09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | یکشنبه 6 آبان 1397 در ساعت 44 : 12 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

دویدن یکی از ورزش هاییست که تاثیر به سزایی در حفظ و تقویت سلامت جسمی و روحی انسان دارد. فواید دویدن بی شمار است اما بسیاری از افراد حتی با دانستن فواید ورزش باز هم از اجرای آن سرباز می زنند؛ برای مثال: کمترین حسی که افراد از یک دویدن ساده می گیرند، آرامش آن است که موجب از بین رفتن استرس برای مدت 30 دقیقه خواهد شد. همین که شما می توانید تنها با قدم زدن آهسته از دنیای پر مشغله تان دور شوید خود باعث ایجاد آرامش ذهنی و روحیست.

همانطور که می دانید دویدن یکی از اصلی ترین راه ها برای رسیدن به تناسب اندام و کاهش وزن است و اصولا افرادی که تصمیم جدی به از بین بردن چربی های اضافه بدن دارند، ابتدا با دویدن تمرینات خود را آغاز می کنند. به همین دلیل استفاده از تردمیل این روزها در بین تمامی افراد رواج یافته است که می توان با برنامه ریزی دقیق بر روی دستگاه به تناسب اندام مورد نظر رسید. با این حال تصورات اشتباهی درباره دویدن بوجود آمده است که در این مقاله به آن ها اشاره می کنیم!

دویدن برای زانوها مضر است!

آیا واقعا دویدن برای زانوها مضر است؟ طی تحقیقات به عمل آمده درباره تاثیر دویدن بر روی زانوها، محققین به این نتیجه دست یافتند که با تمرینات پی در پی زانوها و مفاصل مستحکم تر خواهند شد؛ درست است دویدن آن هم به صورت روزانه باعث می شود که استخوان هایتان متراکم تر شده و در نتیجه از پوکی استخوان نیز جلوگیری کنید. تنها کافیست روزی 5 دقیقه شروع به راه رفتن کنید و پس از مدتی عادت کردن به تمرین، سرعت و شدت آن را افزایش دهید؛ با استفاده از تردمیل می توانید سرعت، مدت زمان و شدت تمرینات را با دقت تمام برنامه ریزی نمایید.

این باور که دویدن موجب آسیب به زانوها می شود، کاملا رد شده است و با تحقیقات نقطه مقابل آن تایید شده است. تمرینات پی در پی دویدن بر روی تردمیل یا بیرون از منزل، می تواند استخوان هایتان را قوی تر از قبل نماید. اما باید قبل از اجرای تمرین نکاتی را رعایت کنید که در طول ورزش مانع از خستگی و فشار به زانوها و مفاصل شود. یکی از اصلی ترین این نکات در رابطه با دویدن، پوشیدن کفش ورزشی مناسب هنگام تمرین است که به خوبی فشار های وارده را جذب کرده و باعث می شود که شما مدت زمان بیشتری به ورزش بپردازید، بدون این که احساس خستگی زودرس کنید.

با دویدن سریعا به کاهش وزن می رسید!

درست است که دویدن تاثیر فوق العاده ای بر روی تناسب اندام افراد دارد اما نباید انتظار داشت سریعا به کاهش وزن رسید. در جهت رسیدن به تناسب اندام و لاغری باید طبق برنامه ریزی و نیز رژیم غذایی شروع به دویدن کرد و همینطور تداوم در تصمیم به اجرای تمرینات یکی از مهمترین دلایل کاهش وزن است. بنابراین اگر قصد دارید لاغر شوید باید در این راه صبور باشید و این را به یاد داشته باشید که نمی توان تنها با چند روز دویدن به وزن دلخواه رسید.

علاوه بر این ها فشار بیش از حد تمرین نیز در لاغری سریع شما هیچ گونه تاثیری نداشته و حتی در برخی مواقع موجب دلزدگی تان از تمرین خواهد شد. بنابراین سعی کنید با داشتن تداوم در اجرای تمرینات، یک رژیم غذایی مناسب و نیز صبر به تناسب اندام برسید. این انتظار از دویدن برای رسیدن سریع به لاغری یک تصور اشتباه است که دست آخر باعث دور شدن تان از تمرینات روزانه خواهد شد.

با دویدن نیازی به اجرای تمرینات دیگر نیست!

این را به یاد داشته باشید که بدن ورای تمامی دستگاه های هوشمند دنیا بوده و در حدی هوشمند است که تنها پس از مدتی اجرای تمرینات تکراری دیگر هیچ گونه تغییری نخواهد کرد؛ درست است، تمرینات تکراری بعد از یک مدت تاثیر خود را از دست داده و بدن به آن ها عادت خواهد کرد و دیگر موجب تناسب اندام نمی شود. به همین دلیل است که در اکثر تردمیل ها تعدادی برنامه تمرینی متنوع تعبیه شده است تا شما با تغییر آن ها در مدت اجرای تمرین ورزشی اصولی را جرا نمایید و به تناسب اندام برسید.

حتی برخی تردمیل های چند کاره وجود دارند که شما می توانید علاوه بر دویدن بر روی دستگاه با استفاده از ویبراتور برقی، مسگری، پایه درازنشست، دمبل و دسته شنا تمرینات تان را تنوع بخشید. با این حال در کنار تمرینات روزانه دو، به دوچرخه سواری، شنا و سایر ورزش های هوازی یا حتی ورزش های با شدت بالا مانند: بدنسازی که موجب فرم دهی به عضلات و اندام خواهد شد، بپردازید زیرا باعث قوی شدن ماهیچه های بدن می شود و تاثیر ورزش را چند برابر خواهد کرد.

برای دویدن به اندازه کافی جوان نیستم!

برای ورزش نیازی نیست که شما حتما فردی جوان باشید، ورزش خود باعث ایجاد حس سرزندگی در افراد می شود و به همین دلیل است که در هر سنی با ورزش انسان جوان خواهد شد. دویدن روزانه باعث می شود که انسان روحیه تازه گرفته و با انرژی مثبت به سمت جلو قدم بردارد حال چه فرد پا به سن گذاشته باشد یا جوان باشد فرقی نمی کند.

بنابراین شما باید ورزش کنید تا جوان بمانید و حتی اگر هم پا به سن گذاشته اید ورزش روحیه تان را شاد و سر زنده نگه خواهد داشت. پس تا می توانید هر روز ورزش کنید، راه بروید، بدوید و بدانید که ورزش نه تنها موجب تناسب اندام می شود، بلکه باعث می شود که سلامتی تان را تضمین نمایید. این که شما در چه سنی هستید یا بدنی ایده آل دارید یا خیر مهم نیست، اینکه بتوانید هر روز حتی برای 30 دقیقه هم که شده بدوید و ورزش کنید مهم است.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()