09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 10 مرداد 1398 در ساعت 25 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حس گرسنگی و تمایل به غذا خوردن به صورت غریزی در انسان وجود دارد و خوردن غذا یکی از لذت های خوب دنیوی تلقی می شود. هستند افرادی که با خوردن زیاد دچار چاقی و اضافه وزن می شوند و خواسته و ناخواسته تناسب اندام خود را بر هم می زنند. بر هم خوردن تناسب اندام کوچکترین پیامد خوردن بی رویه غذاهای رنگارنگ است و در نهایت سلامتی ما را بر هم خواهد خورد. سوال در این زمان به وجود می آید که چطور می توان از غذا خوردن لذت برد اما با کنترل میل زیاد به غذا را از بین برد و در عین حال که غذا می خوردیم تناسب اندام داشته باشیم.

افرادی که دچار اضافه وزن هستند و می خواهند لاغر شوند این سوال را پیش خود مطرح می کنند که چگونه می توانند پرخوری خود را کنترل کنند و به تناسب اندام برسند؟ برای رسیدن به جایی که بتوانید گرسنگی تان را کنترل کنید بهتر است این مقاله را بخوانید به راهکارهای ارائه شده در این متن عمل کنید

در زمان های مشخص و درست غذا بخورید

ساعت بدن کاملا دقیق و مشخص است و هر زمان که شما احساس گرسنگی شدید دارید یعنی زمان مشخصی برای غذا خوردن است. باید زمان خوردن غذا خوردن تان را به گونه ای تنظیم نمایید که بدن بداند در چه ساعاتی باید غذا بخورد. داشتن رژیم غذایی مشخص به بدن کمک زیادی می کند تا بیش از اندازه نخورد. سعی کنید تعداد وعده های بیشتری غذا بخورید و گرسنگی را از بین ببرید. برای غذا خوردن، میزان کالری مشخصی تعیین کنید تا هم سیر بمانید و هم غذای زیادی نخورید.

اینکه بتوانید تشخیص دهید چه زمان گرسنه واقعی هستید مهم است و به همین دلیل قبل از اینکه غذا بخورید کمی تامل کنید که بتوانید تشخیص دهید که آیا واقعا گرسنه هستید یا گرسنگی شما کاذب است و نباید چیزی بخورید. چند نوع گرسنگی داریم و باید آنها را بشناسید. گاهی آنقدر گرسنه هستید که سرتان سبک شده و احساس گیجی دارید و سطح قند خون تان آنقدر کم شده که نمی توانید بلند شوید و اقدامی انجام دهید. در این زمان حتما باید به گرسنگی تان پاسخ مثبت دهید و چیزی بخورید.

اگر جزو افرادی هستید که مرتب به فکر وعده‌ی غذایی بعدی هستید و تا یک ساعت از زمان خوردن غذایتان می گذرد نیاز به خوردن پیدا می کنید و این مدل گرسنگی بسیار مشکل است و تبعات زیادی برای بدن شما خواهد داشت. شنیدن صدای قاروقور معده گرسنگی واقعی نیست و باید با خوردن میان وعده جزئی این حالت را از بین ببرید. با از بین بردن صدای معده بدن خود را سیر نگه خواهید داشت و می توانید در کمال آرامش تا وعده بعدی تحمل کنید و بدون اینکه برای بدن تان مشکلی ایجاد شود.

حداقل 4 ساعت یک بار چیزی بخورید

در برنامه غذایی که می خواهید رعایت کنید سعی کنید هر چهار ساعت یک بار غذایی برای خوردنتان در نظر بگیرید تا بدن تان را از گرسنگی زیاد نجات دهید. سعی کنید بدن تان را بیشتر از این مدت منتظر نگه ندارید تا بتوانید اراده خود را حفظ کرده و سراغ غذاهای غیر مجاز و چاق کننده نروید.

خوردن غذا یا میان وعده هایی هر چند کوچک و ساده به بدن تان کمک می کند تا گرسنگی شدید نداشته باشید و بتوانید با تسلط کامل گرسنگی تان را کنترل نمایید. برای میان وعده های خود آجیل بدون نمک یا میوه های کوچکی استفاده نمایید تا هم برای بدن تان مفید باشند و هم بتوانند مدت زمانی شما را سیر نگه دارند. فیبر و میزان آب کافی را در برنامه روزانه خود در نظر بگیرید و این را فراموش نکنید که سلامتی شما از هر چیز دیگری واجب تر است.

صبحانه خوردن را هیچ گاه فراموش نکنید

صبحانه خوردن یکی از اصلی ترین کارهایی است که باید آن را انجام دهید و فراموشش نکنید. صبحانه برای سلامتی و کاهش وزن فواید زیادی دارد. سعی کنید برای وعده صبحانه خود مواد مقوی مثل انواع پروتئین ها را در نظر بگیرید تا معده شما برای مدت زمان طولانی تری سیر بماند و شما مجبور به خورده خوری نشوید و کالری زیادی را وارد بدن تان نکنید. پروتئین، چربی مفید و کربوهیدراتی که در صبحانه مصرف می نمایید به شما احساس سیری بیشتری می دهد و شما کنترل بیشتری بر روی خوردن تان خواهید داشت. اگر صبحانه را درست و به اندازه بخورید نباید تا نزدیک ظهر گرسنه شوید و پزشکان اغلب توصیه می کنند تا شما این وعده را تا 250 کالری بخورید تا بدن شما برای فعالیت های روزانه آمادگی کافی را داشته باشد. اگر برای صبحانه خوردن در زمان سرکار رفتن فرصتی ندارید، بهتر است شب قبل به فکر درست کردن صبحانه باشید تا وقت چندانی را از دست ندهید یا گرسنه به سرکار نروید. انتخاب شیر یا شیر سویا همراه جو دوسر بسیار مناسب بوده و علاوه بر سیر نگه داشتن شما برای بدن بسیار مفید است و سلامتی شما را تضمین خواهد کرد.

ورزش روزانه را فراموش نکنید

انجام دادن روزانه ورزش تا حد زیادی می تواند جلوی گرسنگی کاذب شما را بگیرد. اگر نمی توانید روزانه ساعتی را بیرون از منزل بروید و در باشگاه های ورزشی شرکت کنید یا حتی به پارکی برای ورزش کردن بروید، بهتر است برای بلند مدت خود هزینه کنید و دستگاه های هوازی مانند تردمیل، دوچرخه ثابت یا اسکی فضایی بخرید. با تهیه تردمیل یا سایر لوازم ورزشی راحت تر می توانید فعالیت ورزشی به صورت روزانه منظم داشته باشید و در ضمن با کالری سوزی که بدن تان انجام می دهد کالری بیشتری بسوزانید و زودتر به تناسب اندام دلخواه تان برسید.

حجم غذایتان را زیادتر کنید

بله درست شنیدید با کمک میوه و سبزیجات تازه و سالاد که شامل کاهو، خیار و گوجه و ... است حجم غذایتان را بیشتر کنید تا زودتر سیر شوید و مواد مضر که کالری زیادی نیز دارند را وارد بدن تان نکنید و در ضمن سیر نیز باشید. نوشیدن آب نیز به مقادر زیاد علاوه بر اینکه می تواند به پوست و طراوت و شادابی شما کمک کند می تواند به سیر ماندن شما برای مدت زمان طولانی کمک زیادی نماید.

مواد غذایی جامد با مقادیر زیاد مایعات می‌توانند به کنترل گرسنگی خیلی کمک کنند. وقتی مواد غذایی که آب زیادی دارند مثل میوه و سبزیجات مصرف می‌کنیم، در واقع وعده‌‌ی غذایی بزرگی را مصرف کرده‌ایم که کالری خیلی کمی دارند. به این ترتیب، غذای بیشتری مصرف می‌کنید و در عین حال کالری کمتری هم دریافت کرده‌اید.

فیبر بیشتری بخورید

خوردن سالاد، حبوبات و گوشت کم‌چرب، مصرف میوه‌ی تازه شما را بیشتر سیر نگه می دارد و البته این حجم از فیبر به دستگاه گوارش و سلامتی آن کمک زیادی خواهد کرد. فیبر در بدن ما دیرتر هضم می شود و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و دیابت نوع ۲ نیز در بدن ما کمتر خواهد شد.

از میزان پروتئین مورد نیاز کم نکنید

بدن همه ما به میزان مشخصی پروتئین نیاز دارد و گاهی افراد برای رسیدن به لاغری از این میزان پروتئن نیز کم می کنند و نمی دانند که با این کار چه بلایی بر سر بدن و سلامتی شان می آورند. انواع پروتئن را برای سلامتی تان به اندازه و حساب شده مصرف نمایید و از مزایای آن بدن تان را بهره مند کرده و در ضمن به لاغری نیز برسید. با این راهکارهای کوچک اما مهم راحت تر م یتوانید از پرخوری کردن دوری کرده و به مرور زمان به تناسب اندام مناسبی برسید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()