09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 49 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با شروع فصل سرما بسیاری از افراد که اهل تحرک و ورزش بودند، خانه نشین می شوند؛ خصوصاً خانم های خانه دار که فرزندان کوچکی دارند نمی توانند بیرون بروند؛ در نتیجه فعالیت بدنی افراد کاهش پیدا می کند و احتمال چاق شدن بیشتر می شود؛ از طرفی هیچ کدام از ما دوست نداریم در شروع سال جدید وقتی به مهمانی و سفر می رویم بدن نامتناسبی داشته باشیم و نتوانیم لباس هایی را که دوست داریم بپوشیم؛ بنابراین باید به فکر راه چاره باشیم.

تهیه وسایل ورزشی خانگی یک راه حل محسوب می شود. در صورتی که روزانه 30 الی 40 دقیقه با دستگاه های هوازی به ورزش بپردازید در این مدت اضافه وزن پیدا نخواهید کرد و اگر این فعالیت ها با رژیم غذایی مناسب همراه باشد می توانید وزن خود را کاهش داده و در پایان سال خوش اندام تر باشید.

ورزش هوازی برای از بین بردن چربی های شکم و پهلو بسیار موثر هستند و در این زمینه بسیار کمک می کنند؛ زیرا در طول انجام این تمرینات ضربان قلب بالا رفته و تنفس تندتر می شود؛ در نتیجه اکسیژن بیشتری به بافت ها می رسد؛ اکسیژن بیشتر سوخت و ساز را افزایش داده و منجر به چربی سوزی می شود.

وسایل کوچک تر و ساده تری هم هستند که برای ورزش در منزل به کار می آیند، مانند توپ های بدن سازی یا همان توپ پیلاتس، طناب، دمبل و...؛ اما اغلب این وسایل برای ورزش های قدرتی و بی هوازی مناسب هستند؛ ورزش بی هوازی منجر به عضله سازی و قدرتمند شدن بدن می شوند؛ اما کار زیادی برای لاغری انجام نمی دهند.

کسانی که تمایل به کاهش وزن دارند می بایست انجام تمرینات هوازی و رعایت رژیم غذایی مناسب را در دستور کار خود قرار بدهند تا نتیجه بگیرند؛ در صورتی که در قسمت شکم و پهلوهای خود چربی های انباشته شده زیادی دارید باید در روش تغذیه خود تغییر ایجاد کنید و از خوردن مواد غذایی چرب وشیرین بپرهیزید.

برای لاغرشدن می بایست مقدار انرژی که دریافت می کنید از آنچه می سوزانید کمتر باشد؛ ورزش و رعایت رژیم غذایی در کنار یکدیگر به شما کمک می کنند سریع تر به تناسب اندام برسید و کمتر سختی بکشید.وزن کم کردن تنها با رژیم غذایی منجر می شود شما عضلات خود را از دست بدهید و مواد مورد نیاز بدن نیز تامین نشود؛ در نتیجه سلامتی به خطر می افتد؛ اما اگر با ورزش کالری بیشتری بسوزانید نیاز به رعایت رژیم غذایی بخور و نمیر نیست؛ در نتیجه به نوعی کار ساده تر می شود.

بر خلاف تصور اغلب افراد ورزش باعث افزایش اشتها نمی شود؛ بلکه اشتها را کنترل می کند؛ زیرا در واقع تمرینات ورزشی وضعیت هورمون ها را بهبود می بخشند و اشتهای کاذب از میان می رود؛ شاید در 2 هفته اول شروع تمرینات ورزشی پس از تمرین به شدت احساس گرسنگی کنید؛ اما این مشکل پس از چند هفته بر طرف شده و اشتها کنترل خواهد شد.

ورزش کردن در محیط بیرون لطف خاصی دارد؛ اما همان طور که گفتیم در حین ورزش بدن اکسیژن زیادی دریافت می کند و تنفس هوای سرد در حجم زیاد به ریه ها آسیب می رساند؛ از طرفی برای ورزش در محیط بیرون مجبور می شوید لباس زیادی بپوشید که این کار حرکات بدن را محدود می سازد؛ در طی تمرین ممکن است به شدت احساس گرما کنید و اگر لباس های خود را در بیاورید، چون حرارت بدن بالا است و عرق کرده اید ممکن است سرما بخورید.

به هر حال اگر از آن دسته از افرادی هستید که حتی در سرما نیز ورزش کردن در محیط بیرون را دوست دارید، برای این کار لباس هایی بپوشید که علی رغم گرم بودن زیاد ضخیم و دست و پاگیر نباشند. بر روی سطوح یخ زده ندوید تا سرخوردن باعث آسیب دیدگی شما نشود.

در فصل سرما بدن به آب بیشتری نیاز دارد و در هنگام ورزش کردن باید به اندازه کافی آب بنوشید؛ نوشیدن آب دمای بدن را متعادل نگه می دارد و سوخت و ساز را افزایش می دهد.در صورتی که در منزل ورزش می کنید و قرار نیست چند ساعت از خانه خارج بشوید، به این دلیل دوش گرفتن را به تاخیر نیندازید؛ دوش گرفتن پس از تمرینات ورزشی نه تنها به بهداشت فردی کمک می کند؛ بلکه به جریان خون را در بدن سرعت می بخشد و به پوست لطافت می دهد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()