09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 47 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن مادر همه ورزش ها است. این ورزش بسیار مفید، نیاز به آموزش خاصی ندارد؛ چون همه افراد به طور غریزی در کودکی دویدن را می آموزند. در گذشته های دور، وقتی هنوز زندگی انسان ماشینی نشده بود، دوید بخشی از فعالیت های روزمره به حساب می آمد. زیرا در آن زمان آدمی با طبیعت انس و نزدیکی داشت و هر گاه احساس نا امنی می کرد برای دور شدن از منطقه خطر می دوید.

دویدن یک ورزش هوازی است که برای قلب فواید فراوانی دارد. وقتی هوا خوب است می توانید به نزدیک ترین پارک منزلتان بروید و برای شادابی جسم و روح و رسیدن به اندامی متناسب بدوید. اما در اغلب مواقع هوا چندان مساعد نیست یا ما وقت لازم برای رفتن به فضای بیرون از منزل را نداریم، به همین علت متخصصین ورزشی تردمیل برای دویدن در چنین شرایطی توصیه می کنند.

وقتی هنوز تردمیل های مدرن به بازار نیامده بودند، بسیاری از دوندگان شکایت داشتند که دویدن بر روی این دستگاه ورزشی بسیار کسل کننده است. ولیکن بعضی از تردمیل های امروزی مجهز به صفحه نمایشی هستند که با آن می شود به تماشای فیلم پرداخت یا حداقل قابلیت نصب USB را دارا می باشند و می توانید در حین ورزش به موسیقی مورد علاقه خود گوش بدهید. گذشته از این ها بر روی این صفحه مانیتور سرعت، زمان، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده، درجه شیب و ضربان قلب کاربر مشاهده می شود. این اطلاعات برای ورزشکار بسیار ارزشمند است؛ زیرا به وسیله آن می تواند یک الگوی ورزشی مناسب برای خود در نظر بگیرد.

دویدن استرس را از انسان دور می سازد. انسان های نخستین هرگز چاق نبودند؛ چون آن ها فقط با دیدن حیوانات وحشی دچار نگرانی می شدند و به محض این که حس می کردند حیوان ممکن است به آن ها حمله کند، شروع به دویدن می کردند. بدن انسان طوری طراحی شده که به محض احساس ترس و اضطراب باید واکنش دویدن نشان بدهد. وقتی بسیار هیجان زده می شوید، غدد فوق کلیه مقدار زیادی آدرنالین ترشح می کند. این ماده غلظت خون و قند را افزایش می دهد. آدرنالین یک هورمون سریع الاثر است و یک حالت جنگ و گریز در انسان به وجود می آورد.

البته خود دویدن و انجام تمرینات ورزشی نیز سبب ترشح آدرنالین خواهد شد. ترشح آدرنالین در هنگام تحرک باعث انرژی بخشیدن می شود؛ اما وقتی شما بی تحرک هستید و به هر دلیلی احساس ترس و نگرانی می کنید، بدن با این حجم آدرنالین که قند خون را بالا می برد چه خواهد کرد؟ دلیل این که بعضی از افراد در هنگام اضطراب و استرس چاق می شوند؛ همین آدرنالین است. اگر شما نمی توانید عوامل نگرانی زا را از زندگی خود حذف کنید، با ورزش و مخصوصا دویدن قادر خواهید بود از تاثیرات منفی این عوامل بکاهید.

در سنین بالای 40 سال با کاهش سوخت و ساز بدن، افراد برای استرس آماده تر هستند. در این شرایط هورمون هایی ترشح می شوند که افزایش دهنده اشتها است؛ در نتیجه مقدار ذخایر چربی بیشتر می شود و ما در اصطلاح می گوییم فرد چاق شده است. در یک جمله وقتی شما دچار نگرانی و استرس زیاد هستید احتمال بیشتری وجود دارد که چاق بشوید. البته بدن افراد با هم متفاوت است، ممکن است گروهی از افراد باشند که وقتی ناراحت و نگران هستند با کم شدن اشتها مواجه بشوند و وزن از دست بدهند. به هر حال ما به کسانی که عقیده دارند در هنگام نگرانی اشتهای کاذب پیدا می کنند، می گوییم: این اتفاق بسیار طبیعی است و در هنگام بروز این مسئله می بایست به انجام فعالیت ورزشی بپردازند.

تردمیل وسیله ای است که به شما امکان می دهد هرگاه نیاز دارید، شروع به دویدن بکنید. در واقع دویدن گذاشتن یک پا در جلوی پای دیگر، با سرعت زیاد است؛ اما با ادامه این حرکات در مدت طولانی، متوجه خواهید شد کار چندان ساده ای نیست و نیاز به اراده و استقامت زیاد دارد. در هنگام انجام این فعالیت ورزشی، احساس درد و خستگی اجتناب ناپذیر می باشد اما غیر قابل تحمل نخواهد بود. در واقع خود دویدن، تلاشی برای رهایی از درد است. زمانی که می دوید فقط با ماهیچه ها و عضلات پا کار نمی کنید. شاید ادامه تمرین چندان خوشایند به نظر نیاد؛ به همین دلیل دویدن اراده انسان را قوی می کند. پس از 30 دقیقه دویدن یا ره رفتن با سرعت زیاد مغز ماده اندورفین آزاد خواهد کرد؛ این ماده سبب شادی و آرامش می شود.

دویدن بر روی تردمیل، به دور از هیاهوی فضای بیرون این فرصت را به شما می دهد تا با افکار خود تنها باشید. در واقع تمرین دویدن یک روش درمانی موثر در برابر بیماری افسردگی بالینی به شمار می آید. همچنین با افزایش فعالیت های جسمانی روزانه می توانید از ابتلا به بیماری دیابت و مشکلات قلبی پیشگیری کنید؛ با اینکه بیماری سرطان بیشتر تحت تاثیر عوامل ژنتیکی است با محرک های محیطی می توان شانس ابتلا به این بیماری را نیز کاهش یا افزایش داد. دویدن از جمله محرک های کاهش دهنده شانس سرطان می باشد.

با بالا رفتن سن حجم ماهیچه های بدن رو به زوال می رود؛ اما با به کار گیری مداوم ماهیچه ها می شود این فرایند را کند کرد. در نتیجه بدن جوان تر باقی خواهد ماند. دویدن علاوه بر تناسب اندام به بدن شما استقامت بیشتری می بخشد. با این ورزش ظرفیت ریه ها افزایش می یابد و ماهیچه های ساق پا، شکم و ران ساخته و پرداخته می شوند.

وقتی ماهیچه ها استحکام بیشتری پیدا کنند، تاندول ها و رباط ها نیز در نگهداری و حمایت مفاصل قوی تر می شوند. دویدن بر روی دستگاه تردمیل به دلیل سطح صاف، نرم و انعطاف پذیر تسمه، از دویدن بر روی زمین ایمن تر می باشد و از آسیب رسیدن به عضلات و مفاصل جلوگیری می کند. حتی اگر مفاصل شما از قبل آسیب دیده باشد با راه رفتن و نرم دویدن بر روی این دستگاه، بهبود خواهد یافت.

به اطلاعت درج شده بر روی صفحه مانیتور تردمیل دقت کنید؛ وقتی با سرعت متوسط حدود یک کیلومتر راه می روید، چیزی حدود 100 کالری از دست می دهید؛ برای کاهش وزن لزومی ندارد مانند دوندگان حرفه ای بدوید. افزودن 2 الی 3 کیلومتر راه رفتن به قبل یا بعد از تمرینات ورزشی به روند کاهش وزن کمک زیادی می کند.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()