09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 10 مرداد 1398 در ساعت 27 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

زانودرد یکی از دردهای مزمنی است که با به وجود آمدنش فرد را حسابی درگیر کرده و مشکلات زیادی را برای او به وجود می آورد. این روزها ابتلا به زانودرد سن و سال نمی شناسد تمام افراد را مبتلا می کند. لازم نیست حتما فعالیت خاصی انجام دهید تا دچار ناراحتی زانودرد شوید و گاهی تنها افراد با حرکات روزانه مثل راه‌رفتن و بالارفتن از پله‌ها نیز دچار ناراحتی های زیادی از جمله پادرد خواهند شد. اگر دچار زانودرد هستید باید هواستان باشد تا ناخواسته با انجام اقداماتی مانند ورزش نامتناسب شرایط بدن خود را بدتر نکنید. هستند افرادی که با ابتلا به انواع آرتروزها و دردهایی مانند زانودرد قید انجام دادن ورزش را می زنند و بی تحرکی را انتخاب می کنند. این را بهتر است همیشه به خاطر داشته باشید که حرکات ورزشی هستند که به بهبود درد زانو کمک می کنند.

در وهله اول نکاتی که سبب زانودرد شما شده اند را شناسایی نمایید تا با اطلاع از آنها بتوانید در جهت بهبود آن اقدام نمایید. به طور مثال اگر زانودردهای شما به دلیل اضافه وزن است در صدد رفع آن باشید و با کمک ورزش و رژیم غذایی سعی کنید به وزن متناسبی برسید تا از فشار به زانوهایتان کاسته شود. بیماری هایی مانند بورسیت، پیچ خوردگی و ورم مفاصل نیز می توانند عواملی برای درد زانوها باشند. این دردها و مشکلات اگر رفع نشوند و به آنها رسیدگی نکنید مشکلات زیادی را برای زانوهای شما به وجود می آورند و باعث اختلال در زندگی روزانه ‌شما می شوند و بهتر است زودتر به پزشک مراجعه نمایید و راه حل های درمانی مانند فیزیوتراپی را اجرا کنید.

برای رفع زانو دردتان به شما پیشنهاد می دهیم تا به توصیه پزشکان عمل کنید و تمرینات هوازی را به صورت منظم و روزانه انجام دهید. با انجام دادن ورزش های هوازی مانند راه رفتن و دویدن ساده می توانید عضلات پایین‌تنه‌ی بدن خود را قوی کرده و با افزایش ضربان قلب سبب بیشتر شدن جریان خون در بدن شده و در نهایت شاهد کاهش وزن خوبی در بدن تان باشید. افرادی که دچار زانودرد هستند بهتر است شنا کردن را در هفته چندین بار امتحان کنند. زمانی که در آب راه می روید و شناور هستید وزن بدن شما به زانوهایتان وارد نمی شود و شنا‌کردن یکی از بهترین انتخاب‌ها برای زمانی است که زانودرد دارید. آب به شما اجازه می‌دهد تا شناور بمانید و به بقیه‌ی نقاط بدن فشار وارد نمی‌کند. شنا کردن نیز تمرین هوازی محسوب می شود که حتی سبب تقویت عضلات ناحیه‌ی زانو خواهد شد.

می توانید برای انجام دادن شنای مفید بر روی تخته شنا به پشت دراز بکشید و از طریق پاهایتان به آب ضربه بزنید. بالا آوردن زانوها در این حرکت تا جایی که می توانید به نفع سلامتی پاها علی الخصوص زانوهایتان خواهد بود. به‌ آرامی راه رفتن در استخر به قوی شدن زانوهایتان کمک کرده و در ضمن مقاومتی که آب برای راه رفتن شما ایجاد می کند سبب افزایش ضربان قلب می‌شود و در ضمن فشاری نیز به زانوهایتان وارد نخواهد شد.

**از دستگاه الپتیکال یا اسکی فضایی نیز برای کم کردن زانودردتان می توانید استفاده نمایید، اما آهسته و حساب شده با استفاده از تمرینات اصولی می توانید ورزش انجام دهید تا به کاهش وزن و تقویت عضلات چهار سر ران و عضلات پشت ران نیز کمک کرده باشید. این تمرین را چند روزی امتحان کنید و اگر فشار زیادی به زانوهایتان وارد می شود آن را کنار بگذارید. البته در ابتدا از مقاومت پایین و برنامه های ساده الپتیکال استفاده نمایید و کم کم با بالا رفتن آمادگی جسمانی تان مقاومت بدن را نیز افزایش دهید.

**استفاده از تردمیل را نیز فراموش نکنید. آهسته راه رفتن و داشتن فعالیت برای فعالیت زانو و مفاصل شما لازم است و اما قبل از شروع حتما کتانی مناسبی تهیه کنید تا ضربه گیر خوبی برای بدن تان باشد و سپس به فواصل کوتاه بر روی تردمیل راه بروید و فعالیت داشته باشید. راه رفتن بر روی تردمیل به دلیل آنکه تسمه مانند ضربه گیری برای کمر و زانوهای شماست مناسب تر است و از سوی پزشکان تایید شده می باشد.

**دستگاه پارویی نیز می تواند به تقویت زانوهای شما در مرحله سوم کمک کند. تقویت عضلات چهار سر ران، پشت ران و زانوها کاری است که با استفاده از دستگاه پارویی می توانید انجام دهید. این تمرین را باید برای مدت زمان های کوتاهی بر روی بدن تان تست کنید و در صورت اینکه مشکلی برای شما به وجود نیامد می توانید تعداد آن را افزایش دهید.

با تهیه‌ تردمیل یا الپتیکال در خانه نیز می توانید این تمرینات را انجام دهید و لازم نیست هزینه زیادی روزانه بپردازید و به باشگاه بروید تا تمرینات هوازی مناسب بدن تان را انجام دهید. با انجام دادن این تمرینات ورزشی و چند حرکت نرمش دیگر می توانید به بهبود درد و حتی مشکلات زانوهایتان کمک کنید و البته به یاد داشته باشید که بهتر است قبل از هر کاری با پزشک خود مشورت نمایید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()