09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 42 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

اغلب تخصصین و پزشکان ورزش معتقدند افرادی که سالم هستند و از بیماری خاصی مانند زانو دردهای مزمن، کمر درد، بیماری های قلبی- عروقی، فشار خون بالا و... رنج نمی برند، برای انجام ورزش هوازی توسط دستگاه، بهتر است از تردمیل استفاده کنند. تردمیل دستگاهی است که هم در منزل و هم در باشگاه قابل استفاده می باشد.به کسانی که دچار درد جلو زانو هستند، استفاده از دوچرخه ثابت و دوچرخه متحرک توصیه نمی شود؛ مگر این که دوچرخه قابل تنظیم بوده و بتوانند زین آن را به نحوی تنظیم کنند که زانو زیاد خم نشود.

افرادی که بیماری حادی ندارند و وضعیت عمومی بدنشان نسبتاٌ خوب است می توانند به ورزش های هوازی نظیر پیاده روی تند، دویدن و شنا بپردازند.دوچرخه ثابت مانند تردمیل مزایای فراوانی دارد؛ ولی میزان حداکثر اکسیژن دریافتی که شاخص مهمی برای استقامت قلبی- عروقی می باشد، در هنگام ورزش با تردمیل بیشتر می باشد. به متلایان آرتروز زانو و دردهای اسکلتی نیز برای شروع، انجام تمرین با دوچرخه ثابت پیشنهاد می شود.

مقدار کالری که می توان با دوچرخه ثابت سوزاند مانند زمانی است که فرد پیاده روی تقریباٌ سریع انجام می دهد. این ورزش بهتر است در کنار پیاده روی انجام بشود. به عنوان مثال کسی که می خواهد با دوچرخه ثابت ورزش کند بهتر است ابتدا حدود 30 دقیقه با سرعت نسبتاٌ زیاد پیاده روی انجام بدهد و بعد به مدت 30 دقیقه بر روی دوچرخه ثابت رکاب بزند.

تمام دوچرخه ثابت های امروزی مجهز به سیستم تنظیم مقاومت به صورت مگنتی یا الکترومگنتی هستند؛ با افزایش مقاومت می توان سطح تمرین را بالا برد و قدرت عضلانی خود را بیشتر کرد؛ البته شدت تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد و افراد مسن یا آسیب دیده نباید به بدن خود فشار زیادی وارد کنند.

استفاده از دوچرخه های دستی نیز برای تقویت اندام فوقانی به خصوص عضلات قفسه سینه و شانه نیز توصیه می شود؛ این دوچرخه ها هم مجهز به سیستم تنظیم مقاومت می باشند که با افزایش آن می توان شدت تمرین را بیشتر کرد و قدرت عضلات را بالا برد.
دوچرخه ثابت بیشتر به زنان باردار، افرادی که مشکلات حس عصبی پا دارند، مبتلایان پوکی استخوان، کسانی که دچار مشکلات تعادلی یا بینایی هستند یا راه رفتن برایشان مشکل است توصیه می شود. اغلب این افراد قادر نیستند از دوچرخه متحرک استفاد کنند و حتی ممکن است راه رفتن بر روی تردمیل نیز برایشان سخت باشد.

دوچرخه ثابت، ثبات بیشتری دارد و تمرین با آن یک ورزش بدون برخورد است که فواید فراوانی به همراه می آورد؛ همچنین کسانی که از مشکلات دیابتی رنج می برند ممکن است در حین راه رفتن طولانی دچار زخم پا بشوند که این زخم ها به آسانی درمان پذیر نیست؛ به همین دلیل استفاده از دوچرخه ثابت برای این افراد ورزش مناسب تری محسوب می شود.کسانی که ران ها بزرگی دارند و در حین ورزش با دوچرخه ثابت کشاله ران شان اذیت می شود می بایست شورت با بالشتک دار بپوشند.

تردمیل یک دستگاه بسیار مناسب برای ورزش هوازی است که در استفاده از دستگاه های ورزشی خانگی بیشترین آمار را به خود اختصاص داده است؛ این دستگاه امروزه به امکانات بسیار خوبی مجهز می باشد که مهمترین آن صفحه نمایشگر است که سرعت، زمان، مسافت طی شده، کالری سوزانده شده و ضربان قلب را نشان می دهد؛ البته اغلب دوچرخه ثابت ها نیز به چنین مانیتوری مجهز می باشند.این اطلاعات باعث می شود فرد از وضعیت عمومی بدن خود آگاه شده و بتواند بر اساس یک الگوی ورزشی مناسب پیش برود.

دستگاه های خانگی ورزش را برای همه افراد قابل دسترسی می کند به طوری که وقتی یک تردمیل خانگی در منزل داشته باشید، دیگر نگران تاریک بودن هوا، نا مساعد بودن آب و هوا، کمبود وقت و بسیاری از مشکلات دیگر نخواهید بود.تردمیل دستگاهی است که می توانید توسط آن بدن خود را گرم کرده و با همان دستگاه به ورزش ادامه بدهید؛ چون دویدن و راه رفتن یکی از بهترین شیوه های گرم کردن بدن پیش از ورزش به شمار می آید.

تردمیل های مدرن برنامه های متعددی در سطوح مختلف در حافظه خود دارند که می توان بر اساس همان برنامه ها به انجام تمرین ورزشی مشغول شد. دستگاه هایی که مجهز به کنترل ضربان قلب هستند با توجه به میزان ضربان قلب سرعت را کم و زیاد می کنند تا به سیستم قلبی- عروقی آسیب وارد نشود. بیشتر تردمیل ها به ضربه گیرهایی مجهز می باشند که در مقایسه با سطح آسفالت و یا سرامیک بسیار انعطاف پذیرتر است و از عضلات، مفاصل و ستون فقرات ورزشکار محافظت می کند.

تازه کارها باید به خاطر داشته باشند تمرینات خود را با شدت ملایم شروع کرده و در حالی که آمادگی جسمانی خود را بالا می برند، سطح تمرین را افزایش بدهند. در هنگام تمرین با تردمیل حتماٌ کفش ورزشی مناسب به پا داشته باشید و مراقب حرارت و رطوبت بدن خود باشید. 30 دقیقه قبل از شروع تمرینات ورزشی یک لیوان آب بنوشید و در طی تمرین نیز هرگاه احساس تشنگی کردید گلویی تازه کنید؛ این کار بدن را هیدراته کرده و دمای بدن را متعادل نگه می دارد.

پس از این که تعادل خود را بر روی تردمیل به دست آوردید دستگیره ها را رها کنید؛ گرفتن دستگیره ها موجب می شود کالری کمتری بسوزانید و از منافع ورزش هوازی کاسته می شود؛ ضمن این که وضعیت طبیعی بدن از بین می رود و خطر کشیده شدن عضلات به وجود می آید.

در صورتی که بر روی تردمیل درست مانند زمانی که بر روی سطح زمین قرار دارید بدوید، هماهنگی و تعادل بیشتری در بدن ایجاد می شود و حس عصبی عمقی پیدا می کنید که به سبب ترشح هورمون های آرام بخشی مانند اندروفین و سروتونین می باشد. این هورمون ها اشتها و خواب را نیز تنظیم می کنند و به انسان نشاط و سرزندگی می بخشند؛ به طور کلی ورزش با دستگاه هوازی تردمیل برای افراد سالم بسیار مفید و اثر بخش می باشد؛ چند روز پس از استفاده منظم از این دستگاه تغییرات قابل ملاحظه ای را در بدن خود مشاهده خواهند کرد.

ارسال نظر

مینو :
0 0
perfect
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()