09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 40 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دوچرخه اسپینینگ نوعی دوچرخه ثابت است که دوچرخه سواری به صورت حرفه ای را شبیه سازی می کند؛ این دوچرخه در همه باشگاه های ورزشی به چشم می خورد و حتی بعضی از باشگاه ها سالن های اسپینینگ دارند؛ اما این نوع دوچرخه ثابت در منزل نیز قابل استفاده است.

کسانی که در کلاس های اسپینینگ شرکت می کنند ظرف مدت چند هفته تغییرات قابل ملاحظه ای در بدن خود مشاهده خواهند کرد؛ تمرین با این دستگاه باعث می شود اندام تحتانی مانند همسترینگ، عضلات ران، عضلات سرینی، عضلات ساق پا و حتی عضلات شکم ساخته بشوند و فرم بگیرند.

اسپینینگ یک دستگاه هوازی است؛ تمرین با این دستگاه ضربان قلب را بالا برده و باعث می شود اکسیژن بیشتری به بافت های سراسر بدن برسد؛ در نتیجه سوخت و ساز افزایش پیدا می کند و چربی سوزی رخ می دهد.این دستگاه برای کسانی که به دنبال کاهش وزن و تناسب اندام هستند بسیار مفید می باشد؛ مخصوصاً برای کسانی که قصد دارند بیشتر بر روی پایین تنه و عضلات شکم کار کنند. بر روی اسپینینگ می توان به صورت ایستاده رکاب زد؛ بدین ترتیب کارآیی تمرین بیشتر می شود.

مقاومت این دستگاه هوازی قابل تنظیم است، به همین علت با آن می توان در سطوح مختلف تمرین انجام داد. شدت تمرین به برنامه انتخابی بستگی دارد. ترکیب ورزش اسپینینگ با دویدن و پیاده روی، تمرینات بسیار موثری را به وجود می آورد؛ البته کسانی که به دلیل داشتن وزن زیاد، آسیب دیدگی در ناحیه کمر و زانو، برخی از مشکلات قلبی- عروقی و... قادر به دویدن نیستند، می توانند به وسیله اسپینینگ ورزش کنند.

در هنگام تمرین با این دستگاه به موسیقی پرضرب و پرانرژی گوش بدهید و سعی کنید حرکت رکاب زدن را با ریتم موسیقی هماهنگ کنید؛ بدین ترتیب سرعت افزایش پیدا کرده و می توانید مدت بیشتری به تمرین ادامه بدهید؛ انتخاب موسیقی مورد نظر به سلایق شخصی بستگی دارد؛ می بایست موزیکی انتخاب کنید که در شما برانگیختگی ایجاد کند.

در کلاس های اسپینینگ مربی رهبر گروه است و به ورزشکاران می گوید چه کارهایی انجام بدهند؛ کسانی که در منزل با این دستگاه هوازی تمرین انجام می دهند باید برنامه خود را داشته باشند؛ بهترین روش برای ورزش با اسپینینگ استفاده از تمرینات تناوبی است؛ بدین صورت که 1 الی 2 دقیقه با نهایت سرعت و توان خود رکاب بزنید و بعد با آهسته رکاب زدن استراحت فعال داشته باشید و همین چرخه را تا پایان مدت تمرین ادامه بدهید.

در مدت تمرین هرگاه احساس تشنگی کردید جرعه جرعه آب بنوشید؛ این کار دمای بدن را متعادل نگه داشته و باعث می شود کالری بیشتری از دست بدهید و چربی سوزی افزایش پیدا می کند. در زمان تمرین با اسپینینگ ضربان قلب می بایست به حدود 75 درصد حداکثر ظرفیت خود برسد.تمرین با این دستگاه را بیش از 20 دقیقه ادامه بدهید تا بدن وارد مرحله چربی سوزی بشود؛ کسانی که قصد عضله سازی دارند، می بایست مقاومت دستگاه را بالا ببرند.

در هنگام انجام تمرینات هوازی قلب و شش ها فعال می شوند و عملکرد آن ها ارتقا می یابد. یکی از مزایای ورزش اسپینینگ عدم تحمل وزن بدن است؛ در ورزش هایی مانند دویدن بدن ناچار است وزن خود را تحمل کند که البته این برای افراد سالم بسیار خوب است؛ چون تحمل وزن بدن تراکم استخوان ها را افزایش داده و آن ها را مستحکم می کند؛ کسانی که در حین ورزش وزن بدن خود را تحمل می کنند دارای عضلات قدرتمندی هستند؛ اما گاهی فرد به دلیل آسیب دیدگی نباید به ستون فقرات و مفصل زانو فشار بیارود؛ در این صورت اسپینینگ یک انتخاب صحیح است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
5 / 10
از 2 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()