09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 56 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با پایان فصل سرد دیگر نمی توانید با پوشیدن لباسهای زمستانی مانند بارانی، پالتو و کت شکم خود را پنهان کنید؛ پس باید به فکر کوچک کردن آن باشید.

برای کوچک کردن شکم، می بایست به انجام ورزش هایی بپردازید که پایین تنه، شکم و عضلات پایینی پشت را درگیر می کند. معمولا دستگاههای هوازی همچون تردمیل ، دوچرخه ثابت و اسکی فضایی برای انجام این گونه تمرینات مناسب هستند.

امروزه میلیون ها نفر از مردم جهان با چاقی دست و پنجه نرم می کنند؛ زیرا می دانند چاقی هم زیبایی ظاهری آن ها را می کاهد و هم به بیماری دیابت، بیماری های قلبی- عروقی و مرگ زود رس منجر می شود. 70 درصد افراد به دلیل مشاغل کم تحرک و پشت میزنشنی دچار چاقی موضعی در ناحیه شکم می شوند. پنهان کردن شکم برآمده و پهلوهای بیرون زده همیشه کار راحتی نیست. بسیاری از لباس ها را نمی توانید بپوشید و همیشه قبل از رفتن به مهمانی دچار غم و غصه می شوید.

تاثیر رژیم غذایی

برای مبارزه با شکم بزرگ و چاقی موضعی رعایت رژیم غذایی کم کالری کار عاقلانه ای به نظر می رسد؛ اما رژیم غذایی همه اعضای بدن را به یک اندازه لاغر می کند و شما حق انتخاب ندارید. این روزها محصولات زیادی برای لاغری موضعی در شبکه های مختلف تلوزیونی و مجلات تبلیغ می شوند که چندان قابل اعتماد به نظر نمی رسند. اغلب آن ها با تعرق زیاد فقط آب بدن شما را کاهش می دهند و کار زیادی برای لاغری نمی کنند.

تاثیر ورزش

ورزش تنها راه میان بری است که برای لاغری وجود دارد و با آن می توان بر قسمت های مورد نظر متمرکز شد. ورزش هوازی در کنار یک رژیم غذایی مناسب بهترین راه و کارآمدترین روش محسوب می شود.معمولا در دستگاه های هوازی عضلات بزرگ و اصلی مانند ران، بازو، سینه و ساق پا درگیر می شود. در این نوع تمرینات، اکسیژن زیادی به کار گرفته می شود و بدن به ناچار به چربی سوزی می افتد و این چربی سوزی تا ساعت ها پس از ورزش ادامه خواهد داشت.

وقتی ورزش می کنید بدن برای تامین انرژی لازم به طور خودکار به سمت چربی های اضافه و تجمع یافته می رود. خوشبختانه این روزها دستگاه های ورزشی، ورزش را برای همه مردم قابل دسترسی کردند. کافی است روزی 1 ساعت به انجام تمرین ورزشی بپردازید و رژیم غذایی سالم در پیش بگیرید؛ پس از گذشت چند ماه دیگر اثری از چربی های انباشته شده که فرم بدن شما را به هم ریخته اند، نخواهید دید.

شروع ورزش

لازم نیست از همان ابتدا به سراغ ورزش های سخت بروید؛ اگر اضافه وزنی بیش از 20 کیلوگرم دارید، تنها با راه رفتن منظم و هر روزه بر روی تردمیل می توانید چند کیلو وزن کنید. پس از آن باید شدت تمرین را بالا ببرید؛ چون بدن به تمرینات تکراری عادت کرده و دیگر به آن ها پاسخ نمی دهد. معمولا با افزایش سرعت یا زمان و یا مقاومت دستگاهی که استفاده می کنید، شدت تمرین افزایش می یابد. دویدن به روش تناوبی در هر ساعت حدود 700 کالری در بدن شما می سوزاند.

رکاب زدن سریع بر روی دوچرخه ثابت به صورت ایستاده نیز به همین میزان به چربی سوزی کمک می کند. پس از انجام هر کدام از این تمرینات بهتر است تا آنجا می توانید دراز و نشست بزنید. ورزش دراز و نشست یک ورزش بی هوازی محسوب می شود و کار زیادی برای لاغری انجام نمی دهد؛ اما انجام تمرینات قدرتی پس از تمرین هوازی، وقتی بدن هنوز گرم است به سفت و منظم شدن عضله کمک می کند.

اگر از آن دسته آدم هایی هستید که ورزش را دوست ندارند باید در حین انجام تمرینات ورزشی خود را سرگرم کنید. مثلا دستگاه ورزشی خود را مقابل تلوزیون قرار بدهید و در هنگام تماشای فیلم ورزش کنید، موسیقی گوش بدهید و یا با یک نفر حرف بزنید، تا ورزش برایتان کسالت بار نباشد.کفش مناسب ورزشی بپوشید تا در هنگام تمرین اذیت نشوید.

لاغری با تردمیل

اگر برای لاغری دستگاه تردمیل را انتخاب کرده اید؛ در روزهای اول 15 الی 20 دقیقه با سرعت آهسته و متوسط بر روی این دستگاه راه بروید. پس از چند روز سعی کنید کمی سریع تر گام بر دارید. بدن شما بهترین راهنما است و اگر به آن خوب گوش کنید می فهمید چه زمان وقت بالا بردن سطح تمرین فرارسیده است. فقط راه رفتن در 1 ساعت 300 الی 500 کالری در بدن شما می سوزاند. محققان معتقدند راه رفتن ورزشی است که برای هر سنی مناسب می باشد و به تقویت استخوان ها و مفاصل کمک می کند. این ورزش ساده سبب شادابی و نشاط شده و به کاهش علائم افسردگی کمک می کند و اختلالات خواب را از میان می برد.

برخی افراد تصور می کنند، افسردگی بخشی از سالخوردگی است و افراد مسن باید افسرده باشند؛ در حالی که این طور نیست، افراد در سنین میانسالی موقعیت های استرس زای زیادی را پشت سر می گذارند و پس از آن با بیماری هایی همچون آرتروز، پارکینسون، آلزایمر و ... مواجه می شوند. درد و ترس ناشی از ابتلا به این گونه بیماری ها و اندیشیدن به مشکلات زندگی در گذشته، سبب افسرگی سالمندان می شود؛ به هر حال افسردگی حق هیچ انسانی نیست. ورزش چه در پیری و چه در جوانی مانع بروز افسردگی می شود.

ورزش تراکم استخوان ها را بالا برده و از پوکی استخوان پیشگیری می کند. احتمال ابتلا به بیماری عروق کرونی در کسانی که 3 ساعت در هفته به انجام تمرینات ورزشی می پردازند تا 35 درصد کاهش می یابد. پیاده روی شبانه حتی از پیاده روی در صبح بهتر است؛ 15 دقیقه راه رفتن پس از صرف شام به هضم غذا کمک کرده و چربی های شکم را آب می کند. اغلب مواد غذایی که ما می خوریم سرشار از کربوهیدارت و چربی هستند، در نتیجه اگر پس از خوردن شام فورا به رختخواب بروید عواقب خوبی در انتظار شما نمی باشد؛ چاقی شکمی خط حمله های قلبی و بیماری های قلبی- عروقی را افزایش می دهد و پس از مدتی به بیماری دیابت دچار خواهید شد.

ولی این بدان معنی نیست که از ورزش صبحگاهی دست بکشید. هر چه تعداد دفعاتی که در روز به ورزش می پردازید بیشتر باشد، به نتایج بهتری دست خواهید یافت. بعضی از افراد گمان می کنند، ورزش شبانه خواب آن ها را مختل می کند. این تصور دست نیست؛ البته ورزش های سنگین را می بایست در هنگام عصر انجام بدهید و شب هنگام یک ساعت قبل از خواب فقط راه بروید. این کار سبب می شود خواب عمیقی را تجربه کنید. خوب خوابیدن، کیفیت زندگی روزمره را افزایش می دهد.

برخی از خانم ها گمان می کنند راه رفتن به خصوص بر روی تردمیل، سبب بزگ شدن بیش از حد عضلات پا و ران ها می شود. این باور اشتباه است. به دلیل اختلاف هورمونی میان زنان و مردان، ورزش هرگز بدن خانم ها را بیش از حد عضلانی و قطور نخواهد کرد، بلکه سبب سفت شدن عضلات آن ها می شود.

کسانی که به لحاظ ژنتکی مستعد داشتن ران ها و باسن بزرگ هستند، کار زیادی برای این مسئله نمی توانند انجام بدهند؛ چون این یک ویژگی تیپی است. اما ورزش پاهای آنان را خوش فرم می کند؛ به طوری که دیگر از بزرگی ران های خود احساس نارضایتی نداشته باشند. ما باید تفاوت های فردی و محدودیت های تیپی را بپذیریم. قرار نیست همه افراد اندام ترکه ای داشته باشند. همین که به وزن سلامتی برسیم و شکم بزرگی نداشنه باشیم برای خوش فرم بودن کافی است.

روش صحیح ورزش کردن

در هنگام ورزش به وضعیت بدن خود دقت کنید؛ بدن وستون فقرات را صاف نگهدارید و شکم را به داخل بدهید. انجام تمرین ورزشی به شیوه تناوبی کمک زیادی به چربی سوزی می کند. برای اجرای این روش بر روی تردمیل، می توانید 2 الی3 دقیقه با نهایت توان خود در سرعت بالا بدوید و بعد سرعت را کاهش بدهید و 1 الی 2 دقیقه راه بروید و این چرخه را حدود 30 دقیقه ادامه بدهید.

بر روی سایر دستگاه های ورزشی نیز می توان به روش تناوبی کار کرد؛ فقط کافی است به همین ترتیب سرعت را زیاد کرده و پس از چند دقیقه آهسته به انجام تمرین ادامه بدهید و به اصطلاح استراحت فعال داشته باشید.

دویدن بر روی سطح صاف و انعطاف پذیر تردمیل از آسیب وارد شدن به عضلات و مفاصل ورزشکار پیشگیری می کند.

بر روی تردمیل بلافاصله پس از به دست آوردن تعادل دسته ها را رها کنید و دستها را با زاویه 90 درجه به عقب و جلو ببرید؛ این کار شانه ها، قفسه سینه، و دستها را نیز در تمرین شرکت داده و سبب تناسب اندام بیشتر می شود. اگر زانوهای سالمی دارید، پس از چند جلسه شیب تردمیل را بر روی 2 درصد تنظیم کنید. شیب 2 درصد پیاده روی در فضای بیرون را شبیه سازی کرده و منجر به افزایش استقامت و کالری سوزی می شود.

ورزش سطح هورمون اندروفین را افزایش داده و تمایل به خوردن قند را تا حدود زیادی کم می کند؛ همچنین این ماده به عنوان یک مسکن طبیعی خلق و خوی انسان را بهبود می بخشد.

طبق آخرین تحقیقات نوشیدن آب در حین ورزش علاوه بر تامین آب مورد نیاز و از دست رفته، به کاهش وزن نیز کمک می کند. 20 دقیقه قبل از شروع تمرین ورزشی آب بنوشید و در حین ورزش هرگاه احساس تشنگی و گرما کردید، آب بخورید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()