09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 10 ارديبهشت 1396 در ساعت 11 : 10 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

واقعیت این است که تردمیل و دوچرخه ثابت هر دو مزایای خاص خود را دارند و برای افراد سالم در هر سنی مفید می باشند. اما افرادی که به دلیل کهولت سن یا به هر دلیل دیگری دچار آرتروز زانو ویا دردهای عضلانی اسکلتی هستند، بهتر است برای انجام ورزش هوازی از دوچرخه ثابت استفاده کنند.

کار با دوچرخه ثابت یک تمرین کم برخورد است. تمرین کم برخورد، به تمرینی گفته می شود که فشار زیادی بر مفصل بدن تحمیل نکند و ورزش با دوچرخه ثابت یک نمونه بسیار خوب از این نوع تمرینات می باشد. دویدن و حتی راه رفتن در مقایسه با رکاب زدن فشار زیادی بر مفصل و به خصوص زانوها وارد می کنند. این وسیله به بیماران مبتلا به نقرس، افرادی که مشکلات تعادلی دارند، کسانی که از بیماری صرع رنج می برند، بیماران مبتلا به اختلالات بینایی و مشکلات ارتوپدی، توصیه می شود.

ورزش با دوچرخه ثابت، برای کسانی که دچار پوکی استخوان یا دیابت هستند نیز مفید است؛ زیرا افرادی که پوکی استخوان دارند، اگر زمین بخورند ممکن است دچار شکستگی لگن یا استخوان های دیگر بشوند و به دلیل پایین بودن تراکم استخوان در این بیماران درمان و ترمیم استخوان به سختی اتفاق می افتد. افراد دیابتی هم اگر در هنگام راه رفتن دچار جراحت پا بشوند، به مشکل بر خواهند خورد؛ زیرا زخم و جراحت در بیماران دیابتی به سختی درمان می شود.

در هنگام استفاده از دوچرخه ثابت یا اسپینینگ، توجه داشته باشید، دستگاه متناسب با ویژگی های فردی شما تنظیم شده باشد. ارتفاع زین بسیار مهم است، وقتی پدال ها در پایین ترین نقطه قرار می گیرند، زانوی شما می بایست کمی خم باشد. زین و دسته ها باید در حالت موازی با سطح زمین تنظیم شوند. رکاب زدن بر روی دوچرخه ثابت به کاهش اضطراب و استرس کمک می کند و باعث می شود فرد احساس بهتری نسبت به خودش و زندگی داشته باشد.

اسپینینگ، وسیله ای است که با آن می توانید با خستگی کمتر به نتایج بهتری دست پیدا کنید. همچنین این دستگاه ورزش هوازی، باعث می شود کاربر در حین انجام تمرین اکسیژن بیشتری مصرف کند. با افزایش اکسیژن، قلب ناچار می شود خون بیشتری به رگ ها پمپاز کند، در نتیجه گردش خون سریع تر اتفاق می افتد و اکسیژن تازه و مواد مغذی زیادتری برای تامین انرژی لازم به بافت ها می رسد. به این ترتیب متابولیسم بدن بهتر می شود و سیستم قلبی- عروقی تقویت خواهد شد.

بعضی از تمرینات ورزشی همه انرژی انسان را می گیرند و به اصطلاح فرد را از پا در می آورند؛ ولی دوچرخه ثابت کاربر را پر انرژی تر می کند. حتی اگر با خستگی برروی این دستگاه قرار بگیرید، پس از اتمام تمرین متوجه خواهید شد که هنوز سرشار از انرژی هستید. دلیلش این است که بعد از 30 دقیقه رکاب زدن مغز هورمون اندروفین و آدرنالین آزاد می کند و این هورمون ها باعث نشاط و سرزندگی می شوند.این ورزش کالری نسبتا زیادی در بدن می سوزاند و عضلات را تقویت می کند.

با توجه به آنچه گفته شد، دوچرخه ثابت برای افرادی که در اثر پیری، بیمار و ضعیف شده اند مناسب است؛ زیرا کار با این وسیله در مقایسه با تردمیل راحت تر می باشد و از آسیب های احتمالی پیشگیری می کند. اما برای افرادی که علی رغم افزایش سن هنوز سالم و قوی هستند، تردمیل وسیله مناسبی است و به جوان تر ماندن آن ها نیز کمک خواهد کرد. این دو دستگاه در کنار هم کارآیی های بیشتری دارند و به نوعی مکمل یکدیگر هستند.

ارسال نظر

معصومه :
1 0
عالی بود . سربلند باشید . مدتها فکرم مشغول این 2 وسیله بود . دوجرخه دارم . اگه بتونم تردمیل هم تهیه کنم .
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()