09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 19 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

همه ما می خواهیم هم به لحاظ ظاهری و هم به لحاظ جسمانی زیبا و سالم باشیم. اما برای رسیدن به این هدف باید به شیوه صحیح زندگی کنیم. شیوه درست زندگی عبارت است از: دوری از نگرانی و استرس روانی، خواب و استراحت کافی، به اندازه و سالم غذا خوردن و ورزش.

تردمیل، یکی از بهترین و پرطرفدارترین دستگاه های ورزش هوازی می باشد و ورزش هوازی مناسب ترین سبک ورزش، برای کاهش وزن و رسیدن به اندام متناسب است؛ اما باید بدانید چگونه و کی با این ماشین لاغری کار کنید.

راه رفتن و دویدن در صبح بر روی تردمیل برای سوزاند چربی های اضافه بسیار مفید می باشد. وقتی هنوز معده خالی است و شما شروع به فعالیت ورزشی می کنید، بدن برای تامین انرژی مورد نیاز ناچار است از ذخایر چربی استفاده بکند؛ به همین دلیل امکان لاغری بیشتر می شود.

در طول ورزش نباید دسته های تردمیل را در دست نگه دارید؛ این کار سبب می شود تلاش بیشتری بکنید و تلاش بیشتر به سوزاندن کالری بیشتر منجر می شود. البته قبل از رها کردن دسته ها باید مطمئن بشوید سرعت دستگاه برای شما مناسب است و می توانید تعادل خود را حفظ کنید.

اغلب تردمیل های مدرن امروزی یک صفحه مانیتور دارند که کاربر بر روی این مانیتور که در مقابلش قرار داده شده، می تواند سرعت، زمان، مسافت طی شده، درجه شیب و ضربان قلب خود را مشاهده کند. این اطلاعت ارزشمند به ورزشکار این فرصت را می دهد که یک اگوی ورزشی مناسب برای خود طراحی کند. دانستن تعداد ضربان قلب در دقیقه یک عنصر ضروری در تمرینات ورزشی می باشد؛ زیرا این ضربان قلب است که سطح شدت تمرین را مشخص می سازد. ما در ورزش 3 سطح خفیف، متوسط و شدید داریم. ورزش در هر کدام از این 3 سطح اثرات متفاوتی بر بدن می گذارد. شما باید بدانید کدام سطح برایتان مناسب تر است.

قبل از هر کاری باید حداکثر ظرفیت ضربان قلب خود را به دست بیاورید. برای این کار عدد سن خود را از عدد 220 کم کنید. اگر شما یک فرد 20 ساله باشید، حداکثر ظرفیت ضربان قلبتان 200 است. در واقع باید بگوییمMHR = 200 . در اواسط تمرین باید سعی کنید ضربان قلبتان به 90 درصد حداکثر ظرفیت برسد.

برای دست یابی به نتایج بهتر باید درک خود را از ضربان قلب بالا ببرید. تمرینات باوقفه و تمرینات با شدت بالا به شکل مستمر، هر دو باعث سوزاندن کالری بیشتر در هنگام ورزش می شوند. با رعایت ترتیب فاصله زمانی می توانید سوخت و ساز بدن را بالاتر ببرید و چربی های زائد بیشتری را از دست بدهید. تمرینات با وقفه علاوه بر کالری سوزی بیشتر به افزایش حجم عضلات نیز کمک می کند. بیشتر شدن حجم عضلانی نیز منجر به سوزاندن چربی های بیشتر می شود. یعنی شما حتی وقتی ورزش هم نمی کنید از حالت عادی بیشتر کالری مصرف خواهید کرد.

حتما قبل از شروع برنامه ورزشی خود به مدت 5 دقیقه با سرعت کم بر روی تردمیل راه بروید. این کار پیش از ورزش بدن شما را گرم می کند. پس از گرم کردن، طوری بدوید که ضربان قلبتان به 85 درصد حداکثر خود برسد. یک دقیقه بیشتر در این حالت باقی نمانید و سرعت را آنقدر پایین بیاورید که ضربان حدود 50 درصد بشود. بعد از یک دقیقه دوباره به همان 85 درصد برسید. همین روند را با فواصل 1 یا 2 دقیقه ای ادامه بدهید و در انتها 5 دقیقه با سرعت کم روی تردمیل راه بروید تا بدنتان سرد بشود.

در هنگام دویدن و حتی راه رفتن بر روی این دستگاه بهترین حالت این است که دست ها از آرنج خم بشوند و زاویه 90 درجه پیدا کنند و در حین انجام تمرین با حرکت پا به صورت آونگی به جلو و عقب بروند. حرکت دست ها باید از مفصل شانه باشد. درست مانند زمانی که بر روی زمین می دوید. با شرکت دادن دست ها در تمرین، کالری بیشتری خواهید سوزاند.

اگر تمرینات مدام تکرار بشوند، بدن به این حرکات و شدت تمرین عادت می کند؛ در نتیجه با فلات تمرینی مواجه خواهید شد. یعنی تمرین شما چیز تازه ای برای بدن ندارد و بدن دیگر به آن واکنش نشان نخواهد داد. برای عبور از فلات تمرینی گاهی از دستگاه های دیگری مانند دوچرخه ثابت یا الپتیکال کمک بگیرید. اگر تنها وسیله در دسترس شما تردمیل است سرعت یا شیب آن را افزایش بدهید. انجام ورزش دراز و نشست بعد از تمرین با تردمیل، وقتی هنوز بدن شما گرم است، به سفت شدن عضلات شکم کمک می کند؛ به همین علت بعضی از تردمیل ها مجهز به پایه درازو نشست هستند. پس از چند ماه استفاده از تردمیل و از دست دادن بخشی از اضافه وزن خود می توانید با وزنه بر روی تردمیل بروید. این کار عضلات شما را غافگیر می کند و مانع ایجاد فلات تمرینی می شود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()