09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 21 آبان 1397 در ساعت 2 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

این روزها داشتن اندام متناسب یکی از ویژگی های اصلی اعتماد به نفس است و همین امر افراد را به سمت ورزش حرکت می دهد؛ علاوه بر این ها تمرینات روزانه در جهت کاهش وزن موجب می شود که فرد از سلامتی جسمانی نیز برخوردار شود. ظهور دستگاه های ورزشی هوازی در مدل های خانگی و باشگاهی یکی از عوامل تاثیر گذار بوده که با وجود آن ها، افراد بیشتر به سمت ورزش کشیده خواهند شد.

تمرین با استفاده از دستگاه های هوازی طی شرایط خاص و رعایت نکاتی اصولی باعث کاهش وزن در مدت زمان کوتاهی خواهد شد؛ بنابراین اگر شما جزء آن دسته افرادی هستید که روزانه بر روی تردمیل می دوید و نتیجه ای که باید را از ورزش بر روی این دستگاه ورزشی هوازی نمی گیرید باید نکاتی را رعایت کنید که تاثیر تمرینات تان را افزایش دهید. با این حال بهتر است صبور باشید و با توجه به نکاتی که در این مقاله ذکر می شود به نتیجه دلخواه دست یابید.

اولین گام: سرعت مناسب خود را بر روی تردمیل پیدا کنید!

با توجه به تحقیقات به عمل آمده در زمینه تمرین بر روی تردمیل مشخص شده است افرادی که به مدت 2 دقیقه با سرعت و شدت بالا شروع به دویدن بر روی تردمیل می نمایند و سپس سرعت را به مدت 3 دقیقه کاهش می دهند، نسبت به افرادی که تمرینات خود را به صورت آرام و پیوسته اجرا می کنند، کالری سوزی بیشتری خواهند داشت. نکته قابل توجه در این تحقیق این است که در هفته پس از تمرین نیز فرد دوباره چربی سوزی داشته است، اما گروه دیگر که از سرعت و شدت ثابت و آرام پیروی می کردند چربی سوزی نداشتند.

شما باید حین تمرین بر روی تردمیل سرعتی را انتخاب نمایید که بتوانید دست کم به مدت 2 تا 5 دقیقه با آن سرعت تمرین کنید و احساس کنید که انرژی بیشتری برای ادامه ورزش به دست آورده اید نه اینکه از تمرین خسته شوید؛ پس از یافتن سرعت مناسب برای تمرین بر روی تردمیل می توانید شدت را افزایش دهید. بنابراین شما با آزمون و خطا حین ورزش بر روی تردمیل می توانید به سرعتی که با آن به تمرینات تان می پردازید، بدون این که احساس خستگی نمایید، دست یابید.

دومین گام: به تمرینات خود تنوع ببخشید!

اگر شما دائما از یک روش برای اجرای تمرین بر روی تردمیل استفاده نمایید نه تنها به کاهش وزن دست نخواهید یافت بلکه سریعا از ورزش خسته می شوید؛ این حالت اصولا وقتی پیش می آید که هنگام دویدن بر روی تردمیل با شدت و مدت زیاد می دوید یا برعکس اصولا آهسته و پیوسته به تمرین می پردازید که این امر باعث می شود در مدت زمان طولانی به کاهش وزن برسید.

با توجه به این نکته باید طوری تمرینات خود بر روی تردمیل را برنامه ریزی نمایید که علاوه بر جلوگیری از دلزدگی تان در ورزش، اثرات تمرین را بیشتر نماید. بنابراین بهتر است از سری تمرینات ترکیبی و متنوع حین دویدن یا راه رفتن بر روی تردمیل پیروی نمایید. برای مثال می توانید بعضی روزها 20 تا 30 دقیقه پیاده روی همیشگی را با سرعت بیشتری اجرا کنید و در روزهای دیگر این پیاده روی را تندتر یا کندتر نمایید یا به مدت کمی با استفاده از شیب پیاده روی در سربالایی را با شدت بیشتری اجرا کنید.

سومین گام: از شیب تردمیل به صورت هوشمندانه استفاده کنید!

همه ما می دانیم که تمرین با شیب بر روی تردمیل باعث چربی سوزی بیشتر خواهد شد؛ اما باید این تمرین را طوری اجرا نمود که فشار بیش از حد به بدن نیاورد و مانع از خستگی شود. بنابراین بهتر است حین پیاده روی بر روی تردمیل طوری شیب دستگاه را تنظیم نمود که هنگام پیاده روی در بیرون از منزل به مسیری سربالایی می رسید و ناخودآگاه سرعت تان کاهش می یابد.

بهترین روش این است که در مسیر شیب دار با همان شدتی که بر روی زمین صاف قدم بر می دارید به راه رفتن ادامه دهید، با این کار درست است که در ابتدای امر مقداری از سرعت شما کاسته خواهد شد اما تاثیر به سزایی در تقویت عضلات ران و باسن دارد. شما می توانید برای اجرای تمرینات با استفاده از شیب نیز از برنامه ترکیبی استفاده کرده و برای مثال 2 دقیقه با شیب متوسط و کاهش سرعت پیاده روی کنید یا به مدت 1 دقیقه بدون شیب به پیاده روی خود بر روی تردمیل راه روید. برای یافتن شدت مناسب تمرین با استفاده از شیب همچنین به آزمون و خطا نیاز خواهید داشت.

گام چهارم: بعضی روزها پیاده روی بر روی تردمیل را طولانی کنید!

پیش آمده است که برخی روزها به دلیل انرژی مثبت حین ورزش مسیر 5 کیلومتری را بر روی تردمیل دویده اید بدون این که طولانی بوده مسیر را حس نمایید؛ یکی از مزایای تمرین طولانی مدت بر روی تردمیل این است که به میزان 50 درصد نسبت به سایر تمرینات کالری سوزی بیشتر خواهد شد. با توجه به این امر می توانید در روزهایی که حس می کنید قدرت پیاده روی در مسیر های طولانی را دارید مدت زمان پیاده روی تان را افزایش دهید.

به یاد داشته باشید که پیروی کردن از این روش به صورت روزانه درست نیست و باید سعی کنید که هرچند وقت یکبار تمرین طولانی مدت را بری شوک دادن به بدن اجرا کنید. این روش باعث افزایش آمادگی جسمانی بدن شده و تاثیر به سزایی در کالری سوزی خواهد داشت. با این حال برای لاغر شدن بر روی تردمیل باید طوری تمرین کنید که پس از مدتی روش خود را به خوبی شناخته و بدانید که بدن تان با توجه به کدام برنامه ها تاثیر بیشتری از ورزش خواهد پذیرفت.

کاهش وزن نیاز به صبر داشته و همچنین رعایت نکات اساسی در رسیدن شما به لاغری بسیار موثر خواهد بود. بنابراین اگر قصد دارید با پیاده روی یا دویدن بر روی تردمیل لاغر شوید، مطمئن باشید که به نتیجه دلخواه تان پس از گذشت مدتی با رعایت اصول دست خواهید یافت.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
7 / 10
از 3 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()