09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 23 شهریور 1396 در ساعت 53 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

فواید ورزش را تقریبا همه ما میدانیم و هر چه در مورد این موضوع صحبت کنیم هم باز کم است و حتما مواردی جا می مانند. ورزش به عنوان اکسیر جوانی شناخته شده است که اغلب ما به دلیل دغدغه‌های زندگی این اکسیر را فراموش می کنیم، ولی برای اینکه بتوانیم تسلیم روزمرگی دنیای اطراف نشویم باید با اراده و عزمی جدی به این مشکلات غلبه کرد و حتی برای انجام دادن ورزش در خانه نیز تلاش کرد.

تردمیل‌ها و ابزارهای ورزشی که برای خانه طراحی و ساخته شده‌اند، بهترین دستاورد برای کمک به بشریت محسوب می شوند و به راحتی می توانند مشکل‌گشای کمبود زمان را برای ما حل کنند. با استفاده از ابزار و دستگاه های ورزشی خانگی به راحتی میتوانید در هر ساعت از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید با ورزش نشاط را به بدن بازگردانید.

تمام مربیان و تمام پزشکان ورزش را برای حفظ، ارتقا و گاهی هم باز گرداندن سلامتی توصیه می کنند. ورزش کردن در هر شرایطی حتی با تردمیل و سایر دستگاه های ورزشی خانگی در خانه فواید زیادی دارد که البته نحوه درست استفاده کردن را در ابتدا باید آموزش ببینید. در ادامه این مقاله سعی داریم راه و رسم درست استفاده کردن از دستگاه مفید تردمیل را به شما یادآوری کنیم تا بتوانید بهترین استفاده را از ورزش و فعالیتتان بکنید.

***زمانی که از تردمیل استفاده میکنید باید توجه داشته باشید تا بدن در حالت خوبی قرار داشته باشد و دچار مشکلات و ناراحتی هایی بعد از اتمام ورزش نشوید. سر نیز در زمان استفاده از تردمیل باید حالت مناسبی داشته باشد. توجه داشته باشید که بهتر است نگاه شما به سمت جلو باشد. زمانی که تردمیل در خانه است و شما هم زمان زیادی برای فعالیت ندارید گاهی بهتر است زمان استفاده از تردمیل، تلویزیون نیز تماشا ‌کنید تا از زمان استفاده خوبی کرده باشید و از این طریق متوجه گذر زمان نیز نشوید.‌ پس بهتر است اگر می خواهید در زمان ورزش تلویزیون نیز تماشا کنید، تردمیل را در جای مناسبی قرار دهید تا مجبور نباشید برای تماشا کردنتان را به سمت نامناسبی بچرخانید.

***در زمان پیاده روی یا حتی دویدن فراموش نکنید که بهتر است شکم را بخوبی منقبض کنید و تنفس خوبی داشته باشید. با رسیدن اکسیژن کافی به بدن چربی ها با سرعت بیشتری می سوزنند و به همین دلیل نیز باید بر روی نفس‌های خود تمرکز کنید و حتی در حین ورزش گهگاهی نفس‌ عمیق هم بکشید.

*** به یاد داشته باشید بر روی تردمیل نیز هر طوری که راحت ترید و به صورت معمول راه می روید باید قدم بردارید و این تصور که بهتر است روی تردمیل باید با قدم‌های کوتاه یا بلند راه بروید کاملا اشتباه است.

*** در زمان استفاده از تردمیل حتما به سرعت و زمان توجه کنید. این دو مورد باید با توجه به شرایط بدنی هر فرد تعیین شود و قطعا برای هر فردی متفاوت خواهد بود. تمام متخصصان تاکید دارند که اگر هر زمانی که شروع به ورزش کردید و بدن آمادگی کافی را نداشت باید در ابتدا ورزش را با سرعت کم و شدت پایین شروع کنید.

قانون کلی ورزش را نیز حتما به خاطر بسپارید که بهتر است ورزش را با سرعت آهسته آغاز کنید (در اصطلاح بدن را گرم کرده) و در انتها ورزش را با سرعت کم به پایان برسانید (بدن را سرد کنید). توجه کنید اگر اصول و قوانین استفاده از تردمیل را ندانید و به موقع اجرا نکنید ممکن است به بدن خود آسیب برسانید و سلامتی خود را به خطر بیندازید. افرادی که دچار مشکل های خاصی هستند باید برنامه ورزش مخصوص خود را از پزشک دریافت کنند و بدانند تا چه محدوده ضربان قلبی اجازه فعالیت دارند.

افراد بیمار یا با سن زیاد بهتر است قبل از شروع ورزش، نزد پزشک تست قلب و تنفس بدهند تا با راه رفتن یا دویدن بر روی تردمیل دچار مشکلی نشوند. فراموش نکنید زمانی سرعت شما مناسب است که بتوانید تنفس درستی داشته باشید و سه کلمه بگویید و در واقع حرف بزنید. در غیر این صورت دچار مشکل خواهید شد و به بدنتان فشار زیادی می آورید.افرادی که سلامت هستند و بعد از بررسی های انجام شده مشکلی نداشتند می‌توانند حداقل روزی نیم ساعت بر روی تردمیل راه بروند.

*** پوشیدن کفش ورزشی مناسب در زمان پیاده روی را نیز فراموش نکنید. با انجام این کار میتوانید از بروز آسیب‌ به پاها و به خصوص ستون فقرات جلوگیری کنید. کفی و زیره کفش بسیار اهمیت دارد و باید در کفش احساس راحتی داشته باشید. کفشی تهیه کنید که مانع لیز خوردن شود و پاهایتان در آن محکم و ثابت باشند.

** در حین استفاده از تردمیل نیز مراقب سلامتیتان نیز باشید. افراد سالم نیز گاهی دچار افت فشار خون نیز می شوند که بهتر است با دیدن این حالت در بدن به ورزش ادامه ندهید و حتی المقدور نزد پزشک بروید. دلیل افت فشار ورزش نیست و گاهی افت فشار خون به دلیل تغدیه نامناسب اتفاق می‌افتد و میتوانید به‌ راحتی آن را حل کنید. اگر بیماری های خاص یا دردهای مزمنی مثل زانو درد، کمر درد و ... دارید لازم نیست نگران باشید و به راحتی میتوانید از تردمیل استفاده کنید.

تردمیل های امروزی دارای برنامه های از پیش تعیین شده متفاوت و جذابی هستند که با انتخاب یکی از آنها میتوانید در ورزش روزانه خود تنوع ایجاد کنید و دچار دلزدگی نشوید. امکان گوش دادن به موسیقی در بعضی از مدل های تردمیل ها وجود دارد که می توانید با کمک گرفتن از موسیقی مدت زمان بیشتری ورزش کنید و دچار یکنواختی نشوید.

***فراموش نکنید و این نکته را از ما بپذیرید که فواید استفاده از تردمیل بیش تر از مضرات آن است. متخصصان ارتوپد نیز همگی تاکید می‌کنند، با کمک تردمیل در خانه میتوانید با مصرف انرژی شرایط فیزیکی مناسبی در عضلات، تمامی بافت‌‌ها و حتی تنفس ایجاد کنید که این موضوع در سلامتی کل بدنتان تاثیر خواهد گذاشت.

*** افراد بیمار حتی با شرایط خاص مانند افرادی که دچار بیماری هایی از قیبل : زانوی پرانتزی، زانو ایکس و صافی‌کف پا هستند با کمک کفش مناسب ورزش کنند. این افراد با وجود اینکه شاید پیاده روی باعث درد بیشتر آنها شود، ولی حداقل بهتر است هفته‌ای سه روز در هفته سه کیلومتر پیاده‌روی کنند تا بطور کل ناتوان نشوند. ضعف عضلانی می‌تواند مشکلات داخل مفصلی را بیشتر کند و افراد بیمار، بیماریشان دوچندان شود.

*** اگر دچار اضافه وزن هستید و می خواهید با کمک تردمیل ورزش روزانه را انجام دهید، بهتر است همان طور که گفته شد از برنامه های خود تردمیل استفاده کنید و در این کار مداومت داشته باشید و رعایت رژیم غذایی را نیز فراموش نکنید. بعد از مدت زمانی که آمادگی جسمانیتان بالا رفت به مرور می‌توانید میزان سرعت و شیب را بیشتر کنید.

حتما شما هم در زمان خرید دستگاه های هوازی شک دارید که تردمیل بهتر است یا دوچرخه ثابت.

هر کدام از این دستگاه ها مزایا و معایب خودشان را دارند و اما تردمیل الگوی راه رفتن روزانه شما است که با کمک نمایشگری که دارد می‌توانید به راحتی مسافت طی شده، کالری و ضربان قلب را مشاهده کرده و براساس آن برنامه طراحی ای اجرا کنید.

فراموش نکنید زمانی قدرت و توان پیدا کردید که دویدن را نیز به برنامه روزانه خود اضافه کنید. با دویدن میتوانید میزان اکسیژنی که بدنتان می رسانید را بیشتر کنید و از این طریق استقامت قلبی‌ ـ عروقی خود را افزایش دهید که این امر هنگام استفاده از تردمیل بیش از دوچرخه ثابت است. دوچرخه ثابت فضا و صدای کمتری نسبت به تردمیل دارد و بیشتر برای افرادی که قصد دارند عضله‌های چهار سر ران، لگن و ساق‌ را تقویت کنند مناسب تر است و توصیه می شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()