09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 1 مرداد 1396 در ساعت 18 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حتما بارها شندیده اید یا خوانده اید که دو سوم بدن ما از آب تشکیل شده و بنابراین حجم زیادی از بدن ما را آب فرا گرفته است. آب در بدن ما معمولا از طریق فعالیت زیاد و جنب و جوش از طریق عرق کردن دفع می شود که باید به میزان آب در بدن توجه کنید و این حد را ثابت نگه دارید.آب عنصر حیاتی برای بدن و تمام کره زمین محسوب می شود. جالب است بدانید 60 تا 70 درصد بدن را آب و حتی 80 تا 90 درصد خون را نیز آب تشکیل داده است.

با این اطلاعات متوجه شدید که آب تا در سلامتی و شادابی بدن ما بسیار تاثیرگذار است و باید به میزان آن در بدن توجه کنید.بدن بدون آب بیش از چند روز دوام نمی آورد و دچار مشکل می شود. کمبود آب باعث تغییرات زیادی در بدن می شود و این موضوع برای افرادی که فعالیت بیشتری دارند یا حتی ورزش می کنند بیشتر به چشم می آید.

ورزشکاران زمانی که ورزش انجام می دهند از طریق تعریق، آب زیادتری از دست می دهند و اگر این آب برای بدن جایگزین نشود، سبب خستگی بیشتر و حتی گرفتگی عضلات در بدن می شود و عملکرد شما در ورزش پایین خواهد آمد.زمانی که در خانه بر روی تردمیل ورزش انجام می دهید و مشغول اجرای برنامه های تمرینی خود هستید به نوشیدن آب خود توجه کرده تا آن را فراموش نکنید.

برای نوشیدن آب باید توجه داشته باشید که چه موقع و چه مقدار آب می نوشید تا دچار مشکلی نشوید. متخصصان توصیه دارند افرادی که مدت زمانی بیشتر از 30 دقیقه ورزش می کنند، مخصوصا اگر بر روی تردمیل یا در فضای پیاده روی انجام می دهند و می دوند باید مایعاتی مانند آب بنوشند.اگر در زمان ورزش تنها 2 درصد از آب بدن تعریق شود ،کارایی ورزش شما 10 تا 20 درصد کاهش پیدا خواهد کرد و زودتر خستگی را احساس می کنید و دچار کم آبی و مشکلات ناشی از آن خواهید شد.

اگر به علایم بدن توجه نکنید به دلیل بالا رفتن دمای بدن حتما دچار حالت تهوع و بی حالی خواهید شد و کم کم ادامه ورزش برای شما سخت خواهد شد و زودتر از زمانی که انتظار دارید ورزش را رها می کنید.عرق کردن برای بدن عملکردی عادی مهم و حتی ضروری است و با کمک تعریق گرمای بدن کم می شود. نوشیدن آب در زمان ورزش مقدار مشخصی ندارد و باید به میزان فعالیتی که انجام می دهید توجه کنید.به یاد داشته باشید که مقدار نوشیدن آب در افرادی که دچار اضافه وزن و چاقی هستند، بیشتر است؛ زیرا این افراد بیشتر از سایرین عرق می کنند.

در زمان ورزش به این علائم توجه کنید تا دچار مشکل نشوید: *کم شدن سطح انرژی و احساس بیحالی زیاد برای ادامه فعالیت *خسته شدن زود هنگام در زمان ورزش * احساس گرمای زیاد و سرخ شدن بیش از حد * کم شدن حجم ادرار و پر رنگ شدن آن * شروع سردرد های بد و شدید * احساس گیج رفتن سر * احساس تنگی نفس یا حالت تهوع * بیشتر شدن ضربان قلب * کم شدن تمرکز و توانایی برای ادامه دادن ورزش.

در صورت بروز چنین علائمی باید ورزش را سریعا متوقف کرده و آب از دست رفته را جبران کنید تا کمی هوشیاری بدن شما برگردد.حتما می پرسید در زمان ورزش چه مقدار آب بنوشیم تا هم بدن دچار مشکل کم آبی نشود و هم بیش از اندازه نیز آب ننوشید و مشکلی برای ما به وجود نیاورد.

تحقیقات نشان داده است که در زمان ورزش بهتر است 80 درصد آب از داده بدن خود را جبران کنید تا دیرتر احساس خستگی کنید.زمانی که سرگرم انجام دادن تمرینات سنگین و سخت هستید، ممکن است بدن شما به 600 تا 800 میلی لیتر آب نیاز پیدا کند و باید این مقدار را به بدن برسانید و در زمان ورزش برای رسیدن این مقدار آب به بدن برنامه ریزی کنید.

پزشکان توصیه کرده اند که قبل از احساس تشنگی آب بنوشید تا بدن دچار کمبود آب نشود. اگر به طور منظم سر ساعت های مشخصی آب ننوشید، بدن دچار کمبود آب خواهد شد و شاید حتی بعد از ورزش از کاهش وزنی که مشاهده می کنید خوشحال شوید.کاهش وزن زمانی که شما در طول ورزش آب نخورده باشید ناشی از کمبود آب در بدن است و در اصل لاغری در کار نیست. زمانی لاغری واقعی را تجربه خواهید کرد که در زمان انجام دادن ورزش آب بنوشید و با تعریق مواد سمی و گرما را نیز به بیرون منتقل کرده و بدن را واردار به فعالیت کنید.

بهترین کار این است که قبل از شروع ورزش آب بنوشید و در مدت زمان ورزش حتی کمتر از یک ساعت نیز از مایعات مفید مانند آب بنوشید تا با جذب سریع به بدن عمل آب رسانی سریع تر انجام شود. اگر با خوردن آب احساس تهوع می کنید می توانید آب را با هر اسانسی که دوست دارید مخلوط کرده یا از آبمیوه های طبیعی استفاده کنید، اما بهتر است آنها را رقیق کنید تا مشکلی در تمرینات ایجاد نشود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()