09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | شنبه 11 خرداد 1398 در ساعت 18 : 17 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

یکی از لذت های خوب دنیا خوردن و لذت بردن از غذاها و نعمت های خداست. هستند افرادی که بزرگترین تفریح شان آن است که در پایان هفته به رستوران بروند و غذایی بخورند و لذت ببرند. این افراد حداقل 80 درصد دچار اضافه وزن هستند و مراقب تناسب اندام خود نیستند. بعضی افراد که دچار اضافه وزن هستند به دلیل آنکه تحمل گرسنگی کشیدن را ندارند به سراغ کم کردن وزن و دریافت رژیم غذایی نمی روند. اما رسیدن به تناسب اندام فقط مستلزم گرسنگی کشیدن است؟ واقعا نمی شود بدون اینکه گرسنگی را تحمل کرد به لاغری رسید و اندام زیبایی نیز داشت؟

گرسنگی کشیدن احساس بدی را در افراد ایجاد می کند و اگر کنترل نشود سبب می شود فرد تحمل خود را از دست بدهد و بیشتر از انتظار و حتی نیازش غذا بخورد که این کار نتیجه عکسی برای بدن خواهد داشت. در این مقاله قصد داریم به شما نکاتی را یادآوری کنیم تا بتوانید بدون گرسنگی کشیدن به لاغری و تناسب اندام دلخواه تان برسید. برای اینکه به لاغری و کاهش وزن برسید و از همه مهم تر آنکه این ویژگی را به صورت دائم برای خود حفظ کنید، لازم نیست بدن خود را دچار قحطی و رژیم های سفت و سخت کنید. در وهله اول خوردن غذاهای سرشار از مواد مغذی را در طی روز هیچ گاه فراموش نکنید و به مقدار غذایی که می خورید کمتر توجه نمایید.

بعضی از افراد دچار وزن و مقدار غذایی که می خورند می شوند و گرم به گرم حتی آن را وزن می کنند که این رویه در طولانی مدت روح شما را اذیت خواهد کرد و در ضمن در هر مکانی نمی توانید این کار را انجام دهید. به شما توصیه داریم به جای تمرکز بر روی مقدار و کمیت غذا بر روی کیفیت غذایی که می خورید تمرکز کنید. غذایی برای سلامتی بدن و البته تناسب اندام شما مناسب است که حاوی مواد مغذی و غذاهای فیبردار و ... باشد. با این کار مواد مورد نیاز بدن تان را به آن می رسانید و در ضمن کمک می کنید تا با کالری کمتری که بدن می رسانید بدن سوخت و ساز بیشتری پیدا کند و کم کم به تناسب اندام خوبی برسید.

با این روش ساده نه در طی روز گرسنه می مانید و نه با خوردن مواد غذایی مضر و پرکالری چاق خواهید شد. کاهش وزن، سبک تر شدن بدن، بیشتر شدن انرژی، بهبود و تغییر در رنگ پوست، راحت تر شدن اجرای ورزش و کم شدن مشکلات گوارشی و... از مزایای داشتن رژیم غذایی مناسب است. ورزش روزانه را فراموش نکنید. برای اینکه روزانه احساس گرسنگی زیادی نداشته باشید برای نیم ساعت هم که شده بر روی تردمیل راه بروید. انجام ورزش یا حتی پیاده روی ساده گرسنگی شما را کنترل خواهد کرد و بیش از اندازه برای شما غیر قابل تحمل نخواهد شد.

انجام دادن روزانه پیاده روی وقت زیادی از شما نمی گیرد، ولی فواید زیادی برای سلامتی و تناسب اندام شما خواهد داشت و کمترین این فواید کنترل اشتها و گرسنگی شما خواهد بود. تغییراتی که در زندگی تان ایجاد می کنید نباید بسیار شدید و یکباره باشد، زیرا بدن با این رویه آشنا نیست و ما را دچار مشکلات زیادی خواهد کرد. آهسته روند رژیم غذایی‌تان را تغییر دهید و ورزش را به عنوان تفریح در هر فرصتی که پیدا کردید انجام دهید.

از تمام هرم غذایی استفاده کنید و چنانچه با یکی از آنها مشکل دارید و دوستشان ندارید حتما برای آن جایگزین پیدا کنید و مصرف آن را فراموش نکنید. به طور مثال اگر با شیر و لبنیات مشکل دارید بهتر است از جایگزین های آن مانند شیر بادام، شیر برنج، شیر سویا و ... استفاده کنید و این ماده مغذی را به بدن تان برسانید. در صورت حساسیت به گوشت قرمز یا حتی گیاه خوار بودن می توانید از انواع حبوبات استفاده کنید. برای اینکه بتوانید در صورت رسیدن به تناسب اندام وزن خود را ثابت نگه دارید یا حتی کمکی به سریع طی شدن راه رسیدن به تناسب اندام تان کنید باید :

**سعی کنید هیچ گاه صبحانه خوردن را از غذای روزانه خود حذف نکنید. خوردن صبحانه می تواند اشتهای شما را کنترل کند تا برای خوردن ولع زیادی پیدا نکنید. حتی پزشکان معتقدند اگر بتوانید صبحانه را مفصل میل کنید به نفع بدنتان و کنترل اشتهای شما خواهد بود.

به طور مثال می توانید برای صبحانه یک کاسه اوتمیل ( جو دوسر) یا غذاهایی حاوی کربوهیدرات‌های پیچیده، فیبر، پروتئین و... مصرف نمایید یا به راحتی می‌توانید روی نان تست سبوس‌دار کره‌ی بادام زده و با موز بخورید که برای بدن نیز کلی مفید است و شما را تا ظهر سیر نگه می دارد.

**میان‌وعده‌ها برای کنترل گرسنگی و بالا ماندن انرژی شما بسیار ضروری هستند. خوردن هله و هوله ها برای میان وعده اصلا مناسب نیستند و باید از مواد مفیدی مانند میوه ها یا خشکبار استفاده نمایید. هر 2 تا 3 ساعت، میان‌وعده‌ی مناسبی بخورید تا بتوانید گرسنگی کاذب خود را کنترل کنید و راحت تر به رژیم غذایی تان پایبند باشید.

**در رژیم غذایی تان برای کربوهیدرات بیشتر جا باز کنید تا با گرسنگی کمتری به رژیم غذایی تان پایبند باشید و لاغر شوید. باید حواستان باشد که کربوهیدرات‌های درستی را انتخاب کنید. به طور مثال کربوهیدرات‌های فرآوری‌شده مانند آرد سفید مناسب نیستند و کربوهیدرات‌های پیچیده مانند برنج قهوه‌ای، جو دوسر، حبوبات و .. برای بدن و لاغری مفید هستند. خوردن کربوهیدرات‌ها سرعت گوارش غذاها را کم می کند و شما دیرتر احساس گرسنگی خواهید داشت. کلید موفقیت در کاهش وزن سیر بودن طولانی ما می باشد و کربوهیدرات‌های تصفیه‌ شده به راحتی در بدن شکسته می شوند و به انرژی تبدیل می شوند و بعد از مدت زمان کوتاهی ما احساس گرسنگی خواهیم داشت. مقدار بیشتری سبزیجات، میوه‌ها و غلات کامل (برنج قهوه‌ای، کینوآ و... را در رژیم غذایی‌تان بگنجانید. نان‌های سفید، پاستاها، کیک و شیرینی‌ها فقط کالری زیادی به بدن میرسانند و سبب چاقی شما خواهند شد.

**استفاده از چربی‌های سالم را فراموش نکنید. چربی‌های خوب برای سلامتی بسیار مفیدند و روزانه باید آنها را در رژیم غذایی تان استفاده نمایید. مصرف ماهی‌های چرب مانند سالمون، ماهی تُن و .. برای بدن مخصوصا کبد مفیدند و می توانند امگا۳ بدن را تامین کنند.

**آب برای بدن لازم است و سعی کنید این مایه حیاتی را بیشتر به بدن تان برسانید. وجود آب سبب بالا رفتن سوخت ساز بدن تان خواهد شد و البته معده شما را پر خواهد کرد و شما کمتر احساس گرسنگی خواهید داشت. با خوردن آب به دفع سموم و ضایعات از بدن نیز کمک زیادی خواهید کرد.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()