09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 13 مهر 1396 در ساعت 26 : 15 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

انجام دادن ورزش به ما کمک می کند تا سریع تر به لاغری و تناسب اندام برسیم، به حفظ و حتی ارتقای سلامتی خود کمک کنیم. اگر هدف مشخص و مهمی را برای خود تعیین نکرده باشید دیر یا زود تنبلی و ناامیدی به سراغتان خواهد آمد و شما را از ادامه راه دور می کند.

ممکن است دوره زمانی کوتاهی به استراحت بپردازید و بدن را ریکاوری کنید، ولی سعی داشته باشید این استراحت بیش از یک هفته طول نکشد، زیرا باعث بر هم خوردن تناسب اندامتان خواهد شد و دچار مشکل می شوید. اگر مدت زمان طولانی رژیم غذایی بگیرید و ورزش کنید، چه به باشگاه بروید یا در خانه با کمک دستگاه های هوازی مانند تردمیل ورزش کنید فرقی ندارد، نباید برای مدت زمان طولانی ورزش کردن را کنار بگذارید.

اگر به تناسب اندام بالاتری رسیده باشید، مدت زمان بیشتری نیز طول می کشد تا عضلاتتان از حالت شکل گرفته خود بیفتند و به حالات اولیه بازگردید. بدن بیش از یک هفته طول می کشد تا از حالت خود خارج شود و در اصطلاح دوباره نرم شود. سعی کنید اگر به هر دلیلی نمی توانید از خانه خارج شوید و به باشگاه بروید و تمریناتتان را انجام دهید، در خانه با کمک دستگاه های هوازی مانند؛ تردمیل روزانه ورزشی هر چند سبک مانند پیاده روری را مداوم انجام دهید.

لازم نیست مدت زمان طولانی یا وقت زیادی را حتی برای پیاده روی اختصاص دهید. با وجود تردمیل در خانه میتوانید از هر فرصتی که پیدا کردید، استفاده کنید و فعالیت روزانه خود را انجام دهید و نگذارید بدن دچار کسی و تنبلی شود. اجازه ندهید رها کردن ورزش به بیش از 2 هفته برسد، زیرا تحقیقات نشان داده رها کردن ورزش با وقفه بیش از دو هفته تناسب قلبی و عروقی، عضلات را کاهش می دهد و ما را دچار مشکل می کند. اگر تا به حال ورزش هوازی یا قدرتی انجام می دادید بدن در زمان رها کردن هر کدام از این ورزش ها واکنشی متفاوت نشان خواهد داد.

در زمان فعالیت و ورزش مخصوصا تمرینات قدرتی هر دو نوع فیبر عضلات ما فعالیت می کنند. همان طور که میدانید فعالیت هایی مانند: راه رفتن، صحبت کردن، نشستن و ... همگی فیبرهای عضلانی نوع یک را وادار به حرکت می کنند و زمانی که شما سخت تمرینات ورزشی انجام دهید و قدرتی ورزش کنید، فیبرهای عضلانی نوع دو شما نیز فعال خواهند شد و میتوانید عضلات بدن را پرورش دهید. رها کردن ورزش برای مدت زمان طولانی بیشتر بر روی فیبرهای عضلانی نوع دو ما اثر می گذارد و آنها را درهم شکسته می کند.

حتی این فیبرها در زمان ورزش نیز زودتر از فیبرهای عضلانی نوع یک تغییر می کنند،بنابراین به یاد داشته باشید که با کنار گذاشتن ورزش قدرتی آسیب بیشتری خواهید دید. بهتر است این وقفه بیشتر دو هفته طول نکشد تا دچار مشکلات بعد از آن نشوید. به یاد داشته باشید گاهی استراحت کردن نیز بد نیست و بعد از انجام دادن تمرینات روزانه سخت یا حتی دویدن های مداوم بر روی تردمیل یک استراحت مفید می تواند به بهبود قدرت، رشد عضلات و تناسب هوازی تان کمک کند.

با استراحت در بین دوره های ورزشتان می توانید تناسب روانی تان را نیز بهبود ببخشید. بهتر است بدانید بدن و ذهنتان برای سلامتی و داشتن عملکردی بهتر نیاز به ریکاوری دارند و باید این نکته را فراموش نکنید. قانونی درباره اینکه یک استراحت بهتر است چه مقدار طول بکشد وجود ندارد و ممکن است شما تنها با چند روز استراحت احساس سرحالی و شادابی کنید و ممکن است تنها یک روز استراحت برای ریکاوری بدن برای شما کافی باشد، اما باید مواظب باشید این مقدار تبدیل به دو هفته و دو ماه نشود.

فراموش نکنید منظور از استراحت چسبیدن به مبل نیست که اصلا تکان نخورید بلکه بهتر است روزانه فعالیت های سبکی حتی در خانه انجام دهید. به طور مثال بهتر است یوگا یا یک پیاده روی طولانی بیرون یا در منزل به کمک تردمیل و دوچرخه سواری آهسته ای را انجام دهید تا بدن کلا از فرم و آمادگی خود خارج نشود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()