09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست اخبار | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 11 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

طبق بررسی های انجام شده دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که ورزش کردن به شیوه ای مرتب و دائم تا حد زیادی می تواند خطر ابتلا به 13 سرطان مختلف را که امروزه یکی از کشنده ترین بیماریها محسوب می شود را کاهش دهد.

این ورزشها می تواند در محیط خارج خانه و باشگاهها صورت گیرد، یا در خانه و با استفاده از وسایل بدنسازی خانگی نظیر تردمیل، دوچرخه ثابت و اسکی فضایی که امروزه در بسیاری از خانه ها وجود دارد.از آنجایی که انجام ورزش به طور مداوم و با برنامه ریزی جهت کاهش این بیماری موثر می باشد وجود تجهیزات ورزشی خانگی در منزل سبب می شود تا فرد راحتتر و بدون ایجاد وقفه در برنامه ورزشی خود به تمرین بپردازد. زیرا گاهی اوقات به دلیل مشغله زندگی و شرایط کاری فرصت رفتن به خارج از منزل و انجام ورزش برای افراد وجود ندارد.پس استفاده از تردمیل یا سایر دستگاههای ورزشی برای رسیدن به این هدف حائز اهمیت است.

محققان با انجام بررسی ها بر روی یک میلیون و چهار صد هزار نفر دریافتند که انجام ورزش به صورت مرتب حتی به مدت چند ساعت در هفته می تواند خطر ابتلا به انواعی از سرطان را تا حد چشمگیری کاهش دهد.

تحقیقات انجام شده نشان داده است به هر میزانی که زمان انجام ورزش طولانی تر باشد فایده آن نیز برای فرد بیشتر است.همچنین تداوم و همیشگی بودن تمرینات ابتلا به این بیماری را در افراد کم میکند.

باید اضافه کرد میان ورزش کردن و کاهش خطر ابتلا به سرطان رابطه مستقیمی وجود دارد.اما علت دقیق آن کاملاً تائید نشده است. 

از جمله سرطانهایی که با انجام ورزش به صورت مرتب می توان میزان ابتلا به آن را کاهش داد سرطان خون، روده، پستان، ریه، کبد، کلیه، مغز و... می باشد.

ورزش کردن به مدت حداقل 150 دقیقه در هفته باعث حفظ سلامت قلب می شود و جهت جلوگیری از ابتلا به سرطان بسیار کارآمد است پس حتماً در برنامه روزانه خود انجام ورزش را بگنجانید،تا از مزایای آن در حفظ سلامتی و شادابی خود بهره مند شوید.

متخصصان سرطان شناسی در آخر اظهار کردند که هنوز علت دقیق این موضوع که چرا ورزش کردن سبب پیشگیری از سرطان می شود دقیقاً مشخص نیست. اما چون انجام فعالیت بدنی میزان هورمونهایی نظیر استروژن را که با برخی سرطان ها در ارتباط اند را کاهش می دهد می تواند از علل این امر باشد.

از طرفی دیگر کسانی که ورزش می‌کنند نسبت به سایر افراد میزان التهاب کمتری دارند، بنابراین سلولهای آنها در مواجه با استرس اکسیداتیو کمتری قرار دارد پس قادر به ترمیم دی ان ای آسیب دیده می باشند که این امر احتمال بروز سرطان را در افراد کاهش می دهد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()