09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | ﺳﻪشنبه 9 خرداد 1396 در ساعت 35 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از مهم ترین سوال هایی که اغلب ورزشکاران و علاقه مندان به ورزش می پرسند آن است که کدام دستگاه ورزشی مناسب شرایط بدنی و حال آنهاست.انتخاب دستگاهی که بتواند ما را زودتر به هدف های مورد نظرمان برساند و بهترین احساس را در زمان استفاده به ما منتقل کند، برترین انتخاب خواهد بود. اگر دستگاه مناسبی را برای انجام دادن ورزش انتخاب نکنید به احتمال زیاد خیلی راحت و سریع تر نسبت به ورزش دلسرد خواهید شد و آن را رها خواهید کرد.

مهم ترین نکته در زمان انتخاب بهترین دستگاه ورزشی، علاقه شماست. باید توجه داشته باشید که بیشتر تمایل دارید با کدام یک از وسایل و دستگاه های ورزش فعالیت داشته باشید و انجام دادن ورزش با کدام دستگاه تحرک را برای شما جذابتر می کند.در ادامه این مقاله با معرفی بعضی از دستگاه های ورزشی سعی داریم به شما کمک کنیم تا متوجه شوید کدام دستگاه حس خوبی به شما می دهد و می توانید با کمک آن به اهداف مورد نظر خود دست پیدا کرده و از میان این دستگاه ها بهترین ها را برای ارتقای سلامتی و رسیدن به تناسب اندام مورد نظرتان انتخاب کنید.

تردمیل

یکی از محبوب ترین و برترین دستگاه های هوازی تردمیل است که با کمک آن میتوان کالری سوزی بیشتری در بدن راه انداخت و با کمک تردمیل در هر ساعت از شبانه روز و با هر آب و هوایی پیاده روی خوبی را تجربه کرد. تردمیل قابلیت آن را دارد که کاربر با تغییر سرعت، شیب سطح تمرینات را هم می تواند تغییر دهد و بدن را از یکنواختی خارج کند و زودتر به اهداف مورد نظر برسد.افرادی هستند به دلیل اضافه وزن زیاد دچار زانو درد و کمر درد شده اند که آنها نیز می توانند با استفاده از دستگاه تردمیل پیاده روی خوبی را تجربه کنند، بدون اینکه دچار ناراحتی و مشکلی شوند.

بر روی دستگاه تردمیل ضربه گیرهای پیشرفته نصب شده است که به راحتی می توانند از ضربه و فشاری که بر روی زانوها و کمر وارد می شود تا حد بسیار زیادی کم کنند.راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل برای افراد مفید و بی ضرر خواهد بود. راه رفتن روی زمین معمولی به بدن آسیب می رساند و ما را در طولانی مدت دچار مشکل خواهد کرد.با هر بار پا به زمین خوردن در زمان راه رفتن نیرویی 3.7 برابر وزن شما، فشار به بدن منتقل می شود و شما را دچار مشکل و بیماری های مختلفی خواهد کرد.

الپتیکال یا اسکی فضایی

محققان پس از تحقیقات اعلام کرده اند دستگاه های هوازی فشار کمتری به بدن، مخصوصا مفاصل وارد می کند و به راحتی با استفاده از این دستگاه ها هم میتوان به تناسب اندام رسید و هم سلامتی را ارتقا داد.دستگاه های هوازی دیگر می توانند جایگزین خوبی برای تردمیل باشند و در ضمن مفید بودن برای بدن فشار کمتری به مفاصل بدن وارد کنند.

الپتیکال یا اسکی فضایی یکی دیگر از دستگاه های هوازی است که به شما این امکان را می دهد تا در حالت ایستاده تعداد زیادی از عضلات سراسر بدن را تقویت کرده و سرعت کالری سوزی در بدن را نیز بالا ببرید. الپتیکال در صورت نبودن تردمیل حالت گام برداشتن را برای بدن تداعی می کند.همان طور که می دانید دستگاه های الپتیکال دارای دسته های متحرک هستند که با گرفتن این بازویی ها می توانید علاوه بر تقویت عضلات بازو، چربی های این ناحیه را نیز آب کنید و سرعت کالری سوزی را نیز افزایش دهید.

دوچرخه ثابت

اگر می خواهید در حداقل فشار یا تحرک کالری سوزی خوبی را نیز تجربه کنید، بهترین انتخاب شما دوچرخه ثابت است. افرادی که به زانو درد، کمر درد و مشکلات مفصلی دچار شده اند، می توانند با استفاده از دوچرخه ثابت فشار را از این نواحی کم کرده و به راحتی ورزش انجام دهند.دوچرخه ثابت دارای سه نوع نشسته، ایستاده و اسپینینگ است که با انتخاب هر کدام از این دستگاه ها میتوانید فعالیت روزانه خوبی انجام دهید و ورزش کنید. با دوچرخه ثابت می توانید کالری سوزی با شدت کمتری را در حین راحتی بدن نسبت به دستگاه های دیگر تجربه کنید.

دوچرخه های ثابت را برای استفاده و ورزش می توانید مطابق شرایط بدنی خود تنظیم کنید و احساس راحتی خوبی در زمان انجام دادن ورزش داشته باشید. فراموش نکنید تنظیم ارتفاع زین در زمان استفاده از دوچرخه ثابت بسیار اهمیت دارد.در زمان رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت باید قوس پاهایتان بر روی پدال ها قرار بگیرند و زانوها خمیدگی بسیار کم در حد 10 درجه داشته باشند تا در بهترین وضعیت خود ورزش مناسبی انجام دهید.

توجه داشته باشید که اگر دوچرخه ثابت را به خوبی تنظیم نکنید و به پاها و زانوها بیش از حد فشار وارد کنید، در این نواحی دچار درد می شوید و از ادامه دادن تمرینات باز خواهید ماند و کالری کمتری نیز سوزانده می شود.در زمان انتخاب دستگاه ورزشی حتما به شرایط بدنی خود توجه کنید و دستگاهی را انتخاب کنید که در ضمن آرامش بتوانید فعالیت انجام دهید و بتوانید حداقل هر روز زمان کوتاهی را به وسیله آن ورزش بدون مشکلی انجام دهید.

اگر در ورزش کردن مبتدی هستید در انجام ورزش عجله نکنید تا دچار دلزدگی نشوید.دستگاهی را انتخاب کنید که در زمان ورزش توده عضلانی کمتری از بدن شما را هدف قرار دهد و شما زود احساس خستگی نکنید.زمانی که با آگاهی کامل از شرایط بدنی و دستگاه های هوازی، توانستید یکی از دستگاه ها را انتخاب کنید، به یاد داشته باشید که باید برنامه مناسبی با شدت و سرعت مشخصی برای خود تهیه کنید تا بتوانید به اهداف مورد نظر زودتر دست پیدا کنید.

مراقب خستگی و سازگاری بدن باشید. برای رفع این مشکل فراموش نکنید ، در صورتی که احساس خستگی یا بی حالی شدید داشتید، خود را مجبور به انجام دادن ورزش نکنید و برای جلوگیری از سازگاری بدن با تمرینات هر روزه شدت و سرعت تمرینات را تغییر دهید و تنوع ایجاد کنید تا زودتر به اهدافتان برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()