09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 16 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

وقتی زانوهای ضعفی داشته باشید متناسب ماندن دشوار است چون تحرک شما کم می شود و کم تحرکی یکی از علل اصلی چاقی شناخته شده است. برای حل این مشکل باید تمرینات بدون برخورد یا کم برخورد انجام بدهید. معمولاٌ ضعف زانو در کسانی دیده می شود که به اضافه وزن زیاد یا نقرس و یا آرتریت دچار هستند.

تمرین کم برخورد به ورزش هایی گفته می شود در طی آن یک پا پیوسته با سطح زمین در تماس باشد. در تمرینات بدون برخورد دستگاه و یا آب از حرکات پشتیبانی می کند و فشار زیادی به زانو وارد نخواهد شد.راه رفتن با سرعت آهسته و حتی متوسط یک تمرین کم برخورد است که می توان آن را بر روی تردمیل یا بر روی سطح زمین انجام داد. در 45 دقیقه پیادروی ملایم به راحتی می توانید حدود 200 کالری بسوزانید؛ راه رفتن عضلات اصلی بدن را به کار می گیرد.

در صورتی که زانوهای ضعیفی دارید احتمالاٌ 45 دقیقه راه رفتن برای شما دشوار به نظر می رسد؛ بنابراین می بایست زمان خود را از 10 دقیقه شروع کرده و به تدریج آن را افزایش بدهید. همان طور که می دانید سطح تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد و هر چه ورزشکار مدت طولانی تری به ورزش بپردازد از آمادگی جسمانی بالاتری برخوردار خواهد شد.

برای این که کالری بیشتری صرف کنید، می توانید به روش تناوبی به راه رفتن بپردازید به این صورت که 1 الی 2 دقیقه با سرعت زیاد گام بردارید و 1 دقیقه آهسته راه بروید و استراحت فعال داشته باشید. در صورتی که با تردمیل تمرین راه رفتن انجام می دهید گاهی شیب دستگاه را کمی افزایش بدهید تا راه رفتن بر روی سربالایی را تجربه کنید و عضلات پاهایتان تقویت بشود.

اسکی فضایی برای انجام تمرینات بدون برخورد دستگاه فوق العاده ای است که به تقویت زانوها و کاهش وزن کمک می کند. با 45 دقیقه تمرین بر روی این دستگاه می توانید حدود 350 کالری بسوزانید؛ به طور کلی اسکی فضایی یک دستگاه کاربر پسند است و مبتدیان به راحتی می توانند با این دستگاه ورزش کنند و به تناسب اندام برسند.

در صورتی که به روش صحیح با اسکی فضایی تمرین انجام بدهید، عضلات بالاتنه نیز در تمرین درگیر شده و می توانید چربی های ذخیره شده در آن قسمت را نیز مورد هدف قرار بدهید. با این دستگاه بدن عضلانی شده و کالری سوزی افزایش پیدا می کند.ورزش اسکیت سواری نیز یک تمرین بدون برخورد فوق العاده است، این ورزش سرعت سوخت و ساز را افزایش می دهد و زانوها و پاها را تقویت می کند.

رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت نیز یک تمرین بدون برخورد به شمار می آید. معمولاٌ ورزش های سبک استقامتی به درمان بیماری های نظیر آرتروز و ورم مفاصل کمک می کند؛ اگر بر روی این دستگاه درست بنشینید و به طریقه صحیح رکاب بزنید، علاوه بر عضلات پا، سایر عضلات نیز درگیر می شوند و ماهیچه های جلو بدن نیز تقویت خواهند شد. این دستگاه ماهیچه های دوقلو ساق، ماهیچه های همسترینگ، مفصل ران و مفصل خم شونده زانو را به کار می گیرد و به پاها فرم زیبایی می بخشد.

تمام این ورزش های هوازی علاوه بر این که به تقویت مفصل زانو و تناسب اندام کمک می کنند، منجر می شوند وضعیت قلبی- عرقی بدن بهبود بیابد و دستگاه تنفسی عملکرد بهتری داشته باشد. اما به یاد داشته باشید پیش از ورزش حتماٌ با راه رفتن آهسته و انجام حرکات کششی نرم بدن خود را گرم کنید و پس از اتمام تمرینات ورزشی نیز با انجام همین حرکات بدن را سرد نمایید؛ این کار از آسیب های ورزشی پیشگیری می کند.

ارسال نظر

سمانه :
1 0
مقالاتتون خیلی خوبن . ممنون که اطلاع رسانی می کنین. واقعا جوونا خیلی کم ورزش می کنن
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
9 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()