09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 3 مرداد 1397 در ساعت 27 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر جزو افرادی هستید که به دنبال کاهش وزن و داشتن بدنی متناسب باشید شاید در این راه طولانی و دشوار با معضل استاپ وزنی و کم نشدن وزن روبه رو شده باشید. گاهی با وجود تلاش بسیار لاغر نمی شوید و پس از مدت زمانی از ادامه دادن این راه پشیمان خواهید شد.

به یاد داشته باشید برای رسیدن به لاغری باید دو اصل رعایت رژیم غذایی و انجام دادن ورزش را به صورت موازی در کنار هم انجام دهید تا نتایج خوبی بگیرید و در غیر این صورت به نتایج دلخواهتان نخواهید رسید و مدام از خود می پرسید چرا با وجود کم خوردن یا حتی انجام دادن ورزش لاغر نمی شوید یا حتی نتیجه عکسی را مشاهده می کنید؟

با خواندن این مقاله متوجه خواهید شد چه کارهای کوچکی می تواند نتیجه فعالیت های ماه های شما را به هدر دهد و نتوانید به هدف های ایده آل خود برسید.

توجه داشته باشید که هر کدام از اقداماتی که برای رسیدن به کاهش وزن انجام می دهید باید اصولی و درست باشد تا با کم‌خوری بیش از حد یا فشار آوردن به بدن به واسطه انجام دادن ورزش های غیراصولی و زیاد به بدن و سلامتی خود آسیبی نرسانید.

رژیم‌های غذایی غیراصولی و سخت نه تنها به بدن شما فشار زیادی وارد می کند، بلکه تعادل متابولیسم بدن را نیز بر هم می زند. تحقیقات ثابت کرده اند که متابولیسم تمام افراد شبیه یکدیگر نیست و متفاوت است. هر فرد با توجه به بدن خود و خصوصیاتی که دارد باید رژیم غذایی دریافت کند و انتظار لاغری از خود داشته باشد.

انجام دادن ورزش به صورت منظم و روزانه را نباید فراموش کنید تا شاهد نتایج خوب باشید. اگر فرصتی ندارید که به باشگاه بروید و تمرینات را حرفه ای انجام دهید، بهترین ورزشی که می توانید برای رسیدن به سلامتی تان انجام دهید، پیاده روی است. پیاده روی را به راحتی در هر ساعتی با کم ترین هزینه می توانید انجام دهید. استفاده از تردمیل در خانه نیز برای پیاده روی می تواند به افرادی که نمی توانند به هر دلیل از خانه خارج شوند کمک بزرگی کند.

گاهی بیماری‌های خاصی مانند؛ دیابت، کیست تخمدان در بانوان و ... می تواند باعث چاقی و البته سخت لاغر شدن شما شوند که باید در این باره صبوری کنید و راه درستی که انتخاب کرده اید را ادامه دهید.

نوشیدن آب کافی برای حفظ سلامتی و افزایش متابولیسم بدنتان را فراموش نکنید که این کار برای کاهش وزن و رسیدن به تناسب اندام تان لازم است. با نوشیدن آب بدن سلامت تری خواهید داشت و بدن شما راحت تر می تواند میکروب‌ها را نیز دفع کند.

تعداد وعده های غذایی تان را افزایش دهید و با خوردن میان وعده های کم کالری از ولع خود به غذا خوردن جلوگیری کنید. سعی کنید دیر وقت شام نخورید تا بدن بتواند آن را هضم و جذب نماید. سعی کنید وعده های غذایی شما شامل تمام هرم غذایی شود تا دچار کمبودی نشوید و بدتر به بدنتان آسیب نرسانید.

میوه‌ها، سبزیجات، غلات کامل و چربی‌های سالم را فراموش نکنید و حتما در مصرف روزانه خود آنها را بگنجانید.

به زمان خواب تان توجه کنید تا دچار کبود خواب نباشید. کمبود خواب به طور غیر مستقیم بر روی میزان متابولسیم بدن شما تاثیر می گذارد و سرعت کاهش وزنتان را کم می کند. ۷ ساعت تا 8 ساعت در شب باید بخوابید تا سطح قند خون تان تنظیم شود و احساس گرسنگی کمتری در طول روز داشته باشید. به گفته پزشکان خواب به اندازه و البته خوابی خوب سبب می شود نسب به انسولین مقاومت پیدا کنید و این کار چربی سوزی را در بدن ساده تر می کند.

توجه داشته باشید که از آن طرف پشت بام هم نیفتید و بیش از حد به بدنتان با تمرینات طولانی و خسته کننده فشار نیاورید. فشار آوردن زیاد به بدن با انجام دادن ورزش های سخت و طولانی مدت بدتر شما را خسته و دلزده خواهد کرد و سبب می شود به یک باره بدتر ورزش را رها کنید و نتیجه ای عکس بگیرید.

استرس یکی از عواملی است که روند کاهش وزن را کند می کند، زیرا بدن در این شرایط ترشح کورتیزول را افزایش می‌دهد و این هورمون نیز میل شما را به خوردن غذاهای شیرین زیادتر از حد معمول خواهد کرد. جالب است بدانید وجود کورتیزول در بدن سبب کاهش اسید معده نیز خواهد شد و در نتیجه معده نمی تواند به خوبی غذا را هضم نماید و شما دچار مشکلات زیادی می شوید.

مطمئن باشید که مشکل تیروئید نداشته باشید. بیماری تیروئید باعث می شود که در صورت تنبلی این هورمون، شما چاق شوید و تمام اقدامات تان نیز برای رسیدن به تناسب اندام بی ثمر بماند.

برای اینکه بتوانید به طور طبیعی سوخت و ساز بدنتان را بالاببرید بهتر است از کافئین نیز کمک بگیرید. این ماده موثر در لاغری در مواد مختلفی مانند: چای سبز، قهوه و ... وجود دارد که می توانند متابولیسم بدن تان را افزایش دهند.

خوردن چربی سالم که در ماهی ها، انواع روغن های طبیعی مانند: روغن زیتون، روغن نارگیل، روغن کنجد و دانه ها یروغنی آجیل وجود دارند را نیز فراموش نکنید تا بدن در عین حالی که سالم است بتواند چربی های مضر خود را نیز از بین ببرد.

سعی کنید بدنتان کمبود ویتامینی نداشته باشد، مخصوصا ویتامین D که مسئولیت های زیادی در بدن ما دارد. این ویتامین می تواند میزان سوخت و ساز بدن شما را تنظیم کند و چربی های اضافی بدن را بسوزاند کمبود آن بدن را دچار اختلال می کند و سبب می شود این روند کندتر انجام شود.

مصرف خوراکی های شیرین و دارای قند را به کمترین حد خود برسانید تا بتوانید کالری کمتری به بدن خود وارد کنید. مواد قندی اشتهای شما را تا حد زیادی افزایش می دهند و شما نمی توانید بر روی گرسنگی تان تسلط داشته باشید و در نتیجه بیشتر از حد معمول غذا خواهید خورد.

با پایبندی به رژیم غذایی سالم و انجام دادن روزانه ورزش حتی در حد پیاده روی ساده با تردمیل می توانید کم کم از شر چربی های اضافی بدن خلاص شوید و به تناسب اندام برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()