09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 37 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

تمرین با دوچرخه ثابت در کاهش وزن افراد تاثیر به سزایی دارد،البته شما می توانید با استفاده از برنامه های تمرینی دوچرخه ثابت و یا ترکیب آن با سایر ورزش ها و تغییر در زمان یا شدت آن به نتایج موثرتری دست یابید. و از انجام یک برنامه روتین و تکراری خسته نشوید.

همچنین با انجام تمرینات هوازی بر روی دوچرخه ثابت و بالا رفتن ضربان قلب و مصرف بیشتر اکسیژن، بهبود و سلامتی برای دستگاه گردش خون حاصل می شود و موجب افزایش توانایی و سفت تر شدن عضلات پا نیز می گردد.

ما در این قسمت 3 تمرین متفاوت برای ورزش با دوچرخه ثابت را ارائه می دهیم تا شما با در نظر گرفتن هدف مورد نظر خود به استفاده از آن بپردازید.

تمرین گردشی

یکی از تمرین های مفید در استفاده از دوچرخه ثابت تمرین گردشی ست.که شامل ایروبیک ، تمرین شدید و سپس یک تمرین قدرتی ست.پس از گرم کردن بدن،ماهیچه های خود را برای انجام تمرینی شدید محیا کنید و بعد از دو دقیقه تمرین با دوچرخه ثابت به مدت یک دقیقه استراحت کنید و سپس تمرین بعدی را شروع کنید.شما با این حرکت پس از یک تمرین با فشار بالا، سریعا تمرینی قدرتی را انجام می دهید.

تمرین با وقفه

این تمرین با استفاده از دوچرخه ثابت ورزشی، چالشی جذاب محسوب می شود و سبب بالا رفتن ضربان قلب شما میگردد که باعث افزایش میزان چربی سوزی در بدن می شود. تمرین با وقفه به نوعی ست که شامل مرحله ای شدید و سپس مرحله ای ساده تر با فعالیت کمتر است.در ابتدا به مدت 5 دقیقه به طور آهسته و به هدف گرم کردن بدنتان پدال بزنید و سپس 5 دقیقه بعدی را با سرعت بالاتر پدال بزنید، بعد از آن کم کم سرعت پدال زدن خود را کاهش داده و بعد 5 دقیقه دوباره با حداکثر سرعت شروع به پدال زدن کنید. این حرکت را 30 دقیقه ادامه دهید تا میزان ضربان قلب شما بالا رفته و چربی سزی بدن افزایش یابد.

تمرین استقامتی

این تمرین یک ورزش استقامتی ست که آمادگی بدن شما را افزایش می دهد و برای سلامت اندام ها بسیار مفید است.ابتدا به مدت 5 دقیقه جهت گرم کردن بدن خود به آهستگی پدال بزنید، سپس 1 ساعت با سرعتی متوسط به صورت یکنواخت (نه خیلی تند و نه خیلی آهسته) پدال بزنید. در روزهای ابتدایی ورزش از زمان کمتر مثلاً 10 دقیقه شروع کنید. زیرا یک ساعت برای ورزشکار مبتدی طولانی و خسته کننده است، در روزهای بعدی کم کم زمان تمرین خود را افزایش دهید تا به 1 ساعت مورد نظر برسید. برای جلوگیری از کسالت و یکنواختی این تمرین می توانید در حین تماشای فیلم ورزش کنید، یا به موزیک مورد علاقه خود گوش دهید. این نوع ورزش بسیار مفید و از لحاظ استقامتی برای بدن سودمند است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()