09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 2 آذر 1396 در ساعت 7 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فعالیت بدنی برای هر فردی با هر سن و سالی که باشد مفید است. با تحرک و ورزش می توانید قند خون و حتی فشار خون خود را کنترل کنید. با ورزش کردن می توانید فعالیت و خون رسانی به تمام اعضای بدن را بیشتر کنید. جالب است بدانید قندهای اضافی در بدن بر اثر فعالیت و ورزش شما آب می شوند و شما زودتر به تناسب اندام دلخواهتان خواهید رسید. با انجام ورزش می توانید تنش های عصبی را کم کرده و احساس بهتری داشته باشید و با پیگیری ورزش به سلامتی کامل جسم و روحتان برسید.همان طور که میدانید ورزش تاثیر زیادی بر سلامتی دارد و می تواند خطر ابتلا به بیماری های مختلف را کاهش دهد.

تحقیقات نشان می دهد زمانی که با بالا رفتن آمادگی جسمانی مان شدت ورزش خود را افزایش دهیم همین کار ساده میتواند سلول های بدن ما را تا حدوداً 9 سال جوان تر کند. به یاد داشته باشید فعالیت فیزیکی خوب به معنی 40 دقیقه دویدن پنج روز در هفته است و ورزش کم نمی تواند تاثیر زیادی در جوان ماندن سلول های بدن ما داشته باشد. ورزش باید مرتب و روزانه با شدت زیاد انجام شود تا تاثیر آن را مشاهده کنیم.

پزشکان به این نتیجه رسیده اند که تنها 10 دقیقه انجام دادن ورزش نیز میتواند خطر ابتلا به انواع بیماری‌ها را کاهش دهد و شما جوانتر از سنی که هستید به نظر برسید. اگر می‌خواهید جوان تر از سنی که هستید به نظر برسید و همیشه احساس خوبی داشته باشید، لوسیون‌ها و کرم‌های رنگانگ فایده چندانی ندارند و بهترین کار پیروی از برنامه ورزشی منظم و اصولی است.

فعالیت بدنی منظم و روزانه به سلامتی و جوان ماندن اندام های حیاتی ما کمک زیادی می کند. زمانی که ورزش را شروع می کنید به نحوه تنفس خود دقت زیادی داشته باشید و در اصطلاح سخت‌تر نفس بکشید. سخت تر نفس کشیدن یا داشتن نفس های بلند و عمیق کمک می کند تا به بدن شما اکسیژن بیشتری برسد و تمام اندام های حیاتی بدن از جمله ریه‌ها، قلب و عضلات فعال تر و سالم تر بمانند.

این را فراموش نکنید که پیری به معنای تحلیل رفتن و از دست دادن تناسب اندام و تحلیل عضلات ما است و برای جلوگیری از این اتفاق راه حل های زیادی وجود دارند. درست است که با بالا رفتن سن، تمایل ما به یک جا نشستن و کمتر کردن فعالیت هایمان بیشتر میشود، ولی باید برای آن نیز راه حلی پیدا کنیم. انجام دادن ورزش در هر سنی به ما بسیار کمک می کند تا سالم و جوان بمانیم و از وقوع انواع بیماری ها جلوگیری میکند. فعالیت فیزیکی و ورزش کردن را در هر سن و سالی که هستید متوقف نکنید و آن را به هر شکلی که شده ادامه بدهید. با انجام دادن حتی ورزش ساده مانند پیاده روی حداقل میتوانید تناسب اندام خود را حفظ کرده و به وجود آمدن چربی های شکمی که خطرات زیادی برای ما دارند جلوگیری کنید.

حتما این سوال را از خود می پرسید که چقدر ورزش کنید تا حداقل بدن خود را بتوانید سالم نگه دارید؟ اگر فعالیت روزانه شما زیاد است و از آمادگی جسمانی خوبی نیز برخوردارید و می توانید فشار بیشتری به خود آورید، بهتر است در هفته به مدت 60 دقیقه در روز ورزش کنید. میتوانید از 10 دقیقه ورزش کردنتان را شروع کنید تا به 60 دقیقه برسید و از انجام دادن ورزش لذت ببرید.

متخصصان توصیه دارند ورزش شما باید به گونه ای انجام شود که در زمان انجام آن قادر به گفتگوی ساده نیز نباشید و ضربان قلبتان بالا برود. ورزش را در دهه های مختلف زندگیتان فراموش نکنید. مسلما با پیگیری ورزش از مزایای آن بهره مند خواهید شد و می توانید عضله سازی ، تقویت استخوان‌ها، خوابی آرام و حتی داشتن خلق و خوی مناسب را با انجام دادن ورزش تجربه کنید.

زمانی که سن بالاتر میرود بیشتر افراد به دلیل مشغله های کاری اکثرا سلامتی را قربانی فعالیت‌های شغلی خود می‌کنند و اکثرا در دهه 40 که اصلی ترین دهه زندگی به شمار می آید با فراموش کردن ورزش و انجام دادن فعالیت های ناسالم کمک می کنیم تا سلول های جوانمان زودتر پیر شوند و عضلات از دست بروند.

این روند حتی بر روی توانایی ما در یادگیری، تمرکز، توجه و ...نیز اثر می گذارد و تعیین می کند در آینده و کهنسالی ما فردی فراموش کار یا بی توجه و ... خواهیم بود یا نه؟ حتی اگر به دلیل داشتن مشغله زیاد نمی توانید به باشگاه بروید و ورزش انجام دهید، سعی کنید برای خانه یا حتی محلی که بیشترین ساعت روز را در آنجا سپری می کنید مثل محل کارتان دستگاه های هوازی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت تهیه کنید و در ساعاتی که فرصتی پیدا می کنید از آنها استفاده نمایید و روزانه فعالیت ورزشی خود را فراموش نکنید.

با بالا رفتن سن باید باید به فکر ثابت نگه داشتن وزنتان نیز باشید. این کار با پیاده روی ساده و استفاده از برنامه های از پیش تعیین شده در دستگاه های هوازی مانند: تردمیل بسیار راحت است. زمانی که پیاده روی ساده انجام می دهید آمادگی جسمانی بدنتان را کم کم بالا می برید و بدنتان می تواند با انواع بیماری ها مانند: دیابت نوع 2 ، فشار خون بالا، سکته مغزی، سرطان و ورم مفاصل و ... مبارزه کند و سلامت باشید.

همه ما میدانیم که عضله بیشتر و چربی کمتر در بدن منجر به سلامتی و جوان ماندن ما می شود. پس ورزش را با بالا رفتن سن ترک نکنید و حتی انواع مختلف آن را رفته رفته تجربه نمایید. تمرینات هوازی را پایه ورزش خود قرار دهید و حتی زمان تماشای فیلم یا گوش دادن به موسیقی مورد علاقه تان با استفاده از تردمیل پیاده روی انجام دهید و سرگرم باشید و برای ساخت و حفظ عضلاتتان تمرینات قدرتی را نیز فراموش نکنید.

جالب است بدانید تحقیقات پزشکان ثابت کرده است در هر سنی حتی 90 سالگی می‌توانید به تناسب اندام برسید و توده عضلانی و قدرت خود را با ورزش دوباره بدست آورید. کافی است حداقل سه بار در هفته ورزش کنید و حتی باز هم اگر نمی توانید فقط آخر هفته را حتما به ورزش کردن بپردازید. اکثر افراد پیر در جوامع پیشرفته دست از کار و تلاش و ورزش نمی کشند و دائما دوست دارند به بیرون بروند، دور دنیا را بگردند و فعال باشند. اگر میخواهید تا دوران کهنسالی تان جوان بمانید و سالم باشید، ورزش کنید و پیروی از رژیم غذایی سالم را فراموش نکنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()