09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 24 بهمن 1401 در ساعت 19 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر تا به حال دوران زیبای بارداری را تجربه نکرده باشید شاید شنیده اید که اکثر افراد از این دوران زیاد دل خوشی ندارند و اغلب نگران افزایش وزن در بارداری شان هستند. داشتن دوران بارداری سالم بدون مشکل دغدغه‌ برای مادران در هر سن و سالی بسیار مهم است. اضافه وزن مسئله بسیار مهمی است که اگر قبل از این دوران به فکر آن نباشید حتما در طی کردن این دوران با ریسک های آن همراه خواهید بود. قبل از بارداری بهتر است اضافه وزن خود را کاهش دهید، زیرا وزن بالا در دوران بارداری هم به شما و هم به فرزندتان آسیب خواهد رساند.

در این مقاله قصد داریم عوارض اضافه وزن زیاد در دوران بارداری را به شما یادآوری کنیم و البته به شما راهکارهایی نیز ارائه می دهیم تا بتوانید از شر این اضافه وزن اصولی و درست خلاص شوید و با تنی سالم فرزند سالمی نیز به دنیا آورید.

این را به خاطر بسپارید که اضافه وزن در واقع وجود چربی اضافی در بدن است که این چربی را امروزه با معیارهای اصولی مانند شاخص توده بدنی اندازه گیری می کنند. برای مشخص کردن اینکه اضافه وزن دارید یا خیر اندازه‌گیری مشخصی براساس قد و وزن شما انجام می دهند که به اصطلاح به آن شاخص توده‌ی بدن (BMI) نیز معروف شده است.

بهتر است بدانید که اضافه وزن مانعی برای فعالیت خوب تخمک های شما خواهد شد و از تخمک‌گذاری درست بدن شما جلوگیری می‌کند و درست کار نکردن تخمک ها به بارداری شما آسیب زیادی خواهد رساند.

این را هم فراموش نکنید که حتی اگر تخمک گذاری منظم و درستی داشته باشید بالابودن مقدار BMI بدن شما سبب دیر باردار شدن تان خواهد شد. تحقیقات نشان داده است که حتی چاقی بر روی نتیجه‌ی لقاح آزمایشگاهی (IVF) نیز هم تأثیر خواهد گذاشت.

داشتن اضافه وزن در بارداری عوارض زیادی را برای شما ممکن است به دنبال داشته باشد، از جمله: احتمال سقط جنین، مرده به دنیا آمدن کودک، تکرار سقط، دیابت بارداری و ...

«پری-اکلامپسیا» (preeclampsia) و در واقع فشار خون عارضه‌ی بارداری است که سبب آسیب های زیادی به بدن خود شما مانند کلیه ها، اختلال در عملکرد قلب، وقفه‌های تنفسی در خواب، زایمان طبیعی سخت و ... خواهد شد.

اضافه وزن بر روی کودک نیز تاثیر خواهد گذاشت؟

اضافه وزن در دوران بارداری برای کودک شما نیز تاثیر می گذارد و مشکلات متعددی را به وجود خواهد آورد. این مشکلات اعم از: بزرگ ‌بودن جنین و افزایش سندروم متابولیک و پیداکردن اضافه وزن در کودکی می‌شود و مشکلات زیاد دیگری که سلامتی کودک را دچار مشکل خواهد کرد.

این را فراموش نکنید که داشتن اضافه وزن در بارداری در زمان سونوگرافی نیز مشکل ایجاد خواهد کرد.

به صورت طبیعی اضافه وزن در دوران بارداری به وجود خواهد آمد اما اینکه چقدر باید در طول بارداری وزن اضافه کنید، سوالی است که هر فرد نسبت به وزن و BMI که قبل از بارداری دارد بستگی داشته و بهتر است با دکترتان مشورت کنید و بپرسید تا چه مقدار می توانید وزن اضافه کنید، سؤال کرده و در طول بارداری آن را حفظ و مدیریت نمایید.

اگر زنی هستید که اضافه وزن شدید دارید باید در زمان بارداری اضافه وزن کمی داشته باشید تا دچار مواردی که در بالا ذکر شد نشوید. زمانی که اضافه وزن خود را کنترل کنید و در دوران بارداری نیز حواس تان به این موضوع باشد، ریسک زایمان زودرس را نیز کاهش خواهد یافت. می دانید که زایمان زودرس باعث می‌شود جنین به وزن طبیعی و مناسب خود نرسد.

اگر در دوران بارداری اضافه وزن دارید باید:

مراقب مبتلا شدن به دیابت باشید. آزمایش های این دوران مخصوصا دیابت را انجام دهید. غربالگری تست چالش گلوکز بین هفته‌های 24 تا 28 بارداری انجام می‌شود و در صورتی که اگر اضافه وزن داشته باشید ممکن است این آزمایش مشکل داشته باشد و لازم باشد زود به زود این تست را انجام دهید.

سونوگرافی شما نیز به مشکل خواهد خورد. امواج سونو از بافت چربی شکم نفوذ نمی‌کنند و بر روی کیفیت سونوگرافی تأثیر خواهند گذاشت.

یکی از اختلالات خواب «آپنه‌ خواب» است که در این مشکل تنفس به‌طور مکرر در طول خواب متوقف می شود. اضافه وزن داشتن این مشکل را بیشتر کرده و برای رفع این مشکل نیز باید وزن خود را پایین بیاورید و در طی دوران بارداری آن را کنترل کنید.

در زمان بارداری باید یک سری کارها را انجام دهید تا بتوانید با کنترل وزن دوران بارداری خوبی را سپری کنید.

ویزیت‌های قبل از باروری را مرتبا انجام دهید و درباره‌ی مشکلات و دارو‌های مصرفی‌تان مثل دیابت، فشار خون بالا و انسداد تنفس در خواب و... مفصلا صحبت کنید.

مراقب رژیم غذایی تان باشید و حتما اگر اضافه وزن دارید از یک دکتر یا متخصص رژیم و تغذیه کمک بگیرید. در طول بارداری مقدار بیشتری به فولیک اسید، کلسیم، آهن و سایر مواد مغذی احتیاج دارید و باید آنها را آگاهانه دریافت کنید.

ورزش کردن را در این دوران فراموش نکنید و آن را درحد سبک و روزانه انجام دهید. اگر نمی توانید به بیرون از خانه نروید بهتر است تردمیلی در خانه تهیه کنید که بتوانید به صورت متعادل و آرام پیاده روی مرتبی برای ارتقای سطح سلامتی تان داشته باشید.

هرگز نباید مشروبات الکلی، سیگار و ... مصرف کنید. قبل از شروع هر درمان و مصرف مکمل های غذایی، از دکترتان اجازه بگیرید.

در طی دوران بارداری اگر اضافه وزن داشته باشید احتمال به وجودآمدن مشکلاتی برای شما و حتی فرزندتان بیشتر خواهد شد در این دوران حتما با پزشک خود مشورت داشته باشید، زیرا او بیش از هر کس دیگری برای راحت طی کردن این دوران و به سلامت در آغوش کشیدن فرزندتان کمک خواهد کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()