09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 10 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

داشتن اضافه وزن و بی تحرکی عامل اغلب بیماری ها است. با ماشینی شدن زندگی و ایجاد مشاغل کم تحرک بیماری هایی که عامل اصلی آن ها چاقی است، شایع تر شدند. از طرفی مردم دیگر فرصت لازم برای رفتن به محیط های بیرون جهت ورزش کردن را نداشتند؛ به همین دلیل دستگاه های هوازی مختلفی در انواع خانگی و باشگاهی ساخته و عرضه شدند.

این روزها دستگاه های هوازی طرفداران بسیاری دارند و اغلب مردم به ورزش با این گونه دستگاه ها رو آورده اند. با این نوع دستگاه ها می توان در سطوح مختلف به ورزش پرداخت و حتی تمرینات قهرمانی بر روی آن ها اجرا کرد. آگاه بودن به دانش چگونه ورزش کردن، یکی از راه های رسیدن به موفقیت است. وقتی با دستگاهی همچون تردمیل به ورزش می پردازید، دیگر نامساعد بودن آب و هوا و نبود فضای مناسب مانع شما نمی شود؛ با این دستگاه آفتاب شدید و بارندگی ایجاد مزاحمت نمی کنند.

با پیشرفت علم، دستگاه ها و تجهیزات ورزشی نیز مدرن تر و پیشرفته تر شدند؛ به طوری که کارآیی آن ها افزایش یافت. امروزه این دستگاه ها برای تناسب اندام، چربی سوزی، ایجاد سلامتی بیشتر و... به کار می روند. در بین همه ورزش هایی که می توان با دستگاه های ورزشی و یا حتی بدون دستگاه انجام داد، ورزش پیاده روی جایگاه خاصی دارد.

فواید پیاده روی:

1- راه رفتن توانایی بدنی انسان را بالا می برد. این تمرین علاوه بر این که به مرور زمان موجب تناسب اندام و نابود کردن چربی های اضافه می شود، قدرت بدن فرد را برای انجام سایر کارهای بدنی افزایش می دهد و عملکرد فرد در انجام کارهای روزمره بهبود می یابد. کسانی که به ورزش می پردازند در سنین پیری کمتر با ناتوانی جسم مواجه می شوند.

2- در هنگام پیاده روی سریع بدن به شدت عرق می کند؛ بدن انسان برای دفع حرارت و متعادل کردن دمای خود نیاز به تعرق دارد. در حین تمرین ورزشی بدن ناچار به تولید انرژی بیشتر می شود و همین تولید انرژی منجر به تولید گرما می شود.

عرق از پلاسمای خون ساخته شده است. پلاسما بخش مایع خون است که در خود الکترولیت هایی همچون کلرید و سدیم دارد. عرق موجب بهبود زخم های سطح پوست می شود، سموم و مواد زائد بدن را دفع می کند، عرق مانند یک پماد آنتی بیوتیک است که بسیاری از عفونت های پوستی را از میان می برد، عرق ریختن دشمن سنگ کلیه است، بسیاری از مواد آلوده که در هوا معلق هستد و به مرور زمان در پوست نفوذ می کنند همراه با عرق از منفذهای پوست خارج می شوند؛ همچنین باعث می شود پوست کمتر جوش بزند.

جالب است بدانید عرق به خودی خود هیچ بوی بدن ندارد؛ بلکه رعایت نکردن بهداشت سبب می شود با عرق کردن بدن بوی بد بگیرد؛ همان طور که گفتیم همراه با عرق بسیاری از سموم از سطح پوست خارج می شوند. این سموم نیابد بر روی پوست باقی بمانند؛ چون در این صورت پوست بد بو می شود . به همین علت بلافاصله پس از ورزش باید عرق را از روی پوست خود بشویید.

3– راه رفتن به صورت منظم و روزمره سلامت عمومی بدن را افزایش می دهد؛ حتی اگر 3 جلسه در هفته و در هر جلسه 30 دقیقه به انجام این تمرین بپردازید، از سلامت ریوی و قلبی- عروقی بیشتری برخودار خواهید شد.

4- راه رفتن احتمال بروز انواع سرطان را کاهش می دهد. سرطان روده و سرطان سینه شایع ترین سرطان ها در سطح جهان هستند؛ سرطان سینه در 20 در صد زنان کم تحرک دیده می شود. کسانی که ورزش راه رفتن را به طور منظم و مستمر انجام می دهند خود را در برابر این گونه بیماری ها بیمه می کنند.

5- ورزش پیاده روی بیماری افسردگی را از میان می برد. کاسانی که به این بیماری مبتلا هستند اگر به صورت میانگین 4 روز در هفته در هر نوبت بیش از 30 دقیقه به انجام تمرین پیاده روی بپردازند، پس از گذشت 3 ماه متوجه می شوند علائم این بیماری به طور چشمگیری در آن ها کاهش یافته است.

6- راه رفتن باعث تقویت عضلات و ماهیچه های پا و حتی سایر عضلات بدن می شود. وقتی عضلات قوام بیشتری داشته باشند، مستحکم تر در کنار استخوان ها باقی می مانند و از آن ها حمایت می کنند. با گذشت زمان عضلات و ماهیچه ها شل می شوند و از استخوان فاصله می گیرند؛ در نتیجه دیگر نمی توانند مواد مغذی لازم را به استخوان برسانند و تراکم استخوان ها کاهش می یابد و احتمال بروز بیماری پوکی استخوان چند برابر می شود.

بیماری پوکی استخوان در بین زنان یائسه بسیار شایع است و اگر این افراد دچار شکستگی لگن بشوند به سختی درمان خواهند شد و حتی احتمال بروز مرگ و میر به دلیل این آسیب دیدگی نیز وجود دارد.

زنان میانسالی که در روز 1.5 کیلومتر راه می روند در مقایسه با بانوان کم تحرک چگالی استخوان های کل بدنشان بیشتر است. بر روی دستگاه تردمیل فرد می تواند اطلاعات مفیدی از مانیتور دستگاه دریافت کند که یکی از آن ها مسافت طی شده است. افراد مسن نباید بر اساس سرعت ورزش کنند؛ بلکه می بایست تمرین راه رفتن را بر اساس مسافت انجام بدهند.

7 – راه رفتن به طور منظم از بیماری دیابت نوع 2 جلوگیری می کند. کسانی که 150 دقیقه در هفته راه می روند و 7 درصد وزن خود را از این طریق از دست می دهند، هرگز به این بیماری دچار نخواهند شد و اگر به آن مبتلا باشند تا حدود زیادی بهبود می یابند.

8- پیاده روی قلب انسان را قوی می کند؛ قلب یک عضله است که مانند سایر عضلات با ورزش تقویت می شود؛ بدین معنی که می تواند در هر پمپاژ خون بیشتر را در رگ ها به جریان در بیاورد؛ در نتیجه فرصت بیشتری برای استراحت پیدا می کند و سالم تر باقی خواهد ماند.

9- راه رفتن چه بر روی زمین و چه بر روی تردمیل، تاثیرات مثبت زیادی بر مغز انسان می گذارد؛ به طوری که مغز جوان تر باقی می ماند و احتمال بروز بیماری زوال عقل یا آلزایمر در سنین پیری کاهش پیدا می کند.

راه رفتن ورزش هوازی است که می توان آن را به صورت تناوبی نیز انجام داد؛ به طوری که 2 الی 3 دقیقه با نهایت توان خود سریع راه بروید و سپس 1 دقیقه با آهسته راه رفتن به استراحت فعال بپردازید.

دامنه ضربان قلب در هنگام پیاده روی می بایست بین 60 الی 80 درصد حداکثر ظرفیت ضربان قلب باشد. برای محاسبه حداکثر ظرفیت ضربان قلب عدد سنتان را از عدد 220 کم کنید.تردمیل های مدرن امروزی ضربان قلب کاربر را نشان می دهند. اطلاعات مفید مانیتور این دستگاه برای طراحی یک الگوی ورزشی مناسب بسیار مفید است.سعی کنید در هفته 3 الی 5 جلسه و در هر جلسه حدود 45 دقیقه به راه رفتن به روش تناوبی بپردازید.

در هنگام پیاده روی چه با دستگاه و چه بر روی سطح زمین، پوشیدن کفش ورزشی مناسب را فراموش نکنید. گوش دادن به موسیقی در حین راه رفتن یک کار فانتزی نیست؛ بلکه یک ضرورت به شمار می آید. این کار حواس شما را از خستگی ناشی از تمرین پرت می کند و باعث می شود زمان بیشتری به ادامه تمرین مشغول شوید. کسانی که در منزل بر روی تردمیل این تمرین را انجام می دهند می توانند در حین آن به تماشای تلوزیون نیز بپردازند.

نیم ساعت قبل از تمرین پیاده روی یک لیوان آب بنوشید و در طی ورزش هرگاه احساس تشنگی کردید قدری آب بخورید و گلویی تازه کنید؛ این کار دمای بدن را متعادل نگه داشته و به افزایش سوخت و ساز کمک می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()