09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 28 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

چاقی شکمی مشکل بزرگی برای سلامتی محسوب می شود و ریسک بیماری هایی همچون دیابت نوع 2 ، بیماری های قلبی- عروقی، سرطان سینه و بسیاری از بیماری های دیگر را بالا می برد.انجام تمرینات هوازی که در مدت زمان نسبتاٌ طولانی با شدت متوسط انجام می شود، بر روی سراسر بدن تاثیر می گذارد و بدن را به مرحله چربی سوزی می رساند؛ هر چه با این گونه تمرینات کالری بیشتری بسوزانید چربی های زیادتری را از دست خواهید داد.

افراد تازه کار معمولاٌ از آمادگی جسمانی خوبی برخودار نسیتند و در جلسات اول نمی توانند مدت زیادی به فعالیت ادامه بدهند؛ به این افراد توصیه می کنیم ورزش را با شدت ملایم شروع کرده و با گذشت زمان سطح تمرینات را بالا ببرند.دویدن و راه رفتن بهترین ورزش های هوازی هستند که به لاغری و تناسب اندام کمک زیادی می کنند. در صورتی که این تمرینات با ورزش های دیگری ترکیب بشود، نتایج ورزش چند برابر خواهد شد.

تمرین به شیوه تناوبی کمک می کند افراد بتوانند زمان طولانی تری به ورزش بپردازند و از منافع آن بهره مند بشوند. برای انجام این روش می توانید 1 الی 2 دقیقه با سرعت بدوید و 1 دقیقه با راه رفتن آهسته ریکاوری داشته باشید و بعد دوباره بدوید و این چرخه را تا پایان مدت تمرین تکرار کنید.

برخلاف تصور اغلب افراد ورزش های شکم مانند دراز و نشست چربی های ناحیه شکم را به سرعت آب نمی کند، این ورزش های قدرتی فقط عضلات را محکم می کنند؛ البته انجام آن ها پس از ورزش هوازی، وقتی بدن هنوز گرم است، بسیار اثر بخش می باشد.کم تحرکی یکی از مشکلات اساسی جوامع امروزی به شمار می آید. شیوع بی رویه چاقی و بیماری های متابولیک به دلیل کمبود فعالیت بدنی می باشد.

بنابراین متخصصین به مردم توصیه می کنند به طور روزانه و منظم تمرینات ورزشی انجام بدهند؛ اما متاسفانه همه مردم فرصت کافی برای رفتن به فضای مناسب برای انجام تمرینات ورزشی را ندارند؛ ولی باید بدانید، نیاز نیست برای ورزش حتماٌ به پارک و سالن های ورزشی بروید؛ بسیاری از افراد موفق در منزل به ورزش می پردازند.تهیه دستگاه های هوازی خانگی مانند تردمیل ، دوچرخه ثابت ، اسکی فضایی و... کمک می کند همه اعضای خانواده بتوانند به صورت منظم و مستمر ورزش کنند.

آمارها نشان داده کسانی که ورزش را در برنامه روزانه خود گنجانده اند از بیماری هایی همچون افسرگی، دیابت، بیماری های قلبی- عروقی، فشار خون بالا و ... در امان مانده اند.ورزش راه پیشگیری از بیماری شناخته شده است که در مقایسه با هزینه های درمان بسیار مقرون به صرفه است. کسانی که فقط 3 روز در هفته و در هر جلسه حدود 45 دقیقه به تمرینات هوازی می پردازند، عمر طولانی تری دارند و کمتر دچار آسیب های روحی و جسمی می شوند.

ورزش راه رفتن و دویدن به صورت تناوبی در مدت بیش از 30 دقیقه منجر به ترشح اندروفین می شود؛ این ماده مسکن طبیعی بدن است و در فرد ایجاد نشاط و شادابی می کند.
اگر پس از دویدن بر روی تردمیل در پاهایتان احساس سنگینی می کنید، به دلیل تغییر وضعیتی است که ایجاد شده؛ اغلب ما عادت داریم بیشتر طول روز را پشت میز بنشینیم و آمار افراد سیگاری نیز رو با افزایش می باشد.

برای این که پس از ورزش در ناحیه پاها احساس سنگینی و درد نکنید، تمرینات خود را به آهستگی شروع کرده و چند دقیقه حرکات کششی انجام بدهید. کسانی که دچار اضافه وزن زیادی هستند در ابتدای تمرینات نباید با سرعت زیاد بدوند؛ این کار به مفاصل پای آن ها آسیب جدی وارد می کنند؛ این افراد می توانند ابتدا با دستگاه های بدون برخورد مانند دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی تمرینات ورزشی انجام بدهند.

گاهی اضافه وزن به دلیل تنفس نادرست اتفاق می افتد؛ چون بدن برای سوخت و ساز به اکسیژن نیاز دارد و در صورتی که این اکسیژن به بافت ها نرسد، چربی های اضافه بر روی هم انباشته می شوند و فرد در حالی ذخایر چربی دارد مدام احساس ضعف و گرسنگی می کند.

تنفس صحیح یکی از ارکان ورزش می باشد؛ به طور کلی ما ورزش هوازی انجام می دهیم تا اکسیژن زیادی به بدن خود برسانیم تا متابولیسم تسریع بشود. در صورتی که ورزش هوازی به روش صحیح و اصولی انجام بشود چربی سوزی حتی در حالت استراحت کامل نیز ادامه می یابد.

در هر نوع ورزشی کمبود آب و اکسیژن الکترولیت بدن را نامتعادل می کند. درحین تمرینات ورزشی تعرق بیشتر شده و بدن آب زیادی از دست می دهد، کمبود الکترولیت سبب می شود در پیام رسانی اعصاب، عضلات و پیام های الکتریکی به مغز اختلال ایجاد بشود و فرد احساس بی حالی بکند.

کمبود اکسیژن نیز موجب ترشح اسیدلاکتیک شده و در قسمت های مختلف بخصوص پهلوها ایجاد درد شدید و گرفتگی می کند.کم آبی منجر می شود حجم خون بدن کاهش بیابد؛ خون مسئول رساندن اکسیژن تازه به بافت ها است و همان طور که گفتیم بدن برای سوختن چربی ها به اکسیژن نیاز دارد.در طول روز به اندازه کافی آب بنوشید و در حین فعالیت بدنی گاهی بر روی تنفس خود متمرکز بشوید و سعی کنید درست دم و بازدم انجام بدهید.

راه رفتن و دویدن بر روی تردمیل گام برداشتن را اصلاح می کند؛ چون اگر بر روی این دستگاه اشتباه راه بروید، تعادل خود را از دست می دهید. در هنگام دویدن باید سبک و نرم گام بردارید؛ از برداشتن گام های بسیار بلند یا کوتاه خودداری کنید. درهنگام تمرین با تردمیل و یا دویدن بر روی سطح زمین، کتانی نرم و محکمی بپوشید تا فشار زیادی به مفاصل تان وارد نشود.ورزش هوازی به شما کمک می کند چربی های اضافه شکم و سایر قسمت های بدن را از بین برده و به فرد خوش اندامی تبدیل بشوید.

ارسال نظر

ندا رنجبر :
0 1
خیلی عالی بود. ممنون از شما
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()