09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 2 آذر 1396 در ساعت 23 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همان طور که می دانید پیاده‌روی یکی از بهترین نوع از ورزش‌های هوازی است که میتوان در هر مکان و زمانی آن را انجام داد. با کمک دستگاه های هوازی مانند تردمیل دیگر لازم نیست حتما به باشگاه یا به بیرون از خانه برویم و میتوانیم در خانه در هر ساعت از شبانه روز که فرصت کردیم پیاده روی روزانه خود را انجام دهیم و زودتر به تناسب اندام و اهدافی که داریم برسیم. بعد از اینکه مدتی پیاده روی منظمی انجام دادیم به این فکر می افتیم که چگونه راهی برای کالری سوزی بیشتر در زمان پیاده روی بدست بیاوریم؟ چربی بیشتری را بسوزانیم؟

پزشکان به این نتیجه واحد رسیده اند که با انجام دادن پیاده روی آهسته نمی توانیم به اهدافمان برسیم و تقریبا پیاده روی ما بی فایده خواهد بود. پزشکان و مربیان ورزش همگی به اتفاق عقیده دارند که اگر می خواهید حتی با پیاده روی در مدت زمان کم نیز به نتایج خوبی دست پیدا کنید، بهتر است سرعت پیاده‌روی خود را افزایش دهید تا زمانی که تپش قلب‌تان افزایش پیدا کند. برای اینکه بتوانید کالری بیشتری در زمان پیاده روی خود بسوزانید راه حل هایی را به شما یادآوری می کنیم که با کمک آنها بتوانید زودتر و راحت تر به اهداف مورد نظرتان برسید.

با فرم بدنی صحیح پیاده روی کنید

بعضی از افراد هستند که در زمان پیاده روی حواسشان نیست و ناخواسته سر را پایین می اندازنند و قوز می کنند که این کار به ستون فقرات و گردن شما فشار وارد می کند و در طولانی مدت دچار مشکل خواهید شد. دقت کنید که در زمان راه رفتن و پیاده روی باید شانه‌ها صاف باشند و روبه رو را نگاه کنید و اگر از تردمیل برای پیاده روی روزانه خود استفاده می کنید، بهتر است در ابتدا تا زمانی که بتوانید فرم بدنتان را حفظ کنید و تعادل داشته باشید از دسته های دستگاه استفاده کنید.

مراقب قدم هایتان باشید

قدم های شما نیز باید اصولی و درست باشد تا برای بدنتان مشکلی ایجاد نکند. قدم‌ها نباید طولانی و بلند باشند. مراقب قدم ها و تعداد آنها باشید و اگر می توانید آنها را بشمارید. بهتر است بدانید که مثلا در 20 ثانیه چند قدم برمی‌دارید و آن را با سرعتی که دارید بسنجید و کنترل کنید. اگر به تازگی ورزش را شروع کرده اید به بدن خود سخت نگیرید و تند تند قدم برندارید یا سرعتتان را اضافه نکنید. بهترین کار آن است که بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانی تان سرعت و قدم های تان را بیشتر کنید.

اصل درست قدم برداشتن را فراموش نکنید

درست قدم برداشتن برای سلامتی بدن اهمیت زیادی دارد و گاهی ناخواسته با انجام دادن راه رفتن غلط به بدن خود آسیب می رسانیم. برای درست قدم برداشتن بهتر است پاهای خود را با قدرت بردارید و آنها را روی زمین نکشید. پاها را در زمان راه رفتن از زمین بلند کنید و دوباره روی زمین بگذارید تا مقداری از کف کفش شما از روبه‌رو دیده شود.

تغییر سرعت را فراموش نکنید

برای اینکه در زمان پیاده روی بتوانید کالری بیشتری بسوزانید بهترین کار آن است که سرعت پیاده رویتان را افزایش دهید. ثابت نگه داشتن سرعت برای مدت طولانی به ما کمکی نمی کند. داشتن برنامه ای متناوب یعنی سه دقیقه آهسته راه بروید و سپس به مدت سه دقیقه سرعت خود را افزایش دهید و دوباره سرعت تان را آهسته کنید، بهترین برنامه برای شما جهت کالری سوزی بیشتر خواهد بود.

به یاد داشته باشید منظور ما از زیاد کردن سرعت در حدی است که در زمان راه رفتن نتوانید صحبت کنید. این تناوب در ورزش را به مدت 30 دقیقه تکرار کنید تا علاوه بر کالری سوزی بیشتر استقامت و میزان تحمل پذیری بدنتان نیز افزایش پیدا کند.

پیاده روی بر روی سطح نرم را فراموش نکنید

زمانی که شما در سطح نرمی یا خاک های نرم مانند ساحل دریا و حتی تردمیلی با تسمه نرم راه می روید، کالری بیشتری می سوزانید. پس اگر دسترسی به خاک های نرم ندارید با تهیه تردمیلی که قابلیت تنظیم نرمی یا سفتی تسمه را دارد به کالری سوزی بدن خود کمک کنید.

با تمام بدن ورزش کنید

زمانی که مشغول پیاده روی هستید سعی کنید علاوه بر پاهایتان دیگر اعضای بدنتان نیز درگیر ورزش و فعالیت شوند. هنگامی که راه می روید به جز پاها تا آنجا که می توانید از سایر اعضای بدن نیز استفاده کنید. شانه ها، قفسه سینه، بازوها و دست ها را نیز در زمان پیاده روی می توانید تکان دهید. هر چه بدن شما بیشتر در حال حرکت باشد، کالری بیشتری می سوزانید.

گوش دادن به موسیقی را فراموش نکنید

گوش دادن به موسیقی و سرگرم شدن با آهنگ های ورزشی، انجام ورزش را راحت تر می کند و کمک می کند تا ما متوجه گذر زمان نشویم و بتوانیم مدت زمان بیشتری فعالیت کنیم.

استفاده از شیب را فراموش نکنید

در صورتی که بیرون از خانه پیاده روی می کنید، مسیرهای شیب دار و تپه های کوچک را گه گاهی انتخاب کنید تا با کمک آنها کالری بیشتری بسوزانید. اگر هم برای خانه تردمیلی تهیه کرده اید بهتر است برای عوض کردن برنامه و تنوع دادن به آن از شیب دستگاه نیز استفاده کنید تا در زمان پیاده روی تعداد ضربان قلبتان بیشتر شود. با کمک شیب علاوه بر چربی سوزی بیشتر به بیشتر شدن استقامت و قوی تر شدن عضلاتتان نیز کمک خواهید کرد. تمام این راه کارها به شما کمک می کنند تا با پیاده روی تان کالری بیشتری بسوزانید و زودتر از شر چربی های اضافیتان خلاص شوید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()