09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | دوشنبه 22 مرداد 1397 در ساعت 48 : 14 دقیقه | نظرات کاربران ( 1 )

تا به حال برای شما هم اتفاق افتاده است که یک روز حتی با اینکه از خواب تازه بلند شده اید حس و حالی برای انجام دادن فعالیت های روزانه خود ندارید و نمی توانید کار کنید یا حتی فعالیت کوچکی داشته باشید و کاملا بی رمق و در اصطلاح تنبلید؟

کمبود انرژی و خستگی مداوم اگر برای هر روز در زندگی تکرار شود غیرقابل تحمل شده و باید فکری برای رفع آن کرد تا بتوان سطح انرژی خود را افزایش داد و در انجام کارها موفق بود.

با کم تحرکی کم کم افسردگی و مشکلات آن به سراغ شما می آیند و شما را دچار مشکلات زیادی می کنند. بیرون آمدن از تنبلی و بی تحرکی اگر به عادت تبدیل شود رهایی از آن بسیار سخت خواهد بود و بهتر است مثل تمام بیماری ها به سراغ این گرفتاری نیز به موقع بروید تا بتوانید سلامت و شادابی بدن تان را حفظ کنید.

برای رهایی از تنبلی بهتر است با ادامه این مقاله با ما همراه باشید. اگر لیستی از کارهایی که باید انجام دهید و لیستی از کارهایی که دوست دارید در زمان فراغت انجام دهید را تهیه کنید. از کارهای کوچک که زمان زیادی را از شما نمی گیرند شروع کنید تا بتوانید خود را از یک جا نشستن نجات دهید.

این کار مانند زمانی است که ورزشکاران می خواهند دوچرخه سواری انجام دهند در ابتدا پدال ها را آهسته حرکت می دهند تا بتوانند تعادل و قدرت خود را تنظیم کنند و سپس راحت تر سرعت می گیرند و مسیر را طی خواهند کرد.

برای شروع خلاص شدن از تنبلی و بیحالی سعی کنید اگر در خانه هستید 20 دقیقه از خانه خارج شوید تا از هوای آزاد و نور آفتاب بهره مند شوید. اگر سرکار می روید سعی کنید تا محل کار قدم بزنید و پیاده روی ساده ای را انجام دهید و با رسیدن اکسیژن به مغزتان سرحال تر شوید.

گوش دادن به آهنگ های شاد در حفظ روحیه و حتی میزان تحرک شما بسیار تاثیرگذار است. اگر مسیر کار شما دور است و نمی توانید پیاده روی کنید و حس و حال یا حتی وقتی نیز برای رفتن به باشگاه و انجام دادن ورزش ندارید بهترین کار آن است برای خانه دستگاه های هوازی تهیه کنید تا بتوانید در هر فرصتی یا حتی زمانی پیاده روی ساده ای را انجام دهید.

سعی کنید زمانی که آهنگ شادی گوش می دهید بر روی تردمیل بروید و برای 30 دقیقه هم که شده راه بروید و کمک کنید تا جریان خون شما در بدن تان سریع تر شود. زمانی که خون با سرعت بیشتری در بدن حرکت کند عمل اکسیژن رسانی نیز به سلول ها بیشتر خواهد شد و در نتیجه حتی سلول های چربی در بدن شما نیز فعال می شوند و شاهد سوخت و ساز بیشتری در بدنتان خواهید بود.

همین که همت کنید و بلند شوید و لباس ورزشی به تن کنید کم کم به تنبلی غلبه خواهید کرد و با انجام دادن تمرینات و پیاده روی ساده سرحال خواهید شد.

انزوا و تنبلی اگر ادامه پیدا کند نه تنها بر روحیه شما تاثیر می گذارد بلکه باعث چاقی یا لاغری مفرط، از بین رفتن پوست و مو و ... شما خواهد شد و گرفتاری های زیادی برایتان به وجود خواهد آمد.

تردمیل را در جایی از خانه قرار دهید که مرتب آن را ببینید و به شما یادآوری شود تا از جایتان بلند شوید و کمی پیاده روی کنید.

رفتن به بانک یا فروشگاه و خرید را برای خود اجبار کنید و کارهای مهم را به دیگران واگذار نکنید تا مجبور باشید از جایتان بلند شوید و مسافتی را پیاده روی کنید. سعی کنید تا جایی که می توانید غذاهای آماده نخورید و از فست فودها دوری کنید. این نوع غذاها به قدری سنگین، پرحجم و دیر هضم هستند که شما را دچار مشکل می کنند.

استفاده از غذاهای ارگانیک میوه و سبزیجات تازه را فراموش نکنید. موادی مانند: اسفناج، لوبیا سیاه، لوبیا سفید، فلفل قرمز می توانند در میزان تحرک و حس شادابی شما نقش زیادی داشته باشند.

ورزش کردن و خوردن غذای مقوی و سالم مخصوصا صبحانه را فراموش نکنید. با نخوردن صبحانه از اول صبح به بدن برای شروع فعالیت مهمات نمی دهید و توقع هم دارید بدن هم فعال و پیروزمندانه فعالیت انجام دهد.

هدف های کوتاه مدت برای خود در نظر بگیرید تا برای شروع کار نترسید و بتوانید بر تنبلی تان غلبه کنید. به طور مثال با خود بگویید برای 10 دقیقه پیاده روی خواهم کرد و کم کم به مرور زمان این مدت زمان را افزایش دهید.

زمانی که توانستید به هدف های کوتاه مدت خود برسید می توانید برای خود جایزه نیز در نظر بگیرید تا با اشتیاق بیشتری راه تان را دنبال کنید.

افکار منفی را با در نظر گرفتن هدف های خوب و دلخواهتان از ذهن بیرون کنید مرور افکار منفی فقط تنبلی شما را بیشتر خواهد کرد. در ابتدای کار برنامه شلوغ و سختی را برای خود انتخاب نکنید تا به یکباره دلزده شوید و کلا ادامه کار را رها کنید.

به خودتان قول دهید به طور مثال 30 دقیقه زمانی که به خانه بازگشتید را بر روی تردمیل راه بروید و بعد از استراحتی کوتاه این کار را حتما انجام دهید و کارتان را ناتمام نگذارید. زمانی که به قول و قرارهایی که با خودتان می گذارید عمل کنید حس بالا رفتن اعتماد به نفس تان را تجربه خواهید کرد و از این قضیه لذت خواهید برد.

به خودتان بگویید باید به هدف برسید و این واژه را با خود بارها تکرار کنید. برای شروع فعالیت، اول کارهای ضروری و ورزش تان را انجام دهید تا خستگی و تنبلی به سراغتان نیاید و سپس به گارهای دیگرتان رسیدگی نمایید.

انجام کارها در زمان سرحالی و زمانی که حس خوبي داريد بسيار راحت است پس از این فرصت استفاده کنید.

انتظار نداشته باشيد که حس تنبلي هيچ گاه به سراغ تان نيايد مهم این است که شما در زمان به وجود آمدن این حس چه کنید و چه تدابیری بیندیشید. برای رسیدن به هدفتان بیش از حد به خودتان سخت نگیرید تا از ادامه راه دلزده نشوید.

ارسال نظر

صمد :
0 0
واقعا عاااااالیییی
نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()