفت کاری و انرژی پروتئین برای سوزاندن چربی های اضافی بیشتر به کار برده می شود و زودتر به اهداف مورد نظرتان می رسید.

پروتئین زمان زیادی برای هضم نیاز دارد و در نتیجه شما مدت زمان بیشتری سیر خواهید بود و در عین حال که سیر هستید بدن تان نیز فعال بوده و کالری های اضافی را می سوزاند. برای رسیدن هر چه زودتر به تناسب اندام، لاغری و البته اگر می خواهید کاهش وزن پایداری داشته باشید، خوردن پروتئین را فراموش نکنید و تا جایی که می توانید میزان دریافتی پروتئین تان را افزایش دهید.

پروتئین اشتیاق شما را به خوردن غذای زیاد را سرکوب می‌کند و شما اشتهای زیادی برای خوردن زیادتر غذا نداشته و بر روی غذا خوردن تان تسلط خواهید داشت. انواع نوشیدنی های قندی مانند نوشابه‌های، آبمیوه‌ها و ... را از لیست غذایی خود حذف کنید، زیرا این مواد کالری بسیار زیادی دارند و شما را نیز سیر نمی کنند و برای سوزاندن کالری آنها باید مدت زمان زیادی تلاش کنید. برای رفع نیاز قندی بدن بهتر است از خوراکی‌هایی مثل میوه‌ها استفاده نمایید تا هم سیر شوید و هم از منبع قندی آنها استفاده کرده باشید.

نکته دیگری که باید همیشه به یاد داشته باشید آن است که آب زیاد بخورید. نوشیدن آب به موجب کاهش وزن شما کمک زیادی می کند و فواید بسیار دیگری که حتما از آنها اطلاع دارید. یکی از ساده‌ترین راه‌ها برای کاهش وزن نوشیدن آب است. نوشیدن آب سبب بیشتر سوزانده شدن چربی در بدن می شود. پزشکان توصیه دارند حداقل روزانه 8 لیوان آب بنوشید تا بدن شاداب تر و سالم تری داشته باشید. در بعضی اوقات زمان نوشیدن آب نیز بسیار اهمیت دارد و به طور مثال اگر سعی کنید قبل از خوردن غذا آب بخورید از ولع و میزان اشتهای شما کم خواهد شد و در نتیجه کمتر غذا می‌خورید.

نوشیدن آبِ همراه با یک رژیم غذایی سالم و البته انجام دادن ورزش منظم هر چند ساده برای رسیدن کاهش وزن تاثیر زیادی دارد. لازم نیست حتما باشگاه بروید و ورزش های سنگین را در طولانی مدت انجام دهید. با تهیه تردمیل خانگی در هر ساعت از شبانه روز می توانید پیاده روی کنید و کالری بیشتری بسوزانید.

تردمیل با داشتن برنامه های برنامه های از پیش تعیین شده به شما کمک می کند به صورت اصولی و بدون نیاز به مربی تمرینات ورزشی مناسبی انجام دهید و به بدن تان کمک کنید تا کالری بیشتری بسوزاند. ورزش کردن مزایای بسیاری فراتر از کاهش وزن دارد، مزیت‌هایی مانند طول عمر بیشتر، کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌ها و داشتن انرژی بیشتر.

نوشیدن قهوه و چای سبز که کافئین زیادی دارند نیز به بالا رفتن سوخت وساز بدن تان کمک زیادی خواهند کرد. برای رسیدن به لاغری بهتر است میزان دریافت کربوهیدات را کم کنید. ‌رژیم‌ کم ‌کربوهیدرات برای سلامتی نیز مفیدتر است و می تواند ما را از ابتلا به انواع بیماری هایی مانند دیابت و ... در امان نگه دارد. با استفاده اصولی از مواد غذایی حتی کربوهیدارت، چربی ها و ... و البته انجام دادن ورزش منظم می توانید به تناسب اندام ایده آل برسید و تنی سالم داشته باشید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()