09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 27 دی 1396 در ساعت 6 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

به طور حتم میتوان گفت که مادر تمام ورزش ها پیاده روی و دویدن است و این ورزش شناخته شده جزو ورزش های مفید هوازی است که میتوان آن را در روش های مختلف مانند: سریع، آهسته انجام داد که بهترین پیاده روی سریع یا دویدن آهسته می باشد. این ورزش به ظاهر ساده نیز مانند تمام ورزش های دیگر نیاز به فراهم شدن و رعایت کردن نکاتی دارد که با انجام ندادن آنها ممکن است به بدنتان آسیب های زیادی وارد کنید. جهت انجام دادن این ورزش و برای جلوگیری از فشار به زانوها بهتر است بر روی چمن یا زمین خاکی راه رفته یا حتی المقدرو از تردمیل استفاده کنید و تمرین نمایید.

برای انجام دادن پیاده روی باید به یاد داشته باشید که یکی از ابزارهای مهم انجام دادن این ورزش استفاده از کفش های مناسب ورزشی است. گمان نکنید که این ورزش راحت است و حتی میتوان با کفش های دم دستی و معمولی نیز این کار را انجام داد که در این صورت بعد از مدتی عوارض این کار را حتما بر روی بدن مخصوصا کمر و پاهایتان احساس خواهید کرد.

در زمانی که راه می روید بدن شما با فعال کردن سلول هایتان سبب می شود تا برای بدست آوردن انرژی بیشتر چربی های ذخیره شده را بسوزانید و زمان هایی که شما تنفس عمیق تری دارید این کار هوای تازه تری را وارد ریه هایتان می کند و اکسیژن دریافتی سبب سوخت و ساز بیشتر در بدن شما خواهد شد. پس تا جایی که می توانید سعی کنید در زمان اجرای تمرینات نفس های عمیق و منظم انجام دهید.

بهتر است بدانید تحقیقات نشان داده اند که هدف از انجام ورزش های چربی سوز، سوزاندن چربی در همان زمان نیست و ورزشی خوب و ایده آل نامیده می شود که تا مدتی بعد از اتمام تمریناتتان نیز کالری سوزی را در بدن ادامه دهد. اکثر افراد با شروع کردن ورزش شان این سوال را همیشه می پرسند که برای از دست دادن یک کیلو چربی چه مقدار باید ورزش کرد و پیاده روی انجام داد؟ این را فراموش نکنید که بهترین کاری که می توانید شما برای بدنتان انجام دهید این است که آن را به انجام دادن ورزش عادت دهید تا آنزیم های چربی سوز در بدن به سوزاندن چربی عادت کنند و قادر باشند در تمام مدت شبانه روز در بدن ما چربی بسوزاند و برای تولید انرژی به جای استفاده از قند از چربی های ذخیره شده استفاده نمایند و آنها را بسوزانند.

می دانید که همیشه برداشتن گام های اولیه کمی سخت به نظر می رسند و اگر آنها را درست و اصولی برداریم می توانیم گام های بعدی را راحت تر برداریم. برای دویدن نیز از این راهکار استفاده می شود. برای اینکه بتوانید به دونده ای حرفه ای تبدیل شوید باید بتوانید به خوبی مدت زمانی نسبت طولانی را سریع راه بروید و پیاده روی مناسبی انجام دهید.  نحوه شروع کردن ورزش بسیار مهم است شاید شما نیز افرادی را دیده باشید که ورزش را دوست دارند و با علاقه زیادی رویدادهای ورزشی را دنبال می كنند، ولی اصلا ورزش نمی کنند و خودشان حال و حوصله فعالیت را ندارند.

زمانی که در جوانی به فکر ورزش کردن و وزنتان نباشید زمانی که سن و سالتان بالاتر می رود و به مرحله میانسالی می رسید حتی حال و حوصله پیاده روی ساده نیز نخواهید داشت چه برسد به انجام دادن ورزش مفصل تر. اگر در میانسالی حتی پیاده روی ساده هم انجام ندهید کم کم وزنتان اضافه خواهد شد و سلامتی جسمانیتان به خطر می افتد. به یاد داشته باشید با هر سن و سالی که باشید حتی مدت زمان طولانی نیز ورزش نکرده باشید و فعالیتی نداشته باشید می توانید ورزش را با پیاده روی شروع كنید و بعد مراحل دشوار را ادامه دهید.

برای شروع ورزش پیاده روی تان از برنامه های مقدماتی استفاده کنید تا به بدنتان آسیبی نرسانید. هر روز راه بروید کم کم به شتاب راه رفتن تان بیفزایید تا جایی که بتوانید حداقل 10 دقیقه پیاده روی کنید بدون اینکه دچار مشکلی شوید. نفس کشیدنتان را به صورت عمیق انجام دهید تا بتوانید سریع راه بروید. بعد از اینکه برای مدتی بدنتان به این رویه عادت کرد می توانید دوی نرم انجام دهید و بعد چند گام نیز راه بروید. این تمرین را نیز روزانه حداقل 10 دقیقه انجام دهید.

دقت كنید تمرینات شما فشار زیادی به بدنتان وارد نکنند و نفس شما نباید به شکلی باشد که نتوانید به راحتی صحبت کنید. میزان مسافت و زمان راه رفتن یا دویدن شما در ابتدای کار اصلا مهم نیست. اگر به هر دلیلی مانند آلودگی هوا، آب و هوای گرم و سرد نمی توانید بیرون از خانه پیاده روی کنید با تهیه تردمیل به راحتی می توانید در خانه پیاده روی کرده و بر سرعت زمان و تعداد ضربان قلبتان نیز نظارت داشته باشید.

کم کم با بالا رفتن آمادگی جسمانیتان کمتر راه بروید و به زمان دوی نرم خود بیفزایید و آن را تا 10 دقیقه ادامه دهید. ممكن است این وضعیت تغییر رویه چند ماه طول بكشد اما بهتر است صبور باشید و ناامید نشوید. با پشت سر گذاشتن این مراحل می توانید تمرینات دویدنتان را شروع کنید. دویدن راهی ایده آل و مناسب برای رسیدن به تناسب اندام بدن است. البته فراموش نکنید که در ابتدا نرم دویدن را باید امتحان کنید سپس با سرعت بیشتری بدوید. زمانی که شما نرم می دوید مقدار ضربان قلب شما کمی بالا می رود و در نتیجه فشار زیادی هم بر سیستم قلب و عروق شما وارد نمی شود.

درست است که دوی نرم برای جلوگیری از حملات قلبی و عروقی قلب ارزش كمتری از دوی سنگین دارد، اما برای بدن و آماده شدن آن لازم و ضروری است.فراموش نکنید که درست دویدن یک هنر است و باید برای دویدن ابتدا درست دویدن را نیز یاد بگیرید. زمانی که می دوید باید بر روی پنجه های پایتان فرود بیایید و به جلو خم شوید. اینگونه دویدن نه سرعت شما را افزایش می دهد و نه مقاومتتان را و به پاهایتان نیز آسیبی وارد نمی کند.

اگر شما با دویدن نادرست به ساق یا پاشنه ی پاهایتان فشار زیادی وارد کنید احتمال آسیب دیدگی پا افزایش پیدا می کند و همچنین سبب كندی سرعت تان خواهید شد و سریع تر خسته می شوید. زمانی که نادرست حرکت کنید نیروی بیشتری مصرف خواهید کرد تا با نیفتادن تان مبارزه کنید و با هدر دادن نیروی تان زودتر از ورزش کردن خسته می شوید.

برای اینکه دویدن درستی داشته باشید بهتر است به این شکل عمل کنید: 1- فرود آمدن بر روی پاشنه 2- صاف نگه داشتن ستون فقرات و پشت بدن 3- قرار دادن شانه ها به سمت پایین 4- آزاد نگه داشتن آرنج ها

در هر مرحله از آمادگی جسمانی باشید چه مبتدی چه قهرمان المپیك باید قواعد دویدن را رعایت کنید تا در زمان دویدن دچار مشکلی نشوید. به عضلات، قلب و شش ها فشار زیادی وارد نکنید و به بدن وقت كافی بدهید تا بتواند به شرایط دویدن و ورزش جدید عادت کند. ورزش با تردمیل کمک می کند تا با اصولی درست و کنترل شده از شر چربی های بدن خلاص شوید و با سرعتی آهسته شروع به پیاده روی و دویدن کنید.

به تدریج سرعت تردمیل را اضافه کنید تا بدن به این رویه عادت کند. زمان های ورزش را به مدت زمان های کوتاه تر تبدیل کنید و به یکباره در مدت زمان طولانی به بدنتان فشار نیاورید.
تردمیل ها برای ورزشکاران نیز برنامه های حرفه ای از پیش تعیین شده زیادی دارد و اگر خودتان نیز بخواهید می توانید بر شدت ورزش کردنتان بیفزاید.ورزش با تردمیل را به یک عادت روزانه مانند عادت روزانه مسواک زدن تبدیل کنید تا کم کم مزایای آن را ببینید. در صورتی که این کار را هر روز و به طور منظم انجام دهید، سوخت و ساز بدن شما افزایش خواهد یافت و برای سوزاندن چربی های بیشتر، موثرتر عمل خواهد کرد.

با استفاده از تردمیل می توانید زمانی که ورزش انجام می دهید و می دوید همزمان تلویزیون تماشا کنید، تلفنی صحبت کرده یا به موسیقی مورد علاقه تان گوش دهید و متوجه سختی ورزش یا مدت زمان آن نشوید. تردمیل های مدرن با استفاده از کنترل ضربان قلب شما به صورت مداوم به شما اجازه می دهند تا ورزش خود را به یک ورزش علمی و موثر تبدیل کنید. با این راهکارهایی که در این مقاله به شما ارائه داده شد به راحتی می توانید بعد از بالا رفتن آمادگی جسمانی تان پیاده روی را به دویدن اصولی تبدیل کنید تا بتوانید از مزایای این ورزش استفاده کنید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()