09122648409
سبد خرید 0
« بازگشت به لیست مقالات | چهارشنبه 6 تير 1397 در ساعت 45 : 19 دقیقه | نظرات کاربران ( 0 )

با ماشینی شدن دنیای اطراف ما افراد حتی نمی توانند ده هزار قدم در طی روز بردارند و میزان کمی بدن را به فعالیت وادار کنند و کالری بسوزانند، اما برای رسیدن به تناسب اندام و سلامت نگه داشتن بدن باید فعالیتی در طی 24 ساعت داشته باشیم تا بتوانیم هر آنچه که خورده می شود را به سوخت و انرژی برای بدن تبدیل کنیم نه چربی برای ذخیره.

ساده ترین کاری که می توانیم انجام دهیم پیاده روی روزانه است تا بدن را به سوخت و ساز وادار کنیم و حال چطور می توانیم با پیاده روی وزن خود را نیز کم کنیم؟ برای پاسخ به این سوال بهتر است با ما همراه باشید.

در طی روز بیشتر راه بروید

همان طور که گفته شد بهترین و البته ساده ترین ورزش پیاده روی است و باید طوری برنامه ریزی کنیم که بتوانیم در طی روز مدت زمانی را راه برویم. پزشکان اعلام کرده اند حتی اگر بتوانیم چهار تا پنج روز در هفته به مدت 30 تا 40 دقیقه پیاده روی کنیم نیز باز بهتر از بی فعالیتی و کرخی برای بدن است.

به یاد داشته باشید که پیاده روی شما نباید از 20 دقیقه کمتر باشد تا بدن وارد مرحله چربی سوزی شود. برای انجام دادن پیاده روی بهتر است از هر فرصتی استفاده کنید و به طور مثال پیاده به سرکار بروید یا برگردید و از ماشین کمتر استفاده کنید.

اگر مسیر رفت و برگشت شما بسیار طولانی است شما نمی توانید این کار را انجام دهید بهترین کار آن است که تردمیل خانگی برای خانه تهیه کنید و در هر ساعتی از شبانه روز که فرصتی پیدا کردید مدت زمانی را پیاده روی خوب و مفیدی انجام دهید.

برنامه های از پیش تعیین شده در تردمیل های خانگی به شما کمک می کنند تا بتوانید بدون نیاز به حضور مربی برنامه های اصولی خوبی را اجرا کنید و کم کم به هدفتان برسید.

شدت پیاده روی را بیشتر کنید

پیاده روی را حتی اگر بیرون از فضای خانه انجام می دهید باید اصولی را رعایت کنید تا به بدن تان آسیبی نرسانید. از سرعت کم شروع کنید و بعد از چند دقیقه که بدنتان گرم شد با افزایش سرعت تعداد ضربان قلبتان را نیز بالا ببرید تا بتوانید کالری خوبی بسوزانید و به هدفتان نیز نزدیک تر شوید.

از شیب برای پیاده روی استفاده کنید

احتمالا اگر بخواهید بر روی فضایی که شیب دارد پیاده روی انجام دهید باید به مکانی دورتر مثلا کوه یا فضای سبزی خارج از منطقه شهری بروید تا بتوانید بر روی سطحی که شیب دارد پیاده روی انجام دهید تا میزان کالری سوزی بدن تان را بالا ببرید. البته اگر تردمیلی تهیه کنید با کمک تغییر شیب و افزایش آن می توانید کالری بیشتری بسوزانید و حتی بر روی عضلات بدن تان نیز کار کرده و آنها را خوش فرم کنید.

در پیاده روی از دست ها استفاده کنید

مربیان ورزش همیشه توصیه دارند برای اینکه کالری سوزی بیشتری در زمان انجام پیاده روی داشته باشید بهتر است دست ها را همزمان با راه رفتن تکان دهید. با انجام دادن این کار می توانید سرعت سوخت و ساز بدن تان را افزایش دهید و بیشتر از اینکه تصور می کنید کالری بسوزانید و راحت تر به هدف تان نزدیک شوید.

هدف تعیین کنید

قبل از شروع ورزش و تمرینات برای خود هدف های کوتاه مدت انتخاب کنید. این هدف ها خیلی طولانی نباشند تا بتوانید هر از چند گاهی با رسیدن به هدف هایتان انرژی بیشتری بگیرید و ادامه راه برایتان راحت تر باشد. این هدف ها ممکن است رسیدن به وزن های کمتر باشد یا انجام دادن پیاده روی در زمان های بیشتر که هر روز بیشتر و بیشتر خواهد شد و به شما کمک می کند تا بدوید.

به رژیم غذایی تان توجه کنید

می دانید که رژیم غذایی و انجام دادن ورزش برای رسیدن به تناسب اندام به نوعی مکمل یکدیگر هستند و بهتر است این دو اصل را در کنار یکدیگر اجرا کنید. کالری هایی که مصرف می کنید را کم کرده و از غذاهای سالم در طی روز استفاده کنید تا بتوانید با کالری سوزی نیز تغییراتی در بدن تان ایجاد نمایید.

ورزش قدرتی انجام دهید

در زمان رسیدن به تناسب اندام در کنار پیاده روی انجام دادن ورزش های قدرتی را نیز فراموش نکنید و سعی کنید این کار را حتما دو تا سه بار در هفته انجام دهید. ورزش های قدرتی انجام دهید. به یاد داشته باشید که عضلات قوی کالری بیشتری می سوزانند تا عضلات ضعیف تر.

تنقلات و نوشیدنی های مضر نخورید

با خوردن تنقلات و نوشیدنی های مختلف آن هم با کالری های بالا فقط سبب چاقی بیشتر خواهید شد و به بدن تان هیچ سودی نمی رسانید، پس در همین امور کوچک نیز با دقت بیشتری رفتار کنید.

نشاسته کمتری بخورید

در خوردن نشاسته دقت کنید. به جای خوردن یک سیب زمینی کامل در یک وعده، نصف آن را مصرف کنید و یا به جای خوردن یک بشقاب پر از برنج و یا دو تکه نان تست در وعده ناهار یا شام، از سبزیجات مفید برای پرکردن بشقاب تان استفاده کنید.

برای رسیدن به هدف تلاش کنید

هستند افرادی که برای مهمانی رفتن یا دوره کوتاهی تصمیم به لاغری می گیرند در صورتی که به محض رسیدن به هدف ورزش و رژیم غذایی را رها می کنند و بدتر از قبل چاق می شوند و کار بدتر از قبل می شود. هدف واقعی و دست یافتنی برای خود انتخاب کنید تا با رسیدن به آن انرژی بیشتری برای ادامه زندگی داشته باشید. هدف های سخت با یک بار نرسیدن به آن شما را دلزده خواهند کرد و پس هدف های دست یافتنی تعیین نکنید. اگر روزی حس ورزش نداشتید ترفند خوبی به شما پیشنهاد می کنیم در ابتدا با خود بگویید 5 دقیقه ورزش خواهید کرد و با ورزش کردن سرحال شوید و بخواهید ورزش را ادامه دهید. با اجرای این نکات ساده می توانید جذابیت پیاده روی را برای خود حفظ کنید و قادر باشید هر روز آن را به اشتیاق تمام انجام دهید.

ارسال نظر

نام شما :
ایمیل :
تلفن تماس :
متن پیغام :
کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک کار با تردمیل و ورزش کردن بعد از عمل لیپوماتیک فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ فروش تردمیل به سالمندان با کدام اهداف انجام می شود؟ صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی صفر تا صد برنامه لاغری با تردمیل خانگی دلایل خرید تردمیل که باید بدانید دلایل خرید تردمیل که باید بدانید استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن استفاده صحیح از تردمیل باشگاهی برای کاهش وزن ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم ورزش و کار با تردمیل بعد از جراحی زیبایی شکم فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها فروش تردمیل به مراکز درمانی و بیمارستان ها تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر تاثیر تردمیل خانگی و ورزش روی آلزایمر پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل پیش گیری از بیماری های تنفسی با خرید تردمیل برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید برنامه های پیش فرض تردمیل باشگاهی را بشناسید مزایای خرید تردمیل آبی مزایای خرید تردمیل آبی مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس مزایای تردمیل برای بیماران مبتلا به ام اس عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی عوارض استفاده بیش از حد از تردمیل خانگی چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد چک لیستی که در زمان فروش تردمیل باید چک کرد بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ بعد از عمل بینی ورزش و تردمیل باشگاهی مجاز است؟ دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! دلایلی که اجازه نمی دهد شما وزن کم کنید! چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چطور حجم معده را کاهش دهیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه در روز کالری بیشتری بسوزانیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ چگونه با ورزش و تغذیه سالم بیماری سندروم روده را درمان کنیم؟ با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید با این روش های ساده سریع و سالم وزن کم کنید
10 / 10
از 1 کاربر
نمایش همه
علاقه مندی ها ()