09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 30 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه افراد می دانند که انجام ورزش و استفاده از تردمیل برای سلامتی بسیارمفید است و سبب شادابی و تناسب اندام، افزایش اعتماد به نفس و مزایای زیاد دیگری می شود. اما دنبال کردن یک برنامه ورزشی خاص به این سادگی ها نیست. پایبندی به یک تمرین ورزشی نیازمند عزم راسخ و نادیده گرفتن برخی مسائل است. به همین دلیل بسیاری از افراد نمی توانند به برنامه ورزشی خود پایبند باشند.مثلاً هر روز زمانی را برای رفتن بر روی تردمیل و انجام تمرین اختصاص دهند زیرا در همان زمان می توانند استراحت یا تفریح کنند!
اما داشتن انگیزه و مشخص بودن هدف در هر کاری انسان را به انجام و ادامه آن ترغیب می کند. در این مقاله ما راه هایی را جهت بالا بردن انگیزه شما برای استفاده از تردمیل و در کل انجام ورزش بیان می کنیم.

در نظر گرفتن یک هدف مشخص و عملی

سعی کنید اهدافی که انتخاب میکنید کوچک و قابل دسترسی باشند که در صورت دستیابی به آن انگیزه شما برای ادامه تمرینات بالا رود.مثلاً زمانی که قصد شروع ورزش با تردمیل را دارید و بدن شما نیز آماده ورزش کردن نیست برای خود هدف تناسب اندام را تعیین نکنید زیرا این هدف کلی و بزرگ می باشد و رسیدن به آن زمانبر است. بنابراین برنامه ریزی کنید که مثلا هر هفته نیم کیلو وزن کم کنید.برخی افراد در شروع کار زیاده روی می کنند و برای خود برنامه تمرین هر روز یک ساعت دویدن بر روی تردمیل را انتخاب میکنند.بهتر است اگر مبتدی هستید با هفته ای دو تا سه مرتبه به مدت 20 دقیقه شروع کنید و کم کم زمان را افزایش دهید.

طبق برنامه ورزشی خود پیش بروید

تهیه یک جدول یا نمودار برای برنامه ورزشی بسیار مفید است شما می توانید آن را از یک مربی ورزشی یا به صورت آنلاین از کتابهای تناسب اندام تهیه کنید.سعی کنید برنامه ورزشی خود را دنبال کنید و طبق آن پیشرفت کنید و از انجام حرکات اضافه در بین آن اجتناب کنید به این ترتیب همیشه برنامه متفاوتی برای ورزش دارید.

تمرکز بر روی خود و هدفتان

همیشه به یاد داشته باشید زیادند افرادی که از شما ورزشکارترند، تناسب اندام بهتری نسبت به شما دارند و دارای بدن انعطاف پذیری هستند. اما شما نباید شرایط فیزیکی و جسمی خود را با دیگران مقایسه کنید.سعی کنید به شیوه و طبق برنامه خود ورزش کنید. مقایسه زیاد سبب می شود که از هدف خود دور شوید واحساس ناامیدی کنید.

کنار گذاشتن احساس گناه

افراد باید در انجام هر کاری واقع بین باشند، این احتمال وجود دارد که حتی حرفه ای ترین ورزشکاران به خاطر شرایط زندگی خود نتوانند چند روزی تمرین کنند.پس این اتفاق نباید به شما احساس گناه دهد و از ادامه تمرینات ناامیدتان کند.پس باید قبول کنید که گاهی امکان دارد از برنامه تمرین خود عقب بیفتید.شرایط و اتفاقات زندگی نباید مانعی برای پیشرفت کار شما باشد.

راحت و قابل دسترسی کردن ورزش

استفاده از تردمیل و سایر لوازم ورزشی در خانه این امکان را برای شما فراهم میکند که بدون رفتن به باشگاه در خانه ورزش کنید به این ترتیب وسیله ورزشی در کنار شماست و بهانه ای برای ورزش نکردن وجود ندارد. اگر شب قبل خسته بوده اید و یا فرصت استفاده از تردمیل و انجام تمرین خود را نداشته اید می توانید، صبح زودتر بیدار شوید و قبل از شروع برنامه روزانه خود به انجام تمرین بپردازید.

حامی داشته باشید

سعی کنید در میان اطرافیان و خانواده یا دوستان خود به دنبال کسانی باشید که مشوق شما باشند و به شما در ادامه دادن هدفتان انگیزه بدهند. از آنها بخوانید برای ادامه تمرینات قوت قلب شما باشند تا به این ترتیب انگیزه بیشتری برای ادامه کار خود پیدا کنید.

تبدیل ورزش به کاری جذاب و دوست داشتنی

اگر انگیزه ای برای ادامه ورزش و فعالیت خود ندارید شاید ورزشی را که انتخاب کرده اید مورد علاقه شما نیست. سعی کنید فعالیتی را انجام دهید که به انجام آن علاقه دارید یا در ضمن آن کارهایی را که دوست دارید انجام دهید. مثلاً اگر از تردمیل استفاده می کنید می توانید در همان حین به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهید یا فیلمی را که دوست دارید تماشا کنید. به این ترتیب ورزش را با میل و علاقه بیشتری انجام می دهید و دراین صورت از انجام آن نتیجه بهتری نیز می گیرید.

استراحت را فراموش نکنید

اگر در مدت انجام ورزش دچار خستگی شدید و احساس کردید که مایل به ادامه آن نیستید می توانید کمی استراحت کنید یا ورزش خود را در چند نوبت از روز انجام دهید.هیچوقت با بی میلی به ورزش کردن ادامه ندهید.

فراموش کردن گذشته

شاید در زمانهای گذشته ورزش نکرده اید یا علاقه ای به انجام آن نداشته اید. اما شما باید گذشته را فراموش کنید و به فعالیت خود ادامه دهید زیرا هدف شما از ورزش سلامتی و کسب لذت از زندگی ست.

تعیین پاداش برای خود

زمانی که به یکی از اهداف ورزشی خود می رسید برای افزایش انگیزه می توانید پاداشی برای خودتان در نظر بگیرید. مثلاً چیزی که به آن علاقه دارید یا مدتهاست می خواهید، برای خود بخرید. یا می توانید به یک ماساژ لذت بخش بروید این کار انگیزه شما را در ادامه تمرینات بیشتر می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()