09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 16 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

بر اساس آخرین تحقیقات انجام شده دانشمندان پی بردند سریع رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت برای بیمارانی که به پارکینسون مبتلا هستند فواید بسیاری دارد؛ پارکینسون به دلیل از بین رفتن سلول های ترشح کننده دوپامین که یک انتقال دهنده عصبی است، اتفاق می افتد و باعث از بین رفتن بعضی از اتصالات موثر می شود؛ در واقع پارکینسون یک نوع اختلال عصبی شناخته شده و به تدریج به مغز آسیب می رساند.

حدود 10 میلیون نفر در سراسر جهان به این بیماری مبتلا هستند و زندگی آن ها تحت تاثیر این مشکل قرار دارد. علائم اصلی این بیماری لرزش شدید دست و پا در حالت استراحت و حتی فعالیت، کندی حرکات، خشک شدن عضلات پا و سایر قسمت های بدن و نداشتن تعادل است.در اغلب موارد این بیماری پس از سن 50 سالگی و همراه با زوال عقل یا همان آلزایمر مشاهده شده است و قابل توسعه می باشد.

دانشمندان برای کمک به این بیماران دست به تحقیقات گسترده ای زدند و متوجه شدند با پدال زدن بر روی دوچرخه ثابت علائم این بیماری بهبود می یابد و هر چه بیمار سریع تر رکاب بزند، بیماری زودتر درمان می شود.دلیل این رویداد مورد بررسی قرار گرفت و مشخص شد در حین رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت که یک تمرین هوازی به شمار می آید، اکسیژن بیشتری به اندام های مختلف و به مغز می رسد؛ در نتیجه مناطق مختلف مغز فعال تر می شوند و ارتباط عصبی میان قسمت های گوناگون بدن با مغز بیشتر می شود.

چند بیمار به طور داوطلب برای مدتی تحت مراقبت قرار گرفتند و همه آن ها با سرعت های مختلف به طور روزانه بر روی دوچرخه ثابت رکاب می زدند؛ این آزمایش به مدت 8 هفته ادامه داشت و در پایان 8 هفته پس از معاینه بیماران و انجام اسکن و MRI مشخص شد کسانی که سریع تر رکاب می زدند کنترل بیشتری بر روی بدن خود دارند و تا حدودی سلامتی خود را بازیافته اند.

با رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت الگوریتم کنترل مغز توسعه می یابد و حس بیمار تنظیم می شود. رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت باعث می شود مغز محاسبات دقیق تری داشته باشد و پیام های ارسالی از سایر اندام ها را سریع تر دریافت کند.دانشمندان دریافتند آن بخش از مغز که وظیفه اتصال بین قشر حرکتی را بر عهده دارد و ناحیه خلفی تالاموس است، تحت تاثیر رکاب زدن با دوچرخه ثابت قرار گرفته و سریع تر عمل خواهد کرد که باعث کنترل این بیماری می شود.

سایر راه کارهایی که برای درمان و مبارزه با این بیماری پیدا شد بسیار پر هزینه تر بودند؛ بنابراین انجام تمرین با دوچرخه ثابت به عنوان یک درمان موثر و ارزان معرفی شد.کسانی که تمایل دارند این بیماری را درمان کنند می بایست به صورت روزانه حداقل به مدت 30 دقیقه بر روی دوچرخه ثابت با سرعت زیاد رکاب بزنند؛ البته نتیجه درمان در مورد همه بیماران یکسان نیست و برخی از آن ها سریع تر به این نوع درمان پاسخ می دهند؛ اما این روش به بهبود همه آن ها کمک می کند.ورزش های دیگری مانند قایقرانی و شنا نیز برای پارکینسون مفید هستند؛ اما هیچ کدام به اندازه رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت راحت و در دسترس نیستند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()