09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | پنجشنبه 10 مرداد 1398 در ساعت 25 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

مشغله های روزانه مردم این روزها به قدری زیاد شده است که اکثر افراد ترجیح می دهند غذایی از بیرون تهیه کنند و به جای وقت گذاشتن برای طبخ غذا به کارهای عقب افتاده شان برسند. غذاهای آماده چربی بالا، نمک و قند زیادی دارند و با خوردن آنها بعد از مدت زمانی حتی کوتاه شاهد تغییرات زیادی در بدنتان خواهید بود. این تغییرات ممکن است در چاقی و در اصل گرفتار شدن به انواع بیماری های مختلف مانند چربی خون، فشار خون، چربی کبد، ریفلاکس معده و ... باشد. هستند افرادی که از خوردن انواع قرص ها و داروهای مختلف برای رفع بیماری که در آن گرفتار شده اند، فراری هستند و به دنبال راه حل هایی می گردند که لازم نباشد روزانه مقدار زیادی قرص بخورند تا از شر بیماری های خود خلاص شوند. در این مقاله می خواهیم راهکارهایی به شما ارائه دهیم تا بتوانید با اجرای آنها از شر بیماری چربی خون خلاص شوید.

** با یک آزمایش خون می توانید تشخیص دهید که کدام مشکل برای بدن شما پیش آمده است. اگر شما دارای کلسترول هستید بهتر است در برنامه غذایی میوه، سبزیجات، غلات کامل، حبوبات و ... استفاده کنید تا به مرور این مشکل را بر طرف نمایید کلسترول بد یا LDL را در خونتان از بین ببرید. این برنامه غذایی سالم می تواند سبب کاهش فشار خون، جلوگیری از حملات قلبی و عصبی تقویت سیستم ایمنی و... نیز شود.

** چربی‌های اشباع‌نشده که به‌طور مستقیم LDL را کاهش می‌دهد را بیشتر مصرف کنید. میوه و سبزیجات رنگی در طی روز حتما استفاده کنید، زیرا این مواد حاوی پکتین (نوعی فیبر محلول) هستند که می تواند LDL را کاهش دهد. در لیست سبزیجات تان حتما بادمجان و بامیه را بگنجانید که این دو مواد سرشار از فیبر محلول می باشند و استفاده از آنها به متعادل شدن کلسترول بد خون تان کمک خواهد کرد.

** غلات کامل، کربوهیدرات‌های پیچیده و پروتئین نیز فیبر محلول دارند و برای بدن شما مفید هستند. خوردن غلات و جو دوسر برای شروع روزتان بهترین گزینه است و می توانید فیبر لازم برای بدن تان را تامین نمایید.

** برای از بین بردن چربی خون بهتر است در انتخاب گوشت دقت کنید. مرغ، سینه‌ی بوقلمون بدون پوست و گوشت قرمز راسته مناسب تر می باشند. سویا، لوبیا سیاه، لوبیا قرمز حاوی فیبر محلول و سرشار از پروتئین هستند و استفاده آنها در هفته حتما توصیه می شود.

** سعی کنید روزانه ورزش منظمی داشته باشید. اگر وزن زیادی دارید سعی کنید این اضافه وزن را از بین ببرید و برنامه غذایی خوبی برای از بین بردن چربی بدنتان تهیه کنید. اگر نمی توانید به باشگاه بروید، تردمیل برای خانه تهیه کنید و روزانه ساعتی را پیاده روی کنید تا گردش خون خوبی در بدن تان داشته باشید. فعالیت بدنی جریان گردش چربی در خون را راحت تر می کند. به یاد داشته باشید که اضافه وزن زیاد سبب بالا رفتن هر چه بیشتر کلسترول بد خون خواهد شد.

میان‌وعده های سالم استفاده کنید و برای این گزینه استفاده از انواع آجیل ساده و بو نداده بهترین انتخاب برای شما خواهد بود و بهتر است حدود 60 گرم مغز بو نداده استفاده کنید.

لبنیات کم‌چرب بخورید و در ماه حتما از ماهی مانند ماهی تن، ساردین و ماهی سالمون استفاده نمایید. کلسیم برای بدن ضروری بوده و بهتر است آب‌میوه‌ها، غلات صبحانه‌ی غنی‌شده با کلسیم، سبزیجات سبزبرگ و ... را در رژیم غذایی تان داشته باشید. میزان ویتامین D در بدن تان بسیار مهم است، زیرا به جذب بهتر کلسیم کمک خواهد کرد.

بسیاری از ما این اسید چرب مفید را به‌اندازه‌ی کافی در رژیم غذایی‌مان نداریم. مصرف سدیم( نمک) به مقدار زیاد، باعث افزایش فشار خون می‌شود. باید بدانید انواع نان‌ها، گوشت‌های فراوری‌شده، پیتزا و برخی انواع ساندویچ‌های فست‌فودی هم نمک زیادی دارند و نباید آنها را زیاد مصرف کنید. نمک حتی در غذاهای یخ‌زده وجود دارند که باید به آنها توجه نمایید.

تغییر رژیم غذایی سخت است اما درمقابل این همه زحمت و رعایت از مزیت‌های این کا بهره می‌برید و لازم نیست روزانه قرص های زیادی مصرف کنید و از عوارض انها نیز بهراسید. رژیم غذایی سرشار از میوه، سبزیجات، حبوبات و مغز‌ها نه‌تنها برای کاهش کلسترول مفید بوده بلکه سبب سلامتی‌ کل بدن ما می شود و شاهد تقویت و استحکام استخوان‌ها و سلامت گوارش تان نیز خواهید بود.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()