09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 30 ارديبهشت 1398 در ساعت 15 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

حتما شنیده اید که بزرگ بودن شکم برای سلامتی هر انسانی خطرات زیادی را به دنبال خواهد داشت. علاوه بر زیبایی و تناسب اندام، بزرگ بودن بیش از اندازه شکم سبب می شود نتوانید لباس های دلخواه تان را به راحتی تن کنید و با تنگ بودن آنها از ناحیه شکم دچار مشکل شوید. بزرگ بودن شکم احتمال ابتلا به انواع بیماری ها علی الخصوص دیابت نوع 2 و بیماری‌های قلبی را افزایش می‌دهد.

با اندازه گرفتن دور شکم متوجه خواهید شد که اضافه وزن شما تا چه حد است و بهتر است جهت برطرف کردن آن و رسیدن به حد نرمال اندازه دور شکم تان فکر اساسی نمایید. برای آب کردن چربی های شکم و در کل لاغری بهتر است به توصیه هایی که در ادامه به شما می کنیم توجه کنید و تا بتوانید با بالا بردن سوخت و ساز بدن تان شاهد تناسب اندام مناسبی در بدن تان باشید.

فیبر محلول بیشتری مصرف کنید

فیبر محلول نوعی ژل است که با جذب آب تشکیل می شود. زمانی که این نوع ژل را مصرف می کنید سرعت عبور غذا از دستگاه گوارش کمتر می شود و باعث می شود شما دیرتر احساس گرسنگی کنید و در نتیجه کمتر غذا بخورید. کمتر غذا خوردن و دیر سیر شدن شما به تناسب اندام و لاغری تان کمک زیادی خواهد کرد و البته از بدن سالم تری نیز برخوردار خواهید بود. فیبر محلول برای افرادی که شکم بزرگی دارند بسیار مفید است و تحقیقات ثابت کرده است که با مصرف 10 گرم فیبر محلول در طی روز، 3.7 درصد چربی شکم را می توانید آب کنید. تخم‌ کتان، کلم بروکسل، آووکادو، انواع حبوبات و ... غذاهای هستند که سرشار از فیبر محلول می باشند و خوردن آنها به سلامتی بدن کمک زیادی می کند.

غذاهای حاوی چربی‌های ترانس مصرف نکنید

افزودن هیدروژن به چربی‌های اشباع‌نشده‌ سبب به وجود آمدن چربی‌های ترانس می شوند و که این نوع چربی را می توان در برخی انواع کره‌ی گیاهی یا غذاهای آماده بسته‌بندی‌شده پیدا کرد. چربی های ترانس موجب انواع بیماری هایی مانند بیمارهای قلبی و عروقی شده و التهاب بدن را افزایش می دهند.

مصرف نوشیدنی های الکی را قطع کنید

نوشیدنی‌های الکلی سلامتی تمام افراد بسیار مضر هستند و جالب است بدانید نوشیدن الکل سبب افزایش چربی شکم نیز می شوند. برای خلاص شدن از شر چربی های شکم باید نوشیدن این نوع نوشیدنی ها را کنار بگذارید تا بتوانید چربی ها را کم کم آب کنید.

رژیم‌غذایی پر از پروتئین‌ بگیرید

برای آب کردن چربی های شکمی اگر بتوانید رژیم غذایی که پر از پروتئین باشد را دنبال کنید بسیار سریع تر به اهداف خود می رسید. پروتئین باعث بیشتر شدن هورمون به نام PYY می‌شود که این هورمن احساس سیری را به شما منتقل می کند. با داشتن احساس سیری نیز کمتر می خورید و سوخت و ساز بدن تان نیز برای هضم و جذب کردن پروتئین ها بالا می رود. با ادامه این روش کم کم می توانید چربی های اضافی بدن تان را از بین ببرید و به تناسب اندام خوبی برسید. گوشت، ماهی، تخم‌مرغ، لبنیات، آب‌پنیر و... پروتئین هایی هستند که می توانند برای بدن تان مفید باشند و مدت زمان طولانی نیز شما را سیر نگه دارند.

استرس خود را کمتر کنید

هورمون کورتیزول همان «هورمون استرس» است که با بالا رفتن این هورمن شما احساس گرسنگی زیادی داشته و بیشتر خواهید خورد. بیشتر خوردن کالری زیادی به بدن تان می رساند و در نتیجه در طولانی مدت شما شاهد چاقی خود خواهید بود. برای از بین بردن استرس ورزش هایی مانند یوگا و مدیتیشن یا حتی پیاده روی می توانند به یه شما کمک زیادی کنند. لازم نیست برای اجرای این ورزش ها به باشگاه بروید و با آموزش چند حرکت می توانید در خانه و در هر فرصتی که پیدا کردید این تمرینات را انجام دهید. برای پیاده روی نیز بهتر است از تردمیل که یکی از بهترین دستگاه های هوازی است استفاده نمایید تا راحت تر و سریع تر در هر زمانی خواستید پیاده روی مفیدی را انجام دهید.

انجام دادن ورزش هوازی را فراموش نکنید

انجام دادن ورزش‌های هوازی راهی مناسب و البته اصولی برای رسیدن به تناسب اندام و ارتقای سلامتی است. با انجام دادن ورزش هوازی از هر نوعی که باشد می توانید چربی سوزی خوبی در بدن تان به راه بیندازید و حتی چربی های شکم خود را آب کنید. استفاده از تردمیل، دوچرخه ثابت، اسکی فضایی و ... کمک می کنند تا شما در خانه حتی بدون رفتن به باشگاه و کمک گرفتن از مربی اصولی ورزش کنید و شاهد نتایج خوبی در بدن تان باشید.

کربوهیدرات مصرف کنید

مصرف کربوهیدرات‌ها چربی‌های شکمی را از بین می برند. رژیم‌غذایی را دنبال کنید که کربوهیدرات محدودی داشته باشد تا از طریق آنها بتوانید سوخت و ساز بدن تان را بالا ببرید.

روغن نارگیل استفاده کنید

چربی برای بدن مفید است و فقط باید از چربی های سالم و البته به اندازه استفاده کرد. به جای روغن های صنعتی و ناخالص بهتر است از روغن های سالمی مانند روغن زیتون، روغن کنجد و نارگیل به صورت روزانه در غذاهایتان استفاده نمایید. روغن نارگیل باعث افزایش سوخت‌وساز بدن شما نیز خواهد شد و با استفاده طولانی مدت از این چربی می توانید چربی های شکمی خود را نیز از بین ببرید. 30 گرم روغن نارگیل برای مصرف روزانه شما مناسب است و می توانید به طراوت و سلامت بدن و البته آب کردن چربی های شکمی شما کمک بزرگی کند.

به اندازه بخوابید

داشتن خوابی کافی می تواند متابولیسم بدن تان را افزایش دهد. با داشتن خواب کافی احتمال چاقی و افزایش چربی‌های شکم بسیار کم خواهد شد.

چای سبز را فراموش نکنید

چای‌سبز نوشیدنی مفیدی بوده که کافئین و آنتی‌اکسیدانی بسیار زیادی دارد و دارای مزایای زیادی برای بدن می باشد که اصلی ترین آن افزایش سوخت و ساز بدن ما است. چای سبز را بهتر است قبل از شروع تمرینات ورزشی تان مصرف کنید تا شاهد تاثیرات بیشتری بر روی بدن تان باشید. برای داشتن زندگی سالم تر و بدنی سالم باید سبک‌زندگی‌تان را تغییر دهید. با تغییر دادن سبک زندگی تان تن سالمی خواهید داشت و با داشتن تناسب اندام راحت تر زندگی خواهید کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
2 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()