09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 31 تير 1396 در ساعت 42 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش برای بدن بسیار مفید است و سبب ارتقای سلامتی و بدست آوردن تناسب اندام می شود. زمانی این ورزش برای بدن ما مفید است که از راه اصولی و درست انجام شود، البته گاهی با اینکه تمام موارد درست و اصولی را رعایت می کنیم ولی بدن بازهم از خود واکنش نشان می دهد.شاید تجربه داشته باشید که در زمان ورزش دچار لرزش تن شده اید و این موضوع ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد که تمام آنها خطرناک نیستند. دلایل زیادی برای این موضوع وجود دارد که در ادامه این مقاله آنها را با هم بررسی می کنیم.

برای اولین بار حرکتی را انجام دادن

زمانی که ورزش جدیدی را امتحان می کنید، ممکن است در چند روز اول لرزش خفیفی را در بدن احساس کنید. این امر به این دلیل است که مغز شما به این الگوی حرکتی عادت ندارد و در حال تجربه کردن حرکت جدیدی است. تا مغز پردازش کند و شما بتوانید حرکت را بدون نقص انجام دهید و از همه مهمتر عضلات خودشان را با شما هماهنگ کنند مدتی طول می کشد.

حد فاصل این پردازش ها بدن دچار لرزش می شود و این مشکل را به چشم خواهید دید. برای اینکه بتوانید تا حدی این مشکل را کنترل کنید، بهتر است در ابتدای هر ورزشی بدن خود را گرم کرده و سپس مشغول ورزش های سنگین شوید.

در خانه یا باشگاه با کمک تردمیل می توانید برای 5 دقیقه هم که شده راه بروید، بدوید و کم کم ضربان قلب خود را بالا ببرید. با بالا رفتن ضربان قلب در بدن شما گردش خون نیز در بدنتان افزایش پیدا خواهد کرد و عضلات گرم می شوند و زمانی که ورزش های سنگین انجام می دهید کمتر شاهد لرزش آنها خواهید بود.

با خستگی ورزش انجام دادن

شاید تجربه کرده باشید نزدیک پایان حرکات ورزشیتان زمانی که احساس خستگی داشتید، بدن با انجام دادن حرکات می لرزد و خستگی و ناتوانی شما چند برابر می شود.زمانی که بدن خسته می شود هیدروژن تولید کرده و عضلات را اسیدی می کند. با اسیدی شدن عضلات مغز سیگنالی به تمام عضلات می فرستد که در برابر خستگی و ناتوانی از خود واکنش نشان دهند و این واکنش به صورت لرزش خودش را نشان می دهد.

جالب است بدانید هر چه عضلات ورزیده تر و قدرتمند تری داشته باشید این لرزش دیرتر و با تاخیر انجام می شود و اگر از برنامه درست و اصولی برای انجام دادن تمریناتان استفاده کنید که این اتفاق را شاید هرگز تجربه نکنید. در زمان انجام دادن ورزش همان طور که گفته شد توجه داشته باشید که بدن را خود را حتی برای 5 دقیقه هم که شده گرم کنید و اگر دسترسی دارید از تردمیل یا دستگاه های هوازی دیگر مانند دوچرخه ثابت کمک بگیرید و حتما این کار را انجام دهید.

زمانی که برنامه ورزشی برای خود طراحی می کنید، بهتر است اصول تعادل را در آن رعایت کرده و به توانایی و قدرت بدنی خود توجه کنید تا تمرینات بیش از اندازه برای بدن شما سنگین نباشد. اگر لرزیدن بدن را جدی نگیرید ممکن است برای شما خطرناک باشد و موجب آسیب دیدگی اعضای بدن شما شود.برای شروع ورزش بهتر است از وزنه های کوچکتر استفاده کرده و به تنفس خود دقت کنید تا دچار مشکلی نشوید و بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانیتان وزنه را افزایش دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()