09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 26 : 18 دقیقه | نظرات کاربران ( 2 )

اگر منظور از نوشیدنی ورزشی، نوشیدنی در حین ورزش است، می توانیم به طور قطعی بگوییم بهترین نوشیدنی در حین ورزش هوازی چه وقتی بر روی دستگاه این تمرین را انجام می دهیم و چه بدون دستگاه، آب است.نوشیدن یک لیوان آب 30 دقیقه قبل از شروع تمرینات بدن را هیداراته نگه می دارد و زمانی که تمرین حدود 60 دقیقه طول می کشد و هدف شما از ورزش کاهش وزن و تناسب اندام است، در حین تمرین هرگاه احساس تشنگی کردید یا هر 15 دقیقه یک بار جرعه جرعه آب خنک بنوشید تا دمای بدن متعادل باقی بماند و سوخت و ساز بهتر انجام بشود. می توانید به آب کمی آب لیموی تازه بیفزایید؛ کسانی که قصد عضله سازی دارند می توانند به آب کمی شکر اضافه کنند.پس از ورزش زمان سوخت گیری است، اما نه به این معنی که به سراغ یخچال بروید و هرچه مایل هستید بخورید. پس از ورزش بدن انرژی زیادی از دست داده و آماده جذب می باشد به همین علت خوردن و نوشیدن مواد پر کالری ممکن است شما را چاق بکند.

تحقیقات نشان داده نوشیدن یک لیوان شیر شکلات کم چرب که زیاد شیرین نباشد، پس از یک جلسه تمرین سخت بهترین نوشیدنی است که هم حاوی کربوهیدرات و هم حاوی پروتئین می باشد. بهتر است شیر شکلات را خودتان درست کنید؛ چون شیر شکلات های آماده اغلب با شیر پر چرب و شکر زیاد درست شده اند.در آخرین تحقیقات مشخص شد کسانی که به مدت یک ساعت بر روی دوچرخه ثابت با سرعت زیاد رکاب می زنند، ااگر در زمان ریکاوری یک لیوان شیر شکلات بنوشند سرعت شان افزایش پیدا می کنند و پس از ریکاوری بهتر می توانند به تمرین ادامه بدهند.

شیر شکلات سبب سازگاری بیشتر با تمرین می شود؛ همچنین کسانی که از این نوشیدنی استفاده می کنند، عضلات بیشتری به دست می آورند و بدن متناسب تری خواهند داشت. عضلات بافت بسیار ارزشمندی هستند که انرژی بدن را تامین می کنند و باعث افزایش سوخت و ساز می شوند. نسبت 1 به 4 کربوهیدرات به پروتئین برای ریکاوری ایده آل است و گلکوژن را بازسازی می کند؛ در نتیجه خستگی پس از ورزش سریع تر رفع می شود. البته شیر خالص کم چرب هم برای سوخت گیری پس از ورزش گزینه مناسبی است. اگر رژیم غذایی سفت و سختی دارید، می توانید به شیر خود فقط پودر کاکائو اضافه کنید و بدون افزودن شکر آن را بنوشید.

شیر آب کافی دارد و برای تامین انرژی ورزشکار پس از تمرینات پربرخورد مناسب است. افرادی که قصد کاهش وزن ندارند، می توانند پس از ورزش با دستگاه های هوازی از قبیل تردمیل ، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و ... شیر سویا بنوشند. شیر سویا کمک می کند حجم عضله و ماهیچه در بدن بیشتر بشود و کاهش وزن اتفاق نیفتد. به هر حال شیر شکلات به مراتب بهتر از نوشیدنی های غنی شده با کربوهیدرات است که به اصطلاح به آن ها نوشیدنی های انرژی زا می گویند.

شکلات سیاه که ما به اصطلاح به آن شکلات تلخ می گوییم به دلیل غنی بودن از آنتی اکسیدان از تولید رادیکال های آزاد پیشگیری کرده و مانع تخریب سلول ها و پیری زودرس می شود؛ همچنین این ماده از بیماری پوکی استخوان پیشگیری می کند.خوردن یک تکه کوچک شکلات تلخ به صورت روزانه توصیه می شود. البته توجه داشته باشید شکلات حاوی یک نوع محرک است که ممکن است منجر به کم خوابی بشود. کسانی که به اختلالات خواب دچار هستند از بعد از ظهر به بعد از خوردن این ماده پرهیز کنند.

نوشیدن آب میوه های تازه و به ویژه آب کرفس بعد از ورزش بسیار مفید است. آب کرفس نیز حای مقدار زیادی آب است و انرژی بدن را تامین می کند. این ماده برای تصفیه خون و کاهش فشار خون مفید بوده و اشتها را نیز کنترل می کند. مصرف روزانه کرفس سوخت و ساز بدن را افزایش داده و باعث مصرف ذخایر چربی می شود. جعفری و رازیانه نیز هم خانواده کرفس هستند؛ به همین علت خواص مشابهی دارند. کرفس حاوی مقادیر مناسب و متعادلی از تمام مواد معدنی و ویتامین ها می باشد. می توانید به این نوشیدنی نیز آب لیموی تازه اضافه کنید؛ ترکیب آب کرفس با آب هویج نیز سبب خوش طعم تر شدن آن می شود. خوردن ترکیب شیر کم چرب و موز بدون شکر، پس از تمرینات ورزشی سنگین توصیه می شود.

ارسال نظر

********** :
5 1
چقد مقاله هاتون خوبن
Tiktak :
4 0
عالیییییییی خیلی اطلاعات مفید نصیبم شدممنون
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()