09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 25 آبان 1396 در ساعت 28 : 9 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

افرادی که بدنی متناسب دارند بی شک مرتبا ورزش کرده و در کنار ورزش نیز از رژیم غذایی صحیح پیروی می کنند. کاهش وزن بدون تمرینات روزانه و تغذیه مناسب امکان پذیر نیست و باید برای رسیدن به هدف و داشتن بدنی خوش فرم سختی کشید.در این مقاله می خواهیم اشتباهاتی را بیان کنیم که اکثرا با آن مواجه می شوند و با انجام دادن روش هایی برای کاهش وزن، حتی با رژیم و ورزش نیز افزایش وزن دارند. در دورانی که برای کاهش وزن تلاش می کنید و نتیجه معکوس می گیرید، حتما اشتباهاتی دارید که خودتان نیز از آن ها آگاه نیستید. در این مقاله با ما همراه باشید تا شما را از این اشتباهات آگاه کنیم.

هرچه دوست دارید می خورید

داشتن یک رژیم غذایی مناسب در کنار ورزش یکی از تاثیر گذارترین روش هایی است که هر ورزشکار حرفه ای آن را انجام می دهد. ورزشکارانی مانند دوندگان یا دوچرخه سواران با اینکه روزانه تمرین دارند و ورزش های هوازی پی در پی را هر روز انجام می دهند از رژیم های غذایی که توسط متخصصان ورزشی به آن ها ارائه شده است پیروی می کنند.

درست است که شما یک ورزشکار حرفه ای نیستید اما اگر می خواهید وزن کم کنید و هر روز ورزش می کنید این را به یاد داشته باشید که نمی توانید هرچه دوست دارید بخورید و باید رژیم غذایی داشته باشید. حتی اگر هر روز شدیدا ورزش می کنید، این دلیلی نمی شود تا شما هرچه را دوست دارید بخورید و انتظار کاهش وزن نیز داشته باشید.

برخی افراد پس از 1 ساعت دویدن بر روی تردمیل و تمرین کردن با دستگاه هوازی، شروع به خوردن می کنند و قانون شان این است که چون ساعتی ورزش کرده اند پس می توانند هرچه دوست دارند بخورند. حتی برای دویدن بر روی تردمیل نیز باید قبل از تمرین انرژی مورد نیاز بدن تان را تامین کنید تا بتوانید بر روی دستگاه بدوید یا راه بروید اما بهتر است که پس از تمرین سریعا شروع به خوردن خوراکی نکنید.

این کار نه تنها باعث افزایش وزن تان می شود، بلکه موجب خواهد شد تمامی زحمات شما برای کاهش وزن به هدر رود. اگر دوست دارید وزن تان را کم کنید باید بیشتر از آن که کالری مصرف می کنید کالری بسوزانید، این مهم ترین اصل در کاهش اضافه وزن شماست.

بیش از اندازه غذای سالم مصرف می کنید

درست است که شما با تصمیم به کاهش وزن شروع به مصرف غذای سالم می کنید تا به هدف تان برسید اما گاهی اوقات نیز با مصرف بیش از اندازه غذای سالم و رژیمی باعث اضافه وزن می شوید. در اصل بیشتر مواد غذایی سالم و مغذی که شما به رژیم غذایتان وارد می کنید در صورت مصرف بیش از حد می تواند موجب افزایش وزن تان شود و نتیجه ای معکوس به شما دهند.

با اینکه غذایی سالم مصرف می کنید اما با وارد کردن حجم زیاد از آن به بدن باعث می شوید که انرژی بالایی وارد بدن تان شود و در این شرایط بدن این انرژی را به چربی تبدیل می کند که در نهایت منجر به اضافه وزن خواهد شد.

از خواب کافی بهرمند نمی شوید

حتی با ورزش روزانه و رژیم غذایی مناسب اگر خواب کافی نداشته باشید تمام برنامه هایتان به صورت معکوس عمل می کند. کمبود خواب منجر به افزایش هورمون کورتیزول یا همان استرس در بدن می شود و با داشتن خواب کافی در طول شبانه روز بدن شما این هورمون ها را تنظیم می کند که باعث مختل کردن گرسنگی خواهد شد.

داشتن خواب کافی مخصوصا پس از یک روز تمرینی، باعث ریکاوری شدن می شود و بدن در طول خواب ماهیچه ها و عضلات را ترمیم می کند. داشتن 6 الی 8 ساعت خواب شبانه، کمک شایانی به کاهش وزن می کند و شما باید سعی کنید که رژیم خود را با خواب تان هماهنگ نمایید تا بهترین نتیجه را بگیرید.

نوشیدنی های رژیمی را جای آب مصرف می کنید

درست است که نوشیدنی های رژیمی ، کم شکر و کم کالری هستند و در کاهش وزن موثرند، اما با مصرف طولانی مدت و بیش از اندازه آن ها، نتیجه معکوس می گیرید. طی تحقیقات به عمل آمده، مشخص شده است که نوشیدنی های رژیمی حاوی شیرین کننده های مصنوعی می باشند که باعث می شوند هوس شما برای مصرف مواد غذایی شیرین از جمله بیسکوییت و کیک افزایش یابد.

نوشیدن آب به میزان کافی در زمان کاهش وزن را فراموش نکنید. در طول تمرینات و ورزش برای کاهش وزن بدن شما تعریق می کند و مقدار زیادی آب به واسطه این تعریق از بدن خارج می شود. شما باید در حین تمرینات به میزان کافی آب بنوشید و بدن را هیدراته نگه دارید. این کار باعث می شود که بدن تان برای ادامه ورزش آب کافی داشته باشد. به جای مصرف نوشیدنی های رژیمی سعی کنید آب کافی را به بدن تان برسانید.

میان وعده نمی خورید

روش صحیح غذا خوردن این است در طول روز به طور مکرر مواد غذایی با حجم کم مصرف کنید که این کار باعث کاهش وزن می شود. خورن میان وعده در دوران کاهش وزن باعث می شود که هوس خورن بیش از حد غذا در وعده اصلی از بین برود و کمتر غذا بخورید.مصرف میوه یکی از بهترین گزینه ها برای میان وعده است که هم مفید بوده و در کاهش وزن تاثیر به سزایی دارد.

وسواس بیش از حد به خرج می دهید

یکی از اشتباهاتی که افراد در دوره کاهش وزن و رژیم غذایی انجام میدهند این است که مصرف موادی را که فکر می کنند باعث افزایش وزن می شود و به آن علاقمند هستند به کلی کنار می گذارند. این کار باعث می شود که شما پس از مدتی برای مواد مصرفی که در خوردن آن ها محدودیت ایجاد کرده اید حریص تر شوید.

شما می توانید برای خود قوانینی وضع کنید تا به مشکل نخورید. مثلا به خود قول دهید پس از مصرف شکلات باید حتما 2 لیوان آب بنوشید. سعی کنید مصرف مواد غذایی دلخواه تان را به صورت متعادل ادامه دهید و با این روش هوس خود را در مصرف مواد غذایی که موجب افزایش وزن تان می شود کنترل نمایید.

به اندازه کافی غذا نمی خورید

نخوردن غذا و کم خوردن آن یکی از اشتباهاتی است که در زمان کاهش وزن انجام می شود. بدن برای انجام تمرینات ورزشی نیاز به انرژی دارد و این انرژی را با تغذیه مناسب شما به دست می آورد. اگر در دوره کاهش وزن شما مصرف غذا را بیش از حد کاهش دهید، بدن به میزان کافی انرژی نخواهد داشت و در حین تمرین شروع به سوختن عضلات می کند و چربی ها را نگه می دارد که گاهی باعث افزایش وزن می شود.

در این زمان حتی اگر شما کاهش وزن داشته باشید اما چون این کار از روش صحیحی نبوده به بدن آسیب می رساند. به همین دلیل است که می گویند با ورزش و رژیم غذایی مناسب به کاهش وزن دست یابید زیرا اگر تمرینات شما در کنار یک رژیم غذایی ناصحیح انجام شود چربی سوزی تان نیز درست نخواهد بود و منجر به سوختن عضلات تان خواهد شد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()