09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 40 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن بر روی تردمیل درست شبیه دویدن بر روی سطح زمین است و به همان اندازه برای بدن مفید می باشد؛ گرچه بر روی تردمیل به راحتی می توان سرعت را تنظیم کرد و با استفاده از اطلاعات دستگاه منطقه چربی سوزی را مشخص کرد؛ ضمن این که ثبت این اطلاعات کمک می کند با مقایسه قدرت بدنی فعلی خود با توان سابق از روند پیشرفت تان آگاه بشوید.افزایش سه فاکتور سرعت، زمان و شیب شدت تمرین را بیشتر کرده و مانع یکنواختی می شود.

تردمیل دستگاهی است که کمک می کند فرد بتواند ورزش را به صورت روزمره و منظم انجام بدهد؛ چون اغلب افراد به دلیل نامساعد بودن آب و هوا، کمبود وقت و در دسترس نبودن فضای مناسب فرصت پیدا نمی کنند هر روز در زمان های مناسب از منزل خارج بشودند و در محیط بیرون تمرینات ورزشی انجام بدهند. برخی از افراد گمان می کنند ورزش بر روی تردمیل به زانوهای آن ها آسیب می رساند، به همین سبب از ورزش با این دستگاه می پرهیزند.

متخصصین معتقدند کسانی که مشکل زانو درد، آرتروز، کمر درد و چاقی زیاد دارند، نباید چه بر روی سطح زمین و چه بر روی تردمیل بدوند؛ چون این فعالیت فشار زیادی به مفاصل آن ها وارد می کند؛ این افراد می بایست تمرینات ورزشی را با راه رفتن آهسته شروع کرده و به تدریج سرعت خود را افزایش بدهند.سطح تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد و هر چه مدت طولانی تر به ورزش بپردازیم از آمادگی جسمانی بیشتری برخودار خواهیم شد.

نکات بسیار مهمی در مورد ورزش با تردمیل وجود دارد:

هرگز با پای برهنه بر روی این دستگاه نروید؛ در هنگام دویدن و پیاده روی بر روی تردمیل و حتی بر روی زمین می بایست کفش ورزشی مناسب به پا داشته باشید.

همواره در ابتدای ورزش و انتهای آن با راه رفتن آهسته بدن خود را گرم و سرد کنید. گرم و سرد کردن بدن از بسیاری از آسیب های ورزشی پیشگیری خواهد کرد. بر روی تردمیل گیره ایمنی دستگاه را به خود متصل کنید؛ این گیره از شما محافظت می کند؛ چون اگر به هر دلیلی تعادل تان از دست برود این گیره از لباس شما جدا می شود و باعث خواهد شد بلافاصله حرکت تردمیل متوقف بشود تا زمین نخورید و در صورت زمین خوردن با حرکت تسمه به عقب کشانده نشوید.

وقتی بر روی دستگاه تردمیل تعادل خود را به دست آوردید دسته ها را رها کنید؛ در صورتی که مدام دسته ها را بگیرید و به آن ها تکیه بدهید بدن فرم نامناسبی به خود می گیرد و از طرفی دستگاه نمی تواند مقداری کالری سوازنده شده را به درستی محاسبه کند. به خاطر داشته باشید در هنگام ورزش بدن شما فرم می گیرد؛ بنابراین سعی کنید شکم خود را به داخل داده و کمر را به صورت صاف و عمود نگه دارید تا راست قامت تر بشوید.

یکی از اشتباهات رایجی که اغلب کاربران تردمیل انجام می دهند این است که بر روی دستگاه استرس گرفته و سعی می کنند قدم های بلندتری بردارند؛ این کار کاملاٌ اشتباه است و باعث ایجاد کشیدگی نامناسب در مفاصل، عضلات و تاندون ها می شود.بر روی تردمیل درست مانند زمانی که بر روی سطح زمین می دوید قدم های عادی و متوسط بردارید. در صورتی که حس می کنید با برداشتن قدم های معمولی تعادلتان از دست می رود، سرعت دستگاه اشتباه بوده و باید آن را کاهش بدهید.

در هنگام گام برداشتن سعی کنید فرود پا بر روی سینه کف پا باشد؛ نه بر روی پنجه؛ از آن جایی که جهت حرکت تسمه تردمیل بر خلاف جهت حرکت شما است، برای جلوگیری از نیروی مخالف و فشار وارد شدن بر روی زانوها و مچ پا سعی کنید فرود پا بر روی مرکز ثقل بدن باشد؛ در نتیجه پاهایتان را نبابد خیلی جلوتر از بدن فرود بیاورید.

هیچ گاه ناگهان از دستگاه تردمیل پایین نیایید؛ ابتدا سرعت دستگاه را کاهش داده، سپس آن را متوقف کرده و از دستگاه پایین بیایید.از دویدن بر روی شیب های بیش از 6 الی7 درجه خودداری کنید؛ بهتر است بر روی شیب های زیاد 5 دقیقه راه بروید و بعد شیب را کم کنید؛ یک دقیقه با شیب 1 درجه راه بروید و دوباره شیب را بالا ببرید؛ درغیر این صورت فشار زیادی به زانوها و کمر وارد می شود.

راه رفتن بر روی شیب زیاد یک تمرین قدرتی محسوب می شود که عضلات پا را می سازد؛ اما نباید مدت زیادی ادامه پیدا کند. عضلات بافت بسیار ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و باعث می شوند سوخت و ساز افزایش پیدا کند؛ زیرا بدن برای نگه داری عضلات کالری صرف می کند؛ عضلات خوب و محکم از استخوان ها محافظت کرده و اجازه نمی دهند استخوان ها تراکم خود را ازدست بدهد؛ بنابراین احتمال ابتلا به پوکی استخوان کاهش می یابد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()