09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 9 ارديبهشت 1396 در ساعت 17 : 11 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

اسکی فضایی یک دستگاه هوازی دوست داشتنی است که انجام تمرین با آن بسیار ساده می باشد؛ کافی است پاهای خود را روی پدال ها بگذارید و آن ها را به حرکت در بیاورید؛ حرکت پاها حالتی میان قدم زدن و رکاب زدن بر روی دوچرخه خواهد بود.این دستگاه ورزشی در مقایسه با سایر دستگاه های هوازی کمترین فشار را به بدن وارد می کند و باعث می شود حرکات پا بسیار روان و بدون برخورد باشد.

تهیه یک اسکی فضایی خانگی منافع بی شماری به همراه دارد. تمرین با این دستگاه ضربان قلب را بالا می برد و باعث می شود وضعیت قلبی- عروقی بدن بهبود بیابد. قلب مانند سایر عضلات در پاسخ به درجات مختلف فشار تقویت می شود. بسیاری از پزشکان معتقدند، کسانی که 75 دقیقه در هفته تمرین هوازی انجام می دهند سیستم قلبی- عروقی قوی تری دارند و احتمال کمتری دارد که به بیماری های مربوط به این سیستم مواجه شوند.

در هنگام انجام تمرین با اسکی فضایی ماهیچه های چهارسر ران، همسترینگ و ماهیچه های سرینی درگیر می شوند؛ همچنین ماهیچه های دوقلو پشت ساق پا نیز به کار گرفته می شوند.اغلب الپتیکال های مدرن و پیشرفته امروزی دارای تنظیمات شیب و مقاومت هستند که باعث می شود بتوانید بر روی ماهیچه های مورد نظر تمرکز کنید؛ هر چه زایه پدال ها را افزایش بدهید و مقاومت دستگاه را بالا ببرید سطح تمرین بالا می رود و عضلات پا و باسن بهتر فرم می گیرند.

اغلب اسکی فضایی ها هم به دسته ثابت و هم دسته متحرک مجهز هستند؛ اگر در حین تمرین دسته متحرک دستگاه را بگیرید و همراه با حرکت پاها، دست ها را نیز به جلو و عقب ببرید تمام بدن وارد تمرین می شود. بر روی این دستگاه حتی می توانید گاهی برای تنوع به صورت معکوس پدال بزنید و عضلات پشت پای خود را بیشتر تقویت کنید. ورزش با اسکی فضایی مزایای ورزش ایروبیک را به همراه دارد و باعث می شود در هنگام انجام سایر فعالیت های روزانه توانایی بیشتری داشته باشید.

پدال زدن بر روی این دستگاه موجب بازسازی مواد معدنی استخوان ها شده و به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند و از بسیاری از بیماری هایی که عامل اصلی آن ها چاقی و بی تحرکی است در امان خواهید ماند؛ حتی اگر ورزش با اسکی فضایی را بسیار دوست می دارید نباید در انجام تمرین با آن زیاده روی کنید؛ بهترین حالت این است که میان هر جلسه تمرین هوازی یک روز فاصله باشد؛ زمان ریکاوری به بدن فرصت بازسازی مجدد می دهد و خطر آسیب های ورزشی را می کاهد.

در صورتی که در سطح بالاتری از آمادگی جسمانی خود ورزش کنید بسیاری از اثرات مثبت این فعالیت خنثی خواهد شد. انجام تمرین زیاد با اسکی فضایی شما را با اختلال در خواب و کج خلقی مواجه می کند. سطح تمرین به آمادگی جسمانی فرد بستگی دارد و هر چه بیشتر ورزش کنید از آمادگی جسمانی بالاتری برخودار خواهید شد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()