09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 10 مرداد 1398 در ساعت 25 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اگر بتوانید روزانه اقداماتی را انجام دهید که روز سالم و بانشاطی را سپری کنید چشم بر هم بگذارید هفته خوب و موفقیت آمیز و در نهایت ماهی خوب و سالمی را گذرانده اید آن هم با اصولی غذایی سالم و بدنی سرحال. با انجام دادن اقداماتی ساده اما مؤثر می توانید روال زندگی خود را به سمت سلامتی و سالم زندگی کردن هدایت کنید. در این مقاله قصد داریم به شما یادآوری کنیم تا با یک سری اقداماتی روزی سالم و در نهایت بدنی سالم برای مدت زمان طولانی داشته باشید.

*** در وهله اول خوردن صبحانه را در هر شرایطی فراموش نکنید و برای خوردن صبحانه وقت بگذارید. صبحانه برای کم کردن وزن تا حد قابل توجهی مهم است، زیرا با خوردن صبحانه سالم کمتر در طی روز احساس گرسنگی می کنید و روزتان را بانشاط ‌تر آغاز خواهید کرد. با خوردن صبحانه بدن سوخت کافی برای شروع فعالیت روزانه خود را خواهد داشت و ولع شما برای خوردن هله‌هوله‌ها کم خواهد شد و می توانید خود را راحت تر کنترل کنید. اگر جزو آن دسته افرادی هستید که صبح بعد از بلند شدن زمانی برای خوردن صبحانه نداشته یا اصلا اشتهایی ندارند بهتر است از شب قبل ناهار و صبحانه تان را آماده کنید تا بعد از بلند شدن فقط لازم باشد حاضر شوید و غذاهایتان را بردارید و به سمت محل کارتان بروید.

***اشاره کردیم که اگر بتوانید از شب قبل به فکر غذای فردایتان باشید راحت تر می توانید برای درست کردن و تهیه لوازم آن برنامه ریزی داشته باشید. داشتن برنامه غذایی اصولی و درست از مهم ترین کارهایی است که باید انجام دهید. برنامه کمک می کند تا بتوانید از تمام گروه های غذایی استفاده کرده و در خانه برای خودتان غذای سالمی آماده کنید. غذاهای بیرون معمولا پر کالری هستند و برای بدن ضررهای زیادی از جمله چاقی به دنبال خواهند داشت.

*** در برنامه غذایی روزانه خود پروتئین و فیبر زیادی بگنجانید. این دو ماده مغذی برای بدن ضروری هستند و با مصرف آنها تا ساعت‌ها سیر می‌مانید و این ویژگی به سیر ماندن طولانی مدت شما کمک خواهد کرد. زمانی که شما برای مدت زمان طولانی سیر باشید کالری غیر ضرروی را مصرف نخواهید کرد و همین عوامل کوچک سبب لاغری شما خواهند شد. میوه‌ها و سبزیجات فیبر زیادی دارند و با مصرف زیاد آنها در طی روز کمتر گرسنگی را حس خواهید کرد.

*** انجام دادن ورزش یکی دیگر از رکن های رسیدن به تناسب اندام و سلامتی بدن است که باید به آن همانند تغذیه مناسب توجه شود. لازم نیست روزانه ورزش سنگینی انجام دهید که زمان زیادی بخواهد یا پس از مدتی از اجرای آن خسته شوید. همین که بتوانید در خانه با کمک تردمیل پیاده روی ساده روزانه انجام دهید به ارتقای سطح سلامتی بدن تان کمک خواهید کرد.

پیاده‌روی فعالیتی ساده است که تمام افراد با هر سن و سالی چه در خانه با کمک تردمیل و چه در فضای باز می توانند آن را انجام دهند. با افزایش آمادگی جسمانی تان بهتر است مدت زمان پیاده روی تان را تغییر دهید تا بدن بتواند از فواید این فعالیت استفاده کند.

*** نوشیدن آب به اندازه کافی را فراموش نکنید. آب مایه حیات بدن ما انسان هاست و با خوردن آب می توانید میزان سوخت و ساز بدن تان را بالا ببرید و علاوه بر آن سلامتی را به آن هدیه دهید. خوردن آب در طی روز به اندازه زیادی اشتهای شما را کنترل خواهد کرد و این موضوع به کاهش وزن تان کمک می کند. پزشکان توصیه دارند حداقل روی 8 لیوان آب بنوشید و اگر می خواهید سالم تر بمانید و به تناسب اندام نیز برسید باید از میزان آب در نظر گرفته شده برای بدن بیشتر بنوشید تا پوست و بدن سالمی داشته باشید و در ضمن تناسب اندام خوبی نیز پیدا کنید.

*** برای رسیدن به تناسب اندام و داشتن بدنی سالم باید هوای خورد و خوراک تان را داشته باشید و برای سلامتی تان ارزش قائل باشید. گرسنگی ممکن است شما را در طی روز اذیت کند و مجبور شوید از غذاهای ناسالم استفاده کنید. با درست کردن غذاهای سالم و به همراه داشتن آنها می توانید به گرسنگی تان پاسخ درستی دهید و گرفتار اشتباهات تغذیه ای نشوید. خوردن صبحانه سالم را هیچ گاه فراموش نکنید و حتی اگر میل زیادی به خوردن غذا ندارید در اول صبح میوه‌های تازه میل کنید تا انرژی لازم برای انجام کارهای روزانه تان را داشته باشید.

*** داشتن خواب کافی برای سلامتی بدن لازم و امری ضروری است. توصیه شده است انسان برای داشتن بدن سالم باید 7 الی 8 ساعت در شبانه روز بخوابد و در ضمن کیفیت این خواب نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر در طی شب چندین بار بلند می شوید و کیفیت خواب شما چندان رضایت بخش نیست باید برای بر طرف کردن مشکلتان فکری کنید تا بتوانید در طی روز سالم و سرحال به فعالیت های روزانه تان بپردازید.

*** رعایت بهداشت فردی نیز از نکاتی است که برای سالم و سرحال ماندن بدن تان ضروری است. این نکات کوچک هستند که در کنار هم می توانند در مجموع سلامتی بدن ما را تأمین کنند و نباید آنها را نادیده گرفت. به طور مثال بهترین کار برای سلامتی بدن آن است که هر روز دوش بگیرید تا میکروب ها از روی بدن شما شسته شوند و بدنی شاداب پیدا کنید. مسواک زدن، آراستن مو‌ها و پوشیدن لباس‌های تمیز همگی از جمله کارهایی هستند که با انجام دادن آنها بهداشت فردیتان را حفظ خواهید کرد. این را به یاد داشته باشید که با رعایت بهداشت فردی علاوه بر اینکه سلامتی بدن تان را به دست خواهید آورد، عزت نفس و اعتماد به نفس تان را تا حد زیادی افزایش خواهید داد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()