09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 45 : 16 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

راه رفتن یک فعالیت بسیار ساده به نظر می رسد که ما آن را از کودکی آموخته ایم و تصور می کنیم با گذاشتن یک پا جلوتر و تکرار آن با پای دیگر راه می رویم و هیچ اتفاق پیچیده ای رخ نمی دهد، در حالی که راه رفتن یکی از بهترین فعالیت های بدنی محسوب می شود و تاثیرات زیادی در کل بدن دارد.

وقتی شروع به راه رفتن می کنید در دقیقه 1 الی 5 نخست بدن برای ترشح مواد شیمیایی مولد انرژی برانگیخته شده و سلول ها برای سوخت و ساز آماده می شوند؛ ضربان قلب از حدود 70 ضربه در دقیقه به حدود 100 ضربه می رسد؛ جریان خون سریع تر و بهتر می شود و حرارت عضلات بالا می رود که در اصطلاح می گوییم بدن گرم شده است و در همان دقایق اولیه خشکی و گرفتگی مفاصل برطرف خواهد شد؛ زیرا مایع روان کننده برای حرکت راحت تر در مفاصل آزاد می شود و در همین حین بدن حدود 20 کالری می سوزاند.در هنگام استراحت نیز بدن درهر دقیقه 1 کالری بیشتر خواهد سوزاند. در پایان 5 دقیقه بدن شروع به سوزاندن هیدروکربن ها می کند.

در دقیقه 5 الی 10 بعد، ضربان قلب از 100 به 140 در دقیقه می رسد و با افزایش سرعت می توانید در هر دقیقه 6 کالری بسوزاند؛ مواد شیمیایی رها می شوند که رگ ها را گشاد می کنند؛ فشار خون کمی افزایش می یابد و اکسیژن تازه توسط خون به عضلات می رسد و عضلات انرژی لازم را برای ادامه فعالیت به دست می آورند.

در دقیقه 10 الی 20 پس از آغاز تمرین، دمای بدن به بالا رفتن ادامه می دهد و فرد شروع به عرق ریختن می کند؛ زیرا رگ های خونی که نزدیک سطح پوست قرار دارند برای متعادل کردن دما و پایین آوردن حرارت گشاد می شوند و همراه با عرق مواد زائد و سمی از منافذ پوست بیرون می زنند؛ در این مرحله بدن در هر دقیقه 7 کالری می سوزاند؛ تنفس عمیق تر و بیشتر می شود و هورمون هایی مانند گلوکاگون و اپی نفرین افزایش می یابد تا عضلات بتوانند سوخت و ساز بیشتر داشته باشند.

20 الی 45 دقیقه، زمان طلایی ورزش محسوب می شود؛ در این هنگام هورمون های شادی بخش مانند سروتونین و اندروفین آزاد می شوند و فرد احساس سرزندگی و نشاط پیدا می کند؛ انسولین کاهش یافته و سلول های چربی در معرض سوخت و ساز قرار می گیرند؛ ورزشکار جان تازه ای می یابد؛ تعرق بیش از پیش افزایش می یابد و کاهش وزن رخ می دهد.

در دقیقه 45 الی 60 دقیقه، ورزشکار احساس خستگی و کوفتگی می کند؛ چون عضلات با کمبود هیدروکربن مواجه شده اند؛ در این زمان کالری سوزی کاهش می یابد اما باز هم در مقایسه با شروع تمرین کالری بیشتری در هر دقیقه مصرف می شود. در 5 دقیقه آخر آهسته راه بروید تا ضربان قلب به حالت عادی بازگردد؛ سپس چند حرکت کششی انجام بدهید. پس از این تمرین چربی سوزی حداقل تا یک ساعت پس از ورزش ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()