09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 1 خرداد 1398 در ساعت 44 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر شما یکی از افرادی باشید که به دنبال لاغری و کم کردن وزن اضافی بدن تان باشید حتما با مشکل نوسان وزن روبه رو شده اید. این سوال که آیا نوسان وزن حتی در یک روز، طبیعی است و برای تمام افراد پیش می آید؟ به طور مثال صبح خود را وزن کنید، یک وزن و در شب با رفتن بر روی ترازو شاهد یک وزن باشید. دیدن وزن کم یا حتی زیاد در طول روز نشانه زیاد شدن یا کم شدن وزن شما نیست و این نوسان تحت تاثیر عوامل مختلفی رخ می دهد که در ادامه این مقاله به بررسی این نوسان و علت های آن می پردازیم.

خوردن نمک زیاد

خوردن خود نمک به طور مستقیم یا به طور غیر مستقیم که در غذاها مصرف می کنیم باعث انباشته شدن آب اضافی در بدن ما می شود و این آب وزن ما را بالاتر از حد واقعی بر رو ی وزنه نشان می دهد. انواع سس‌ها، مواد غذایی یخ‌زده و آمده و ... همگی حاوی مقدار زیادی نمک هستند که سبب تجمع آب در بدن مان می شوند. مصرف بیش از اندازه کربوهیدارت مانند نان ها، انواع پاستا و برنج و ... سبب بالا رفتن وزن شما خواهند شد و در ضمن خوردن کربوهیدارت ها سبب ذخیره آب در بدن ما نیز می شود. این افزایش وزن بدن توسط آب و نه چربی برای بدن مشکلی ایجاد نمی کند و با انجام دادن فعالیت این وزن به حالت اولیه خود بر می گردد.

همان طور که اشاره شد خوردن غذاهای آماده حتی سوپ های آماده و نیمه آماده ای که در بازار موجود هستند مقدار زیادی نمک برای نگه داری دارند که با استفاده از آنها مقدار زیادی نمک وارد بدن ما می شود. اگر جزو افرادی هستید که می خواهید وزن کم کنید و در حال رژیم هستید بهتر است غذا و سوپ ها را در خانه تهیه کنید تا سوپ کم کالری و کم نمکی بخورید و سدیم زیادی را به بدن خود وارد نکنید.

حجم غذایی تان را تغییر دهید

برای رسیدن به لاغری و تناسب اندام علاوه بر اینکه باید مطلع باشید که چه می خورید و از نظر سلامتی آن را بررسی کنید باید اندازه مواد غذایی تان را نیز تغییر دهید و از حجم آن کم کنید. حجم زیاد مصرف مواد غذایی هر چند که سالم باشد می تواند سبب اضافه وزن شما شود. کالری موجود در مواد غذایی به اندازه آنها وابسته است و باید آنها را حساب شده اندازه گرفته و مصرف نمایید. درون مواد غذایی آب وجود دارد و مصرف زیاد غذا می تواند آب زیادی وارد بدن شما کند تا دچار مشکل نوسان وزن شوید.

کالری انرژی فعالیت به بدن می دهد و حتی برای بدن جهت انجام اعمال حیاتی لازم است. کالری باید با توجه به وزن و سن و سال مقداری درست و به اندازه ای به بدن مان برسد. کالری مواد غذایی به سوخت و ساز بدن تبدیل می شود و مواد اضافی رسانده شده به بدن تبدیل به چربی یا از طریق ادرار و مدفوع از بدن خارج می‌شوند.

کارکرد معده درست نیست

فعالیت دستگاه گوارش بسیار مهم است و درست یا غلط کار کردن آن سبب تغییر وزن می‌شود. درست است که مدفوع وزن زیادی ندارد و اما بیش از اندازه انباشته شدن آن در بدن سبب بیشتر شدن وزن و مشکلات بسیاری در بدن تان خواهد شد. دستگاه گوارش و به خصوص روده باید بین 40 تا 60 ساعت کار کند و برای خوب کار کردن روده باید حواستان به آنچه که می خورید باشد و به اندازه کافی از غذاهایی که فیبر دارند استفاده نمایید.

ورزش نکردن روزانه

با ورزش کردن روزانه می توانید مقدار قابل توجه ای از کالری های اضافی که وارد بدن تان شده است را بسوزانید و البته سلامتی بدن تان را ارتقا دهید. لازم نیست روزانه مدت زمان زیادی وقت بگذارید و ورزش سنگینی انجام دهید، همین که از طریق تردمیل در خانه روزانه راه بروید و تعداد ضربان قلب تان را بالا ببرید برای بدن تان کافی است. تردمیل دارای برنامه های اصولی است که با انتخاب هر یک از آنها می‌توانبد تعریق داشته باشید و شاهد کاهش وزن تان باشید. کارشناسان ورزشی تخمین می‌زنند با یک ساعت ورزش هوازی می توانید 600-700 گرم آب از دست دهید. از دست دادن آب سبب کمتر نشان دادن وزن شما بر روی ترازو خواهد شد. البته این را به خاطر بسپارید با انجام دادن ورزش مخصوصا کار با وزنه باعث افزایش احتباس آب در بدن می شود. گاهی اوقات با انجام دادن ورزش بدن آب را در خود ذخیره می کند و اگر روی وزنه بروید شاهد اضافه وزن در بدن تان خواهید شد.

خوردن بعضی از داروها

بعضی داروهاهستند که سبب افزایش وزن شما می‌شوند. داروها با افزایش اشتها، افزایش آب سبب بیشتر شدن وزن بدن تان خواهند شد. این موضوع باعث افزایش میزان چربی در ناحیه میانی بدن می‌شود.

تغییرات هورمونی

تغییرات هورمونی در زنان باعث تغییرات وزنی می شوند و ممکن است اگر در این دوران وزن کشی انجام دهید شاهد اضافه وزن خود باشید. در دوره قاعدگی تنها کاری که می توانید انجام دهید آن است که مراقب پرخوری باشید. نگران این تغییرات خیلی کوچک که در این مقاله به آنها اشاره شد نباشید و راه اصولی و درست اصلاح سبک زندگی تان را ادامه دهید تا شاهد نتایج خوبی در سلامتی بدن تان باشید. توجه داشته باشید که اگر تغییرات وزن در بدن شما تا ۵-۷ روز ادامه دار باشد باید به پزشک مراجعه نمایید تا بررسی های لازم را انجام داده و اگر مشکلی بود رفع نماید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()