09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 7 ارديبهشت 1396 در ساعت 34 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دوچرخه ثابت یکی از تجهیزات ورزشی پرطرفدار است که دارای کاربرد خانگی و باشگاهی است. به این معنی که هم در باشگاه ها و هم در منزل می توان از دوچرخه ثابت به عنوان یک دستگاه ورزشی مفید استفاده کرد. دوچرخه ثابت دارای انواع مختلفی است.

 یکی از انواع دوچرخه ثابت همانطور که قبلا نیز گفته شد، دوچرخه ثابت ارگومتر است، که با داشتن دستگاه ارگومتر، قابلیت اندازه گیری میزان تمرین و فعالیت شخص را دارا است.

برخی دیگر از انواع دوچرخه ثابت دارای فرمان متصل به پدال هستند از این رو ورزش با این نوع دوچرخه ثابت موجب ورزش قسمت بالایی بدن همگام با اندام های پایینی می شود.

 بیشتر انواع دوچرخه ثابت، مکانیسمی را برای اعمال مقاومت به پدال ارائه می کنند که موجب افزایش شدت ورزش می شود. برخی از این مکانیسم های مقاومت در دوچرخه ثابت عبارتند از: آهنربا ها، فن ها (پروانه ها) و مکانیسم اصطکاک.

برخی از مدل های دوچرخه ثابت این امکان را به ورزشکار می دهند تا در جهت معکوس پدال بزنند. این امر موجب تمرین عضلات آنتاگونیست است که در هنگام پدال زدن به سمت جلو به آنها اعمال نمی شود.

دوچرخه ثابت معمولا با استفاده از یک میل لنگ و براکت پایین ساخته می شود که  با استفاده از یک کمربند و یا زنجیر، flywheel (چرخ تیار) را به گردش در می آورد. در این بخش های متحرک، ممکن است یاتاقان ها فرسوده شوند در این صورت باید جایگزین شوند. در انواع تخصصی دوچرخه ثابت از یک چرخ تیار سنگین وزن در قسمت جلو استفاده شده است که در دوچرخه ثابت خانگی، spinning نامیده می شود.

دوچرخه ثابت مینی، نوع دیگر دوچرخه ثابت است که تنها شامل بخش های مقاومتی و پدال است، و در این نوع دوچرخه ثابت از زین و فرمان استفاده نشده است. این نوع دوچرخه ثابت تنها برای تمرین استفاده می شود نه برای آموزش دوچرخه سواری. این دوچرخه ثابت بر روی زمین قرار می گیرد و کاربر بر روی یک صندلی در مقابل آن می نشیند و پدال می زند. برای انجام نوع دیگری از ورزش می توانید پدال این دوچرخه ثابت را با دست حرکت دهید. قیمت دوچرخه ثابت از نوع مینی کمتر از قیمت دوچرخه ثابت در انواع دیگر است. علاوه بر این جای کمتری را نیز اشغال می کند. نصب این دوچرخه ثابت به گونه ای که در هنگام پدال زدن جابه جا نشود، ممکن است مشکل ساز باشد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()