09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 42 : 13 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

هنگامی که وضعیت آلودگی هوا در حالت هشدار قرار دارد می بایست از فعالیت بدنی شدید در محیط بیرون به طور جدی اجتناب کنید و تمرینات ورزشی خود را در فضای بسته و با شدت کمتری انجام بدهید.آلوگی هوا یکی از دغدغه های جوامع امروزی شده است؛ این مشکل در بعضی از شهرهای صنعتی بیشتر است و مردم با این سوال مواجه هستند؛ آیا انجام ورزش در چنین هوای آلوده ای به نفع بدن ما هست؟

از طرفی انجام فعالیت های هوازی به شدت توصیه می شود؛ زیرا اغلب مردم به مشاغل بسیار کم تحرک مشغول هستند و چاقی بیماری قرن شناخته شده است. اضافه وزن به خودی خود یک بیماری نیست؛ اما می تواند عامل اصلی بسیاری از بیماری های همچون بیماری های قلبی- عروقی، آرتروز، واریس، دیابت، فشار خون بالا و ... باشد.

تحقیقات نشان داده در طی تمرینات هوازی که معمولاً در مدت نسبتا طولانی با شدت متوسط انجام می شود، اکسیژن رسانی به بدن تا حدود 10 برابر افزایش می یابد و حتی فرد پس از تمرین در حالت استر احت نیز هوای بیشتری استنشاق می کند؛ بنابراین هوای زیادی وارد ریه ها می شود.

تنفس دهانی فیلتراسیوی و پاک سازی تنفس از طریق بینی را ندارد؛ به همین علت توصیه می شود حتی در حین تمرینات ورزشی هوا را از راه بینی به داخل ریه های خود فرستاده و از راه دهان خارج کنید؛ به هر حال قرار گرفتن در هوای آلوده به اندازه کافی خطرناک است و به هیچ وجه صلاح نیست در چنین شرایطی با ورزش، هوای آلوده بیشتری وارد ریه های خود بکنید؛ مخصوصاً اگر دچار مشکلات ریوی و قلبی هستید.

از طرفی نمی توان به دلیل آلودگی هوا که در اغلب روزهای نیمه دوم سال با آن مواجه هستیم، ورزش را کنار بگذاریم؛ به همین علت ورزش در فضای بسته مانند باشگاه یا منازل توصیه می شود؛ بهتر است محیطی که در آن به تمرینات ورزشی می پردازیم مجهز به سیستم تصفیه هوا یا حداقل یک پنکه باشد که هوا را بچرخاند. بعضی از دستگاه های ورزشی مجهز به سیستم تصفیه هوا می باشند که استفاده از این دستگاه ها پیشنهاد می شود.

با سرد شدن هوا آلودگی نیز افزایش می یابد و در بعضی از روزها آن قدر شدید می شود که کارشناسان هشدار می دهند و اغلب ادارات و مدارس تعطیل می شوند؛ در این روزها آلاینده هایی همچون اکسیدهای ازت، دی اکسید کربن و منواکسید کربن که گازهای مخرب هستند در محیط بیرون بسیار زیاد می شود؛ این گازها می توانند موجب اختلال در عملکرد بدن شده و بر روی اعضای بدن تاثیرات نامطلوبی بگذارند.

در چنین روزهایی باید بیشتر در منزل بمانید و مایعات و مخصوصاً شیر بیشتر میل کنید. سوپ، آش، میوه و سبزیجات تازه نیز در این مواقع باید بیشتر مصرف بشود. ورزش هوازی کلید زندگی سالم است اما در صورتی که با آلوگی هوا ترکیب بشود یک معجون ناسالم به وجود می آید؛ به هر حال به دلیل فواید بی شماری که ورزش دارد نباید از آن صرف نظر کرد و در عوض باید به روش هایی آن را انجام داد که خطرات ناشی از آلودگی هوا کمتر فرد را تهدید کند.

مشکلاتی که آلودگی هوا می تواند برای سلامتی انسان به وجود بیاورد عبارت است از افزایش ابتلا به آسم، افزایش خطر ناشی از مرگ و میر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی- عروقی، افزایش خطر بروز سکته مغزی و حمله های قلبی و آسیب به مجاری تنفسی و ریه ها.

بهتر است برنامه ورزشی خود را طوری تنظیم کنید که در زمانی که هوا آلودگی کمتری دارد به تمرینات ورزشی بپردازید.در ساعات شلوغی خیابان ها که میزان آلودگی بیشتر می شود از ورزش کردن در محیط های باز بپرهیزید و در روزهایی که کیفیت هوا مطلوب نیست در منزل ورزش کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()